Mikseivät ns köyhät syö linssejä ja vihanneksia?
Kilo linssejä maksoi 1,95 Lidilissä, kotimaiset porkkanat 0,99 kilo, jne. Monen päivän keiton saa alle 10 ilman että tarvitsee nähdä paljoa vaivaa eikä rahaa kulu paljoa!
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien terveystarkastuksessa hoitaja sanoi että minun pitäisi syödä enemmän vihanneksia. Kerroin paljonko ne vihannekset maksaa. Sanoi ettei niitä tarvi ostaa kerralla, voi ostaa joka päivä erikseen.
!
V***u mikä logiikka
Joo, kilon saa alle eurolla. Kallista on? Paljonko menee tupakkiin?
Ehkä kesällä sesonkiaikaan. Talviko pitäisi olla syömättä?
En ole ikinä polttanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän kannattaa syödä ruokaa, jossa on paljon kaloreita ja ravintoa. Ei tartte syödä paljon, tulee halvemmaksi kuin porkkanat.
Porkkanoissa ei tosiaan paljon ole kaloreita, mutta ovat muuten terveellisiä ja hyvä lisä kenen tahansa ruokavalioon. Linssit sen sijaan on aika täydellisiä ravintoarvoiltaan.
Vain unelmissas linssit on täydellisiä.
Linssit ovat superruokaa.
- Kuiturikasta
- Proteiiniä
- Rautaa
- Rasvaa
Jne.
Mitäs sinun makarooneissa on?
Mikä on niiden sinun linssiesi hiilijalanjälki? Niinpä.
Ei paljon paskaakaan. Saat harjoitustehtäväksi kaivaa tarkan luvun ihan itse hakukoneesta.
Niin. Sehän ei toki mitään päästöjä aiheuta, että ruokasi kuljetetaan maapallon toiselta puolelta tänne. Äly hoi!
Ruuan kuljetus aiheuttaa yllättävän pienen lisän hiilijalanjälkeen, jos kuljetusmuoto on konttialus, kuten esimerkiksi nuudelit ja pavut+linssut kulkevat maailmalla. Lentorahtina kuljetettavissa tuotteissa se hiilijalanjälki on paljon suurempi, esimerkiksi avokadot ovat sellainen tuote, tai espanjalaiset mansikat. Suurin osa kuljetuksen aiheuttamista päästöistä tulee vasta sitten Suomessa, ja sen suomalