Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät ns köyhät syö linssejä ja vihanneksia?

Vierailija
06.05.2022 |

Kilo linssejä maksoi 1,95 Lidilissä, kotimaiset porkkanat 0,99 kilo, jne. Monen päivän keiton saa alle 10 ilman että tarvitsee nähdä paljoa vaivaa eikä rahaa kulu paljoa!

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken söin linssikeittoa. Tarvikkeet:

linssejä 3,5dl

1 prk tomaattimurska

vettä tomaattimurskapurkillinen

2 isoa punasipulia

2dl kermaa

2 tl punaista chilitahnaa

loraus öljyä

mustapippuria

Siinä se! Teen tuota lähes joka viikko.

Vierailija
102/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi koska tuolla ei nälkä oikeasti pysy pois kuten liharuoilla ja rauta-arvot kasvisruoalla olivat minulla surkeat. Syön toki kasvisruokaakin. Joskus. Olen kuule vaikka kuinka paljon linssikeittoja keitellyt. Ja vihanneksia yritän syödä paljon.

Täyttä paskaa. Saan ylensä noin kolminkertaisesti kasvisravinnosta rautaa (miesten) suosituksiin nähden. Verenluovutuksessakin hemoglobiiniarvot on aina todella hyvät vaikken syö edes heidän antamiaan rautalisiä.

Hemirauta eli eläinperäinen imeytyy huomattavasti non-hemirautaa, jota saadaan kasviksista, paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi kuvittelet, että köyhät viitsisivät itse keittää linssejä ja kuoria porkkanoita, kun ovat niin laiskoja etteivät viitsi töihinkään mennä. sitäpaitsi sossusta saa rahaa heseen, sipseihin ja siideriin

Tässäpä se tuli. Totuus. Näkeehän sen jo köyhien vartaloistakin, että roskaruoalla eletään.

Näin on. Afrikassakin savimajoissa elävät vain roskaruualla. Siksi ovat niin lihaviakin, että luut paistavat ihon läpi. 

Häh? Eihän lihavilla luut paista ihon läpi. Sitä paitsi todella harvat savimajoissa asuvat ovat lihavia. Oliko tämä jonkinlainen yritys huumoriksi?

Vierailija
104/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks hyvinbointivaltiossa toisille jää vain halvimmat tarvikkeet. Venään paksu kirill brokadi viitassaan on hallisijan kuoripoika, meidän ylipapit satojentlnnien palkkoineen myös hallinnon siipien alla. Voimakkaimmat sudetkin suövät ensin toisten kaataman saaliin.

Vierailija
105/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän ettei pitkän päälle jaksa syödä vaan jotain linssejä ja porkkanoita vaikka se olisikin taloudellista. Tai jos tulee vaikka vieraita niin heille haluaa tarjota hyvää ruokaa. Kyllähän sellainen hetken menee, mutta ei kukaan jaksa yksipuolista ruokavaliota kauaa vaan jossain kohtaa tulee pistettyä enemmän rahaa ruokaan, vaikka siihen menikin isompi osa pienestä budjetista.

Noita on kuule halpoja kasvipohjaisia ruokia vaikka kuinka.

Vierailija
106/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi koska tuolla ei nälkä oikeasti pysy pois kuten liharuoilla ja rauta-arvot kasvisruoalla olivat minulla surkeat. Syön toki kasvisruokaakin. Joskus. Olen kuule vaikka kuinka paljon linssikeittoja keitellyt. Ja vihanneksia yritän syödä paljon.

Täyttä paskaa. Saan ylensä noin kolminkertaisesti kasvisravinnosta rautaa (miesten) suosituksiin nähden. Verenluovutuksessakin hemoglobiiniarvot on aina todella hyvät vaikken syö edes heidän antamiaan rautalisiä.

Hemirauta eli eläinperäinen imeytyy huomattavasti non-hemirautaa, jota saadaan kasviksista, paremmin.

Ja vastaavasti sitä on myös ravinnossa huomattavasti pienempiä määriä. Esim 2000kcal sika-nauta-jauhelihaa sisältää n. 57% 25-vuotiaan naisen päivittäisestä raudantarpeesta, 2000kcal punaisia linssejä vastaavasti 335% (lähde fineli)

Vierailija
107/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön lihaa enkä kanin ruokaa. Lihan voimalla jaksaa pitempään ja terveys on hyvä. Hemoglobiini oli huippuhyvä. Pitkässä juoksussa ei kannata puputtaa pelkkiä kasviksia. Toki voi silloin tällöin syödä kasviksia että maha toimii.

Vierailija
108/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä mutta rakastan linssikeittoa, se on ihan mahtavaa. Voisin syödä joka viikko muutamana päivänä. En ymmärrä miksi jotain oikeaa herkullista ruokaa kutsutaan "köyhien ruuaksi"?? 

Vierailija
109/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä mutta terve kirjoitti:

Mä syön lihaa enkä kanin ruokaa. Lihan voimalla jaksaa pitempään ja terveys on hyvä. Hemoglobiini oli huippuhyvä. Pitkässä juoksussa ei kannata puputtaa pelkkiä kasviksia. Toki voi silloin tällöin syödä kasviksia että maha toimii.

Öyh öh äh öh kylä tosi miäs liha söö eikkö mitäm pupum rokkia !!!

Vierailija
110/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön ja nimenomaan syön paljon kasvispohjaisia ruokia, linssejä jne. Söisin näin vaikka en olisi köyhäkään, koska on terveellistä.

Vierailija
111/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varmaan syökin niitä jos voi. Mutta pieni linssi ei ole sama kuin se iso papu, linssi voi olla pahaakin. Miksi köyhät eivät saisi valita ruokaansa, olisiko se rahakkaalta pois?

Vierailija
112/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä mutta terve kirjoitti:

Mulla on kanssa huippuhyvä hemoglobiini. T. Kasvissyöjä

Vierailija
113/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssien ja vihannesten syönti ei liity mitenkään varallisuuteen, joten otsikko täysin turha ja on vain hyväosaisen turhaa kiusaamista ja omasta paremmuudesta pätemistä, kuten monet  muutkin köyhienneuvontaketjut täällä.

Vierailija
114/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän kannattaa syödä ruokaa, jossa on paljon kaloreita ja ravintoa. Ei tartte syödä paljon, tulee halvemmaksi kuin porkkanat.

Porkkanoissa ei tosiaan paljon ole kaloreita, mutta ovat muuten terveellisiä ja hyvä lisä kenen tahansa ruokavalioon. Linssit sen sijaan on aika täydellisiä ravintoarvoiltaan.

Vain unelmissas linssit on täydellisiä.

Ootko ottanut selvää? Runsasproteiinisia, sisältää runsaasti vitamiineja ja hivenaineita, mukavasti kuitua jne.

No melkein kaikki ruoka sisältää proteiinia, vitamiineja ja hivenaineita. Ihan kotimaisetkin tuotteet. Miksi roudata ruokansa toiselta puolelta maapalloa, kun lähempääkin saa?

Köyhällä ei ole varaa valita, mistä hänen ruokansa tulevat, vaan pitää ostaa sitä mihin rahat juuri sillä hetkellä riittävät. Hipstereiden ja varakkaiden vihervasemmistolaisten ylellisyyksiä moinen. Ja ei niitä halparuokia tänne millään suihkarilla jostain timbuktusta lennätetä, ääliö.

Vierailija
115/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssien ja vihannesten syönti ei liity mitenkään varallisuuteen, joten otsikko täysin turha ja on vain hyväosaisen turhaa kiusaamista ja omasta paremmuudesta pätemistä, kuten monet  muutkin köyhienneuvontaketjut täällä.

Samanlaista kommenttia muotoilin mielessäni. En ryhtynyt lukemaan ketjua, vaan tulin tänne loppupäähän katsomaan, onko jotain merkittävää saatu aikaan. Ei näemmä.

Mikä ap:n edes saa kyselemään, "mikseivät ns köyhät syö linssejä ja vihanneksia"? Onko niiden syöminen tie pois köyhyydestä? Vai onko jossain käynyt ilmi, että köyhät pysyvät noista ruoka-aineista loitolla ihan ongelmaksi asti?

Todennäköisintä kuitenkin on se, että ap:llä on tylsää ja yksinäistä, ja semmoista surkeutta helpottaa näppärimmin sillä, että esittelee keskustelupalstalla olkinukkensa ja saa sitten pitkään huvia siitä, kun yhdessä ihmetellään ja voivotellaan.

Vierailija
116/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syönkin. Pärjään hyvin parilla eurolla per päivä.

Tähän pariin euroon minäkin yritän päästä.

Vierailija
117/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta itsellä ainakin se tulisi ongelmaksi että palkokasvit ja kuitupitoiset vihannekset aiheuttaa niin järkyttävät kivut ettei voi kävelläkään.

Vierailija
118/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syönkin. Pärjään hyvin parilla eurolla per päivä.

Tähän pariin euroon minäkin yritän päästä.

Hei hakekaa nyt jostain apua tilanteeseenne, ei tuo ole enää tervettä. Seurakuntakin auttaa riippumatta omasta uskonnosta, tai menkää vaikka kerjäämään ruokaa ovelta ovelle, jotta saatte muutakin kuin vatsantäytettä. Nyt eletään vuotta 2022 eikä 1822 hyvänen aika.

Vierailija
119/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mutta syön myös lihaa, kalaa, marjoja, hedelmiä, pähkinöitä ynnä muuta, joihin ei kuulema toimeentulotuella ole varaa. Itselläni on ollut koko toimeentulotuella olo ajan, vaikka maksan perusosastani myös suurehkoa opintolainan lyhennystä.

Vierailija
120/149 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihanneksissa ei ole energiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan