Muita, jotka lukivat Lucky Lukea ja Asterixia lapsena?
Kommentit (164)
No eihän sitä kasarilla oikein muuta tekemistä ollut kuin hengailla kirjastossa, kun vanhemmat dokasi ja hakkasi toisiaan. Kirjasto oli pelastukseni. Siellä oli fiksua ja rauhallista seuraa, heistä sain kannuksia omaan elämään. Luke ja Asterix oli monien öiden pelastajia, puhumattakaan kirjasarjoista.
Vierailija kirjoitti:
marsupilamia myöskin
Siinähän oli myös pääosissa kaksi miestä, piko ja santafio, jos en väärin muista. Oli myös ihan oma sarjis heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luin molempia. Ranskalaiset sarjakuvat ovat parhaita. Ahmed Ahne oli myös hyvä.
Minä en tykännyt Ahmed Ahneesta, kun siinä oltiin niin vihaisia. ap
Olihan se Ahmed koko ajan raivoamassa kaikille ja kusetti minkä ehti.
Pyrki kalifiksi kalifin paikalle.
No mutta muistaako kukaan teistä Lätsää?
Alix sarjikset oli mun lemppareita noiden aiempien ohella
Vierailija kirjoitti:
Muistan hämärästi, entä Tex Willeriä?
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Lätsä ilmestyi Savon Sanomissa ainakin ja oliko Avussa vai Seurassa..
Asterixiin kyllästyin, kun siinä on aina käytännössä ihan sama juoni.
Asteriski juo taikajuomaan ja alkaa viikon roomalaisia. Obelix tekee samaa, mutta putosi lapsena pataan, niin ei tarvitse taikajuomaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tinttiä tuli aamulla subtv:ltä, aivan mahtava sarja!
M29
Mä en muista, että aamulla olisi tullut, mutta lauantain iltapäivässä Tinttiä muistan.
Tulihan Tinttiä luettuakin lapsena ja luokkakavereiden kanssa Tintti oli kova juttu.
Ap:n mainitsemaa Asterixiakin tuli luettua lapsena ja tietysti myös Aku Ankkaa. Oli sarjakuvat vielä iskussaan 2000 -luvun alussa, mutta enää ne ei näytä olevan kovassa iskussa.
M29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Lätsä ilmestyi Savon Sanomissa ainakin ja oliko Avussa vai Seurassa..
Turun Sanomissa myös. Vaimo on Loviisa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
marsupilamia myöskin
Siinähän oli myös pääosissa kaksi miestä, piko ja santafio, jos en väärin muista. Oli myös ihan oma sarjis heille.
Piko ja Fantasio
Aivan mahtavia - Tintti, Asterixit, Ahmed Ahne ja Yoko Tsuno. Aina kun niitä sai luettavaksi oli aivan juhlaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Strumffit oli kivoja.
Minä en tykännyt, en suostunut lukemaan, kun niissä luki strumffi. Ne ovat smurffeja. ap
Sen takia se nimi muutettiinkin, kun yksinkertaiset eivät osanneet sitä lukea tai sanoa.
Tuo lihavoitu sopii kyllä luki lukeenkin :)
Miten niin? Lukkyluke, ihan klaari. Tai miksei Lykkylukekin?
Rantanplan oli viehättävä hahmo, ihan mun koiran näköinen, joka tosin ei ollut tyhmä. Mutta Jollyjumpperi oli jottai!
Olen yrittäny sivistää pentua ja vinkata sille Asterixit mutta jotenkin tahmeaa se on. Tosin niistä ei ehkä saa puoliakaan irti jos on liian nuori tai tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
M29
Luin Asterixia, Lucky Lukea ja Ahmedia, mut en koskaan tajunnut Tinttiä. Liian fiksua mulle😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29
Mä en muista, että aamulla olisi tullut, mutta lauantain iltapäivässä Tinttiä muistan.
Tulihan Tinttiä luettuakin lapsena ja luokkakavereiden kanssa Tintti oli kova juttu.Ap:n mainitsemaa Asterixiakin tuli luettua lapsena ja tietysti myös Aku Ankkaa. Oli sarjakuvat vielä iskussaan 2000 -luvun alussa, mutta enää ne ei näytä olevan kovassa iskussa.
M29
Tänään tuli Tintin seikkailut Lento 714 2/2.
M29
Asterix ja luin sitä myös englanniksi. Siten opin sanontoja ja ymmärsin siten, ettei suomeksi tai enguksi samat jutut ole samoja.
Pulteri ilmestyi 70-luvulla oliko Seurassa. Serkulta jäi kesämökille myös Pulteri-sarjakuva-albumi.
10-vuotiaalta meni Pulteri-jutut osittain yli hilseen, mutta olihan siinä outoja tyyppejä ja hassuja eläimiä.
Juu, kyllä luin kaikki ja muistan hyvin.
Meillä ostettiin kaikki Asterixit. Osasin ulkoa ne ja pidin ihan pöljänä, että joku oli päässyt Tupla tai Kuittiin Asterixeista kun osasin kaikki vastaukset. Nythän tajuan, miten hienoa se oli, että ne oli kelpuutettu mukaan.
Ahmed Ahneessa oli se kalifi Harun el Pullah, joka ei ollut koskaan vihainen. Peilimaailma, missä kaikki oli toisinpäin, jäi mieleen kummittelemaan.
Myöhemmin suuria sankareita olivat Corto Maltese. Ja Ken Parker.
Täältä kans ääni Ahmed Ahneelle!