Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen kuuluu laittaa kapula kassahihnalle kassalla?

Vierailija
07.05.2022 |

Asiakas ostostensa jälkeen vai sekö laittaa joka tulee seuraavana? Minä en laittanut ostosten jälkeen ja seuraavana tullut jysäytti kapulan hihnalle ja mulkoili minua.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan jälkeenkään en kapulaan koske. Muutenkin varsinainen pöpöpesä.

Miten ihmeessä sä sitten pääset edes kauppaan sisälle, jos et voi oven kahvaan koskea? Kannatko ostoksetkin niihin koskematta käsissäsi, kun et voi koskea koriin tai kärryihin? Lennätkö sä siellä kaupassa koskematta kengilläsi maahan?

Ottaako omin sormin tuotteet paistopisteestä ja kurkkusammiosta yms. koska ei voi koskea niihin kaikkien koskemiin ottimiin?

Vierailija
62/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu laittaa omien ostosten jälkeen kun on saanut lapetuksi ne hihnalle. Mistä se takana olija edes tietää onko sillä minimissään metrin leveällä asiakkaalla vielä kärryissään ties mitä vanukaspurkkeja ja sen on vaan pakko välillä levätä ja ähistä. Eihän edes niitä kärryjä näy sellaisen megaruhon takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jonon neljännen henkilön vastuulla, yleinen tapa. Lidlissä poikkeuksena jonon viides tekee sen.

Vierailija
64/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenen tehtävä" Voihan id....t, jos edellinen ei laita niin se laittaa joka tulee perässä, että jostain kapulasta vedetään herne nenään, lapsettaa, jos ei elämässä muita harmeja niin vähällä pääset.

Vierailija
65/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomessa voi noin simppelista asiasta tulla noin ylitsepaasematon vuori johon tarvitaan ihan kayttaytymissaantoja muuten hommasta ei tule mitaan?

USAssa se laittaa kapulan joka ensiksi kerkiaa tai huomaa etta sita tarvitaan, ei ole kovin painava nostettava. Jos se olisi yhta suuri yhteiskunnallinen pulma kuin Suomessa niin taalla varmasti palkattaisi kapulan sijoittaja hoitamaan se.

Kenenkaan ei myoskaan tarvitse kurotella kun niita kapuloita on useampi pera peraan siina kourussa.

Vierailija
66/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin omien ostosten jälkeen, mutta ei tuo mikään virallinen sääntö ole, se on vain kaikista parhaiten toimiva ratkaisu ja ihmiset pikkuhiljaa oppivat sen, kun näkevät edellä olijan niin toimivan

Vierailija
67/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan yksiselitteisesti asiakkaan tehtävä. Kassahenkilö ei yletä sitä laittamaan ja kaupalle tulisi kalliiksi sekä hintoja korottavaksi palkata joka kassalle kapulanlaittaja. Fiksu asiakas laittaa tietysti kapulan tarvittaessa ennen ostoksiaan ja tietysti niiden jälkeenkin. Ei ole kovinkaan suuri työ, eikä vaadi mitään muita erityistaitoja kuin kohteliaisuutta.

Vierailija
68/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Suomessa voi noin simppelista asiasta tulla noin ylitsepaasematon vuori johon tarvitaan ihan kayttaytymissaantoja muuten hommasta ei tule mitaan?

USAssa se laittaa kapulan joka ensiksi kerkiaa tai huomaa etta sita tarvitaan, ei ole kovin painava nostettava. Jos se olisi yhta suuri yhteiskunnallinen pulma kuin Suomessa niin taalla varmasti palkattaisi kapulan sijoittaja hoitamaan se.

Kenenkaan ei myoskaan tarvitse kurotella kun niita kapuloita on useampi pera peraan siina kourussa.

Minkä maan trolli olet kun taas haukut suomalaisia syyttä?

https://en.wikipedia.org/wiki/Checkout_divider

https://melmagazine.com/en-us/story/supermarket-checkout-divider-debate

Vierailija
69/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihin tarvitaan kaupan vartija. Muilta puuttuu pätevyys

Vierailija
70/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä laittanut. Osaan jättää välin edellisiin ja torpaam takanylkyttäjän kärryläni-

Missä ongelma?

Vierailija
71/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapuloita pitää laittaa rattaisiin!

muistakaa se, lapsiperheet

Vierailija
72/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäpointteja tähän kapula asiaan. Mua ärsyttää myyjät jotka ei tönäise kapuloita sinne kassalinjan päähän, jolloin asiakas joutuu aina kurottelemaan niitä. Kapuloita ei edes aina ole tarpeeksi yhtä kassahihnaa kohden.

Vierailija
73/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapula laitetaan aina omien ostosten jälkeen. Jos joku ei laita niin sitten on mennyt välillä ostokset sekaisin. Minä oon vaan rauhassa katsellut kun edellä menijä on alkanut kiljua että ei enää niitä...! kun kassa on piipannut minun ostoksia. Ei ole minun eikä kassan ongelma. Edellämenijän moka jos kassalla alkaa kestää.....

Vierailija
74/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on elämä täynnä vaikeuksia, kun tällainenkin asia voi olla ongelma...!

Vierailija
75/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän laittamatta. Ei vaan kiinnosta.

Jokainen laittaa kapulan siihen kohtaan, missä haluaa lakata maksamasta hihnalla olevia ostoksia. Minä laitan omien ostosteni jälkeen.

Vierailija
76/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No omien ostosten jälkeen laitetaan se niiden perään TIETENKIN

Samoin. Minä laitan kapulan omien ostosteni jälkeen, jotta ne eivät mene sekaisin sen seuraavan asiakkaan ostosten kanssa. Samalla se minun jälkeeni tuleva asiakas voi laittaa niitä ostoksiaan sujuvasti sille hihnalle.

Vierailija
77/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina omien ostosteni perään. Ihan perusasia.... jos edellä menevä ei tätä ymmärrä niin laitan ennen ostoksia ja ostosten perään.

Sen kapulan tarkoitus on näyttää myös takana tulevalle, että voi alkaa latoa ostoksia hihnalle.

Vierailija
78/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapula laitetaan omien ostosten perään, jottei tarvitse alkaa selvittämään sitä kuinka moni kassan vetämistä tuotteista onkin seuraavan asiakkaan. Vain joku suomalainen ongelmaänkyrä ei tajua tätäkään asiaa.

Vierailija
79/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien ostosten jälkeen laitetaan kapula. Kapula on yleensä lähempänä kassaa eikä se takanasi oleva ihminen ylety siihen kurkoittamatta sun ostosten yli. 

Mikä v i t u n KURKOITTAMATTA. OPETELKAA SUOMEN KIELEN ALKEET!!!!!

Vierailija
80/85 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun edellä oleva i d i o o t t i ei viitsi laittaa kapulaa, alan latomaan omia ostoksiani ja yritän pitää samalla ääntä, että ääliö ymmärtäisi. Eivätpä ne ikinä ymmärrä. Pitäisi joku kerta jättää kapula laittamatta ja antaa ääliön huomata, että nyt tulee jo toisen ostokset omaan piikkiin.