Kenen kuuluu laittaa kapula kassahihnalle kassalla?
Asiakas ostostensa jälkeen vai sekö laittaa joka tulee seuraavana? Minä en laittanut ostosten jälkeen ja seuraavana tullut jysäytti kapulan hihnalle ja mulkoili minua.
Kommentit (85)
Se on hallituksen homma tuokin. Ettei vain yksilö joudu vaivautumaan. Oppositio huolehtii, että hallitus muistaa hoitaa.
Missä noita on vielä käytössä? Ainakin täällä Tampereella niistä luovuttiin epidemian alkaessa ja takaisin eivät ole tulleet. Tosin k-kaupoista ja huoltoasemista en tiedä, kun en niissä käy.
Sinun kuuluu se laittaa ostostesi jälkeen. Aivan selkeää!
On kohteliasta laittaa se seuraavalle. Monet jopa kiittää tai ainakin hymyilee.
Minulle tulee kiva olo kun edellinen on näin kohtelias. Ja vielä kun siirtyy hieman sivuun, että pääsen lastaamaan tavarani hihnalle.
Vierailija kirjoitti:
On kohteliasta laittaa se seuraavalle. Monet jopa kiittää tai ainakin hymyilee.Minulle tulee kiva olo kun edellinen on näin kohtelias. Ja vielä kun siirtyy hieman sivuun, että pääsen lastaamaan tavarani hihnalle.
Ja vielä jos auttaa laittamaan ostoksia hihnalle ja vielä jos pakkaa ne avuksi.
Koronan jälkeenkään en kapulaan koske. Muutenkin varsinainen pöpöpesä.
Vierailija kirjoitti:
Missä noita on vielä käytössä? Ainakin täällä Tampereella niistä luovuttiin epidemian alkaessa ja takaisin eivät ole tulleet. Tosin k-kaupoista ja huoltoasemista en tiedä, kun en niissä käy.
Lidleissä on taas käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Et käytä ostoskoreja ja -kärryjäkään?
Kaupoissa on tarjolla käsidesiä.
Mielestäni edellä kulkeva laittaa kapulan, mutta jos ei sitä tee, voin sen tehdä itsekin. Ei tuo niin iso asia ole.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietenkin omien ostostensa loppumisen päätteeksi. Jos edellinen ei ole laittanut, niin alan vain latomaan omia ostoksiani siihen heti perään, ja jossain vaiheessa minua edeltävä huomaa pakatessaan että hei, nämä eivät ole minun ostoksiani! Sitten niitä aletaan siinä poistelemaan ja minä tönötän hymy huulillani jonossa, ja sanon iloiseti että no voihan sentään, tuo kannattaa tuo kapula laittaa aina omien ostosten perään niin ei pääse käymään näin.
Melko varmasti seuraavalla kerralla hän asian jo muistaakin :)
Onneksi tilillä on yleensä sen verran katetta että voin maksaa seuraavan ostokset ja pakata ne kassiini, minähän ne maksoinkin.
Näin kävi esim muutama juhannus takaperin parikymppuselle pimulle joka lykkäsi siiderinsä minun ostosteni keskelle (ei siis perään vaan keskelle ostoksiani joita olin latomassa hihnalle) . Oli varmasti tosi kiva mennä totuudelleen hakemaan niitä ja jonottaa kassalle, jonot oli nimittäin tosi pitkät...
Pliis laittakaa joku edes tai tarkkailkaa missä se raja menee. Kiva olla kassalla töissä ja piippailla seuraavan ostoksia toisen kuitille, kun kukaan ei sano mitään ja ostokset ovat aivan kiinni toisissaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos edelleni oleva ei laita kapulaa, ladon ostokseni heti hänen ostostensa jälkeen. Sitten odotan, alkaako kohta kiljuminen "EI NIITÄ, NE EI OLE MINUN!"
Ja jos ei ala, niin mitä? Olisi hauska antaa mennä vaan, jos ostokset on suht ok, ainakin alku. Luulen vaan, että alkaa kiljuminen "EI NIITÄ, NE ON MINUN!". Hauskaa seurattavaa olisi sekin, kun seuraava jäisi tumput suorina seisomaan tyhjin käsin kassan päähän, kun mä pakkaisin valmiiksi kerätyt tuotteet kasseihin. :)
Joskus vaikka on kapula niin silti ostoksia menee edellisen joukkoon ja saa olla siirtelemässä niitä kaksin käsin erilleen kun myyjä ajaa sitä hihnaa liian nopeasti.
En laita kapulaa. Odotan, että edellisen asiakkaan kaikki ostokset on "luettu" ennen kuin alan latoa ostoksia hihnalle. Seison siellä hihnan päässä siihen asti, että on aika maksaa. Näin ei jää epäselväksi, mitkä ovat ostokseni.
Vierailija kirjoitti:
Viksumman.
* Fiksumman, eli et sinä ainakaan ;)
Kenen tehtävä on nostaa ostoskori kassahihnan päädystä koripinoon, edellisen vai seuraavan?
Kenen ostokset on kassan jälkeen kenen? Kaikki ei näytä ymmärtävän mikä on se palikka mikä erottaa kahdet ostokset toisistaan, vaikka näihin en ole itse kuin kerran törmännyt mutta näitä on kuulemma paljon.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä Tampereen seudulla ole näkynyt kuin Lidlissä. Hyvin on pärjätty ilman kapuloita viimeiset pari vuotta, toivottavasti tästä eteenpäinkin. Kuka hölmö niitä tavaroitaan tunkee heti toisen tavaroiden jatkoksi? Tai miksi omansa pitää ripotella niin harvakseen hihnalle, ettei kassa selkeästi näe, missä asiakkaan ostokset loppuvat? He jopa osaavat kysyä, että olika tää viä sun, jos on epäselvää. Ennen koronaa kapuloihin oli tottunut, ja laitoin sen aina ostosten perään. Enää en laita edes siellä Lidlissä, kun kerran näin pitkään on hyvin pärjätty ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
On kohteliasta laittaa se seuraavalle. Monet jopa kiittää tai ainakin hymyilee.Minulle tulee kiva olo kun edellinen on näin kohtelias. Ja vielä kun siirtyy hieman sivuun, että pääsen lastaamaan tavarani hihnalle.
Mäkin tykkään näistä arjen ystävällisyyksistä!
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä sä sitten pääset edes kauppaan sisälle, jos et voi oven kahvaan koskea? Kannatko ostoksetkin niihin koskematta käsissäsi, kun et voi koskea koriin tai kärryihin? Lennätkö sä siellä kaupassa koskematta kengilläsi maahan?
Vierailija kirjoitti:
Asun Satakunnan alueella ja kaikissa kaupoissa on ollut käytössä missä käyn jo jonkun aikaa. On Tokmannilla, S-marketissa, Prismoissa, Lidleissä ja K-ketjun kaupoissa.
Samoin pk-seudulla on useimmissa kaupoissa kapulat olleet käytössä jo pitkään.
Aina asiakkaan, koska vain hän tietää, mistä alkaa tai päättyy hänen ostoksensa. Jos edellinen ei laita kapulaa, voi hän joutua maksamaan seuraavan ostoja. Ikinä ei näistä ole tullut ongelmaa. Ainakin vuoden kapulat puuttuivat turvavälin ja turvallisuuden vuoksi. Ei silloinkaan mitään ongelmaa.
Muista mättää painavat ensin hihnalle, koska ne menevät laukun pohjalle.
Ei pitäisi änkeä heti toisen perään. Koko ongelmalta vältyttäisiin.