Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teille tuli avioero?

Vierailija
06.05.2022 |

Tavoitteeni on pitkä, jopa elinikäinen liitto toisen ihmisen kanssa. Haluan tutustua niihin mahdollisiin sudenkuoppiin ja ongelmiin mihin liitto voi kaatua jos on kaatuakseen. On varmasti paljon syitä joille ei mitään voi, mutta uskon että on myös sellaisia joita voi ehkäistä etukäteen. Ajatteletko itse, että olisit voinut tehdä jotain eron estääksesi jos olisit ryhtynyt toimenpiteisiin tarpeeksi aikaisin vai oliko ero väistämätön? Kerro myös minkä ikäisenä erosit ja kuinka pitkän liiton jälkeen. Kiitos vastauksista :)

Kommentit (1765)

Vierailija
1501/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein asia avioliittoa harkitseville on selvittää millainen hengellisen elämän pohja kumppaneilla on.

Pysyvimpiä avioliittoja ovat tunnetusti sellaiset jossa puolisot viettävät raamatunkuku-, hartaus- ja rukoushetkiä yhdessä.

Joko ymmärrät että Jumala rakastaa Sinuakin aivan henkilökohtaisesti ja hänellä on Sinullekin aivan yksilöllinen elämänsuunnitelma Hänen tahtonsa mukaisessa elämässä ja johdatuksessa.

"Jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan."

Minustakin tärkeintä on selvittää millainen hengellisen elämän pohja kumppaneilla on. Kun kuulen, että potentiaalinen kumppani haluaa viettää raamatunluku-, hartaus- ja rukoushetkiä yhdessä, tiedän sanoa heti, että eiköhän tämä ollut tässä. Mieluiten tämä tapahtuu viimeistään ensimmäisillä treffeillä, niin ei tuhlaannu enempää aikaa.

Kiitos samoin. On jossain määrin inhottavaa jos se vastapuoli yrittää teeskennellä jollain tapaa hengellistä, jos ei ole sisäisesti, ainakaan vielä, kypsynyt luopumaan kahden tien kulkemisesta eli ei ole selkeästi lähtenyt Elämään vievälle kaidalle tielle tai sitten päätynyt rehellisesti lavean tien rallattelijaksi maailman alkeisvoimien heiteltäväksi.

Vierailija
1502/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain yksinkertaisesti kestänyt seksittömyyttä.

Avioliitto oli muuten hyvä: ei riitoja, ei ongelmia, tulimme hyvin toimeen, olimme toistemme parhaat ystävät. Lapset kasvatettiin isoiksi yhdessä, ja kaikki sujui hyvin.

Ainut ongelma oli seksuaalisen yhteensopimattomuuden syntyminen, kun lapset kasvoivat. Jossakin vaiheessa vaimoni vain totesi, että ei enää halua seksiä, ja voi ihan hyvin elää ilman sitä. Minä olin tässä vaiheessa jo pohtinut ajatusta, valmistautunut tähän ja tulevaan eroon, joten melko pian totesin, että meidän ei ole enää aika jatkaa yhdessä. Tämä oli tietenkin aika järkytys vaimolle, ja tästä seurasi enemmän ja vähemmän riitaisaa aikaa, mutta siitä huolimatta hän totesi, että ei olisi edes halunnut mihinkään parisuhde- tai seksuaaliterapiaan. Loppujen lopuksi hänkin ymmärsi, että ei voi pitää minua liitossa, jossa haluni ei kerta kaikkiaan täyty. Ilmeisen vaikeaa hänelle tämä oli, ja hän syytti minua erosta, mutta totesin, että en hyväksy syytöksiäsi, en ole enää kiinnostunut tarinastasi, jota kerrot tästä asiasta.

Itselleni ratkaisu oli loppujen lopuksi helppo, vaikka koko elämä meni uusiksi, omaisuus myytiin jne. Olen nyt selkeästi onnellisempi, ja olen tapaillut erästä naista, jonka kanssa myös seksi ja seksuaalisuus sopii erittäin hyvin yhteen.

Eli taitosi eivät riittäneet sytyttämään vaimoasi. Onnea vaan uuteen yritykseen. Tosi rakastaja huolehtii toki omasta onnen täyttymyksestään.

Älä välitä tästä miesvihaajasta. Minulle kävi aivan samalla tavoin, enkä ole huono sängyssä. Nainen ei kyennyt enää seksuaalisuuteen, jonka jälkeen vuoden jaksoin, kunnes alkoi olemaan melko mahdoton tilanne. En koskaan pettänyt häntä. Sovimme asiat. 

Toivottavasti näin kypsiä miehiä löytyisi enemmänkin.

Tuossa tilanteessa on parempi lähteä, lopettaa, laskea tappionsa ja siirtyä elämässä eteenpäin. Kun lähtee, kohtelee kunnioittavasti, eikä petä, niin on vielä mahdollisuus hoitaa eronkin jälkeen tarvittavat asiat ystävyydessä.

Miehet ovat liian laiskoja lähtemään huonoista parisuhteista.

Netissä valitetaan, kuinka seksiä ei ole kuin korkeintaan kerran kuussa, mutta siltikään ei ymmärretä lopettaa huonoa ja seksitöntä suhdetta. Ennemmin sinnitellään, kitkutellaan, eristäydytään ja riidellään.

Miksi ei vain voi lähteä kävelemään?

Itse olen jo etukäteen tehnyt päätöksen, että jos parisuhteemme väljähtyy seksittömäksi, intohimottomaksi ja kuolleeksi liitoksi (nimenomaan väljähtää, eikä johdu esim. terveyssyistä), yritän ratkaista tilannetta 6 kuukauden ajan panostamalla parisuhteeseen, mutta jos mikään ei muutu, lähden. Tuo 6 kuukautta on ihan asiantuntijoiden suosittelema takaraja, jonka jälkeen jotakin on syytä tehdä, tai mikään ei mene ainakaan parempaan suuntaan.

En edes muista milloin viimeksi meillä on ollut seksiä mieheni kanssa. Varmaan vuosi sitten. Sitä ennen n. 5 vuotta harvakseltaan. En vaan halua päästää miestä lähelleni, hän on loukannut minua niin pahasti ja kohdellut huonosti. Hän lupaa aina muuttua, mutta eihän hän eri ihmiseksi voi muuttua, ilkeä kun on luonteeltaan. Ei hän koskaan ole oikein osannut olla läsnä ja antaa huomiota. Lisäksi riidat kotitöistä jne.

Itse haluan erota, mies vielä yrittää. Mutta mitä apua yrittämisestä on, kun miehen yrittämisestä huolimatta hän on ilkeä, itsekäs ja välinpitämätön? Hän ei vaan ole huomaavainen luonteeltaan, ei kuuntele, ja riidatkin on sellaista ihmeellistä vääntämistä aina, mies ei myönnä toimineensa väärin tai suoranaisesti valehtelee asioista.

Miksi haluaisin seksiä tuollaisen ihmisen kanssa? Miksi haluan edes olla yhdessä sellaisen ihmisen kanssa? Olen mielessäni menossa jo eroa kohti. Mies ei tätäkään kuule tai ymmärrä, kun yritän kertoa. Olisi paljon helpompaa erota, jos mies olisi samaa mieltä.

Eikä ongelma ole se, etten haluaisi seksiä ylipäänsä. Varmasti voisin jonkun muun kanssa sitä harrastaakin. Mutta vain sellaisen joka on läheisyyteni arvoinen.

Niinpä. Miehesi on käyttäytynyt sinua kohtaan huonosti jo vuosia, ja silloin on tietenkin luonnollista, että suhde ei ole kunnossa ja seksiä ei ole. Ihmetyttää tosiaan, miksi miehesi haluaa lähinnä satuttaa sinua, eikä ole lähtenyt jo vuosia sitten kävelemään, jos kerran ei pysty olemaan parisuhteessa. 

Nyt tietysti joku ilkeämielinen ihminen voisi todeta, että miehesi on alkanut ilkeäksi sen vuoksi, että seksiä ei parisuhteessanne ole juuri ollut vuosiin.

Mutta se ei ole mikään puolustelu huonolle käytökselle. Jos kokee, että seksielämä ei ole riittävä, niin silloin pitää aidosti yrittää muuttaa tilannetta (usein reflektoida juuri sitä omaa käytöstään) ja jos se ei onnistu, pitäisi pakata laukut ja LÄHTEÄ eikä jäädä kiusaamaan toista vuosikausiksi.

Sitä paitsi mies on noin toimimalla paitsi lopettanut mahdollisuutensa harrastaa seksiä kanssasi, myös riistänyt sinulta hyvän ja tyydyttävän seksielämän (jos et siis ole käynyt vieraissa, jota siis tuskin olet tehnyt, koska et siitä kirjoittanut).

Jos nyt lähdet, voit huomata, että halusi on varmasti tallella ja tuottaa sinulle vielä paljon iloa, jos löydät paremman kumppanin kuin tuon ilkeän miehen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jo vuosia ollut tunne, ettei kaikki ole kunnossa.

Päätin tutkia sisintäni ja nyt olen tehnyt hakemuksen

T:Raimo soon to be Raili

Vierailija
1504/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.

Vain tyhmät miehet ajattelevat näin.

Se on ihan tilastollinen fakta. Enkä ole mies.

Jos se kerran on tilastollinen fakta niin näytä tilasto, jonka mukaan syy suurimmalle osalle eroista on vaimon ulkonäkö. Tilastollisesti naiset hakevat useammin avioeroa.

Naiset hakevat avioeroa koska miehet eivät enää välitä heistä ulkonäön mentyä. Tämä näkyy hyvin tässäkin ketjussa. Miehet muuttuvat etäisiksi, vittumaisiksi, itsekkäiksi, heidän "rakkautensa" yksinkertaisesti katoaa kun nainen on tietyn ikäinen eikä enää niin kaunis. Silloin naiset joutuvat ottamaan eron. Siltikään se ei tarkoita että nainen olisi se joka alunperin haluaisi erota, vaan rakkaus loppuu miehen puolelta.

Lue myös miesten vastauksia. Moni on suoraan sanonut eron syyksi että naisen ulkonäkö muuttui. He halusivat nuoremman ja kauniimman jotta voisivat "rakastaa". 

Tämä on hyvä kaikkien naisten tiedostaa. Varsinkin nuorten naisten kannattaa miettiä tarkkaan alkaako mihinkään suhteeseen miesten kanssa ja onko miehen "rakkaus" tavoiteltava asia elämässä loppujen lopuksi ollenkaan. Itse olen tullut siihen tulokseen että ei.

Lähes kaikki suomalaisten pariskuntien mies ja nainen ovat samanikäisiä. Ikäero on max +-5 vuotta. Nuorempaan vaihtaminen on onnettomien miesten satuja. Toki tämä satu saa miehet vinkumaan sitä että naiset on nirsoja vaikka vika on omassa päässä.

Tämä on ihan totta, mutta ei liity mitenkään tuohon lainaamaasi kommenttiin. Ennemmin tukee sitä. Miehet eivät hae avioeroa, koska tietävät etteivät kuitenkaan saa nuorta kaunista naista. He päätyvät pysymään vaimonsa kanssa, mutta se ei tarkoita että he rakastaisivat vaimoaan. Päinvastoin, he vihaavat tätä koska tämä ei ole enää niin kaunis, ja tämä näkyy sellaisena käytöksenä  jonka vuoksi nainen päätyy ottamaan sen eron.

Ei minun mieheni minua kyllä vihaa vaikka ollaan vanhempi pariskunta jo.

Jos vihaa, niin peittää sen todella hyvin.

Ymmärrän ettei yksi esimerkki riitä kumoamaan tuota kirjoittamaasi, mutta en usko tuohon muutenkaan.

Olen nähnyt surevia leskiä ja eronneita miehiä.

Miksi surevat , jos ovat päässeet vihaamastaan eroon ?

Vierailija
1505/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.

Vain tyhmät miehet ajattelevat näin.

Se on ihan tilastollinen fakta. Enkä ole mies.

Jos se kerran on tilastollinen fakta niin näytä tilasto, jonka mukaan syy suurimmalle osalle eroista on vaimon ulkonäkö. Tilastollisesti naiset hakevat useammin avioeroa.

Naiset hakevat avioeroa koska miehet eivät enää välitä heistä ulkonäön mentyä. Tämä näkyy hyvin tässäkin ketjussa. Miehet muuttuvat etäisiksi, vittumaisiksi, itsekkäiksi, heidän "rakkautensa" yksinkertaisesti katoaa kun nainen on tietyn ikäinen eikä enää niin kaunis. Silloin naiset joutuvat ottamaan eron. Siltikään se ei tarkoita että nainen olisi se joka alunperin haluaisi erota, vaan rakkaus loppuu miehen puolelta.

Lue myös miesten vastauksia. Moni on suoraan sanonut eron syyksi että naisen ulkonäkö muuttui. He halusivat nuoremman ja kauniimman jotta voisivat "rakastaa". 

Tämä on hyvä kaikkien naisten tiedostaa. Varsinkin nuorten naisten kannattaa miettiä tarkkaan alkaako mihinkään suhteeseen miesten kanssa ja onko miehen "rakkaus" tavoiteltava asia elämässä loppujen lopuksi ollenkaan. Itse olen tullut siihen tulokseen että ei.

Lähes kaikki suomalaisten pariskuntien mies ja nainen ovat samanikäisiä. Ikäero on max +-5 vuotta. Nuorempaan vaihtaminen on onnettomien miesten satuja. Toki tämä satu saa miehet vinkumaan sitä että naiset on nirsoja vaikka vika on omassa päässä.

Tämä on ihan totta, mutta ei liity mitenkään tuohon lainaamaasi kommenttiin. Ennemmin tukee sitä. Miehet eivät hae avioeroa, koska tietävät etteivät kuitenkaan saa nuorta kaunista naista. He päätyvät pysymään vaimonsa kanssa, mutta se ei tarkoita että he rakastaisivat vaimoaan. Päinvastoin, he vihaavat tätä koska tämä ei ole enää niin kaunis, ja tämä näkyy sellaisena käytöksenä  jonka vuoksi nainen päätyy ottamaan sen eron.

Ei minun mieheni minua kyllä vihaa vaikka ollaan vanhempi pariskunta jo.

Jos vihaa, niin peittää sen todella hyvin.

Ymmärrän ettei yksi esimerkki riitä kumoamaan tuota kirjoittamaasi, mutta en usko tuohon muutenkaan.

Olen nähnyt surevia leskiä ja eronneita miehiä.

Miksi surevat , jos ovat päässeet vihaamastaan eroon ?

No harvemmin vanhemmilla ihmisillä mitään tuollaista raivokasta vihaa edes ilmeneekään. Korkeintaan vanhoja kaunoja. Miehetkin muuttuvat ikääntyessään entistä mukavuudenhaluisemmiksi, ja vaikka vaimon ulkonäön muuttuminen tai seksielämän loppuminen karvastelisivatkin sisintä, moni jää mieluummin kotisohvalle pötköttämään kuin lähtee hommaamaan avioeroa, etsimään uutta asuinpaikkaa ja uusia kuvioita jonkun naisen kanssa.

Vierailija
1506/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti eroperheiden lapset eroaa itsekin useammin, joten kannattaa valita sellainen jolla on kotoa ehjän perheen malli.

Vierailija
1507/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli jo vuosia ollut tunne, ettei kaikki ole kunnossa.

Päätin tutkia sisintäni ja nyt olen tehnyt hakemuksen

T:Raimo soon to be Raili

Aiotko mennä uimahallissa naisten saunaan?

Vierailija
1508/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti eroperheiden lapset eroaa itsekin useammin, joten kannattaa valita sellainen jolla on kotoa ehjän perheen malli.

Tilastollisesti eroperheissä ovat alemmat sosiaaliryhmät yliedustettuina.

Vierailija
1509/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroperheet ovat tilastollisesti ylisukupolvinen ilmiö.

Vierailija
1510/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Mitä korkeampi koulutus, sitä epätodennäköisempää on että eroaa.

Ja mahdollisia syitä tähän?

On fiksumpi alunperinkin valinnassaan. Osaa ehkä myös muuttua ihmisenä, kantaa vastuunsa suhteen toimivuudesta. On ylipäänsä kapasiteettia pitää yllä parisuhdetta. Ymmärtää tekojensa seurauksen. Ei elä hetken mielijohteesta, kuten esim joku vähemmän kouluttautunut, joka jättänyt kaikki koulut kesken

Vierailija
1511/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täytyy sanoa että ikävän monella on sellainen lapsuudenkodin malli että isä on ryypännyt, pettänyt tai lyönyt ehkä jopa kaikkia näitä. Mutta avioliitto on jatkunut koska eihän sitä voi erota kun on papin edessä aamenet sanottu!

Tuollainen ajatuskulku on kyllä hieman outo, Raamatun mukaan kun haureellinen uskottomuus on sallittu peruste avioerolle.

Siis jos nainen pettää. Raamatun mukaan mies saa touhuta minkä kerkeää. Toisen miehen naisen vieminen voi olla rangaistava teko, raamatun mukaan, mutta silloinkin ollaan vastuussa naisen omistavalle miehelle.

Vierailija
1512/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On fiksumpi alunperinkin valinnassaan. Osaa ehkä myös muuttua ihmisenä, kantaa vastuunsa suhteen toimivuudesta. On ylipäänsä kapasiteettia pitää yllä parisuhdetta. Ymmärtää tekojensa seurauksen. Ei elä hetken mielijohteesta, kuten esim joku vähemmän kouluttautunut, joka jättänyt kaikki koulut kesken

Liikaa omaisuutta jaettavana, sosiaaliset ja muut arkiset kuviot on järjestetty ulkoisesti pysyvänpään malliin (esim. omakotitalo, lasten harrastukset). Painavat kulissit.

Vähemmän kouluttautunut ei tarkoita keskeytettyjä opintoja.

Vierailija
1513/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pessyt ikinä hampaitaan.Vittuunnuin niin siihen leijuvaan mädän tuoksuun.Siksi erosin.

Vierailija
1514/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi loppui kokonaan, kun lapset oli tehty. Ei kuulemma tarvinut enää makuukammarihommia mihinkään. Noh, minulle ei tuo ratkaisu sopinut, eikä saatu minkäänlaista kompromissiä asiaan, joten lähdin lätkimään.

Vierailija
1515/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa omaisuutta jaettavana, sosiaaliset ja muut arkiset kuviot on järjestetty ulkoisesti pysyvänpään malliin (esim. omakotitalo, lasten harrastukset). Painavat kulissit.

Mutta opintojen jättäminen kesken kertoo ihmisen lyhytjänniteisyydestä. Tavoitteiden eteen ei olla valmiita tekemään riittävästi.

Vierailija
1516/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei pessyt ikinä hampaitaan.Vittuunnuin niin siihen leijuvaan mädän tuoksuun.Siksi erosin.

Miehesi yritti alentua tasollesi, koska alapääsi haisee sillille

Vierailija
1517/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan riittänyt. On ulkonäkö painotteinen ja olin 174cm 70kg.

Työ, raha ja kaverit tärkeämpiä.

Ajatteli naisen tekevän kaiken. Myös sängyssä riitti hänen mielestään keskivertoa isompi ja siinä se. Hän on myös seksiaddikti. Ei kuitenkaan vieraissa juossut, mutta hänen mielestään seksi on ainoastaan pettämistä. 🤷 Oikea aarre siis.

Masennuin lopulta niin pahasti, että osastolla tuli pyörähdettyä.

Vierailija
1518/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paremmat mahdollisuudet ylipäätään ns. hyvään elämään. 

Parempi koulutus > parempi työ > parempi palkka > paremmat elinolot.

Parempi koulutus > paremmat elintavat.

Parempi koulutus > paremmat kommunikaatiotaidot, itsereflektiokyky saattaa olla parempi.

Eivät korkeasti koulutetut valikoi sen "järkevämmin" tai "paremmin" kumppaneitaan, vaan yksinkertaisesti muodostavat parisuhteet todennäköisemmin kaltaistensa kanssa. Ja näissä parisuhteissa elämänlaatu on usein isommalla todennäköisyydellä parempi, koska korkeasti koulutetut tekevät vähemmän vuorotyötä, saavat tosiaan parempaa palkkaa, asuvat paremmissa asunnoissa, harrastavat ehkä monipuolisemmin ja ovat terveempiä/saavat paremmin apua terveysongelmiinsa.

Vierailija
1519/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääesikunnassa ei opeteta mitään arjen arvostamisesta.

Omien lasten mielenterveyden ylläpidosta sekä tukemisesta.

Kivivasaran käytöstä ilmeisesti, kylläkin.

Vierailija
1520/1765 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta opintojen jättäminen kesken kertoo ihmisen lyhytjänniteisyydestä. Tavoitteiden eteen ei olla valmiita tekemään riittävästi.

Opintojen keskeyttäminen ei kuulu tähän mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi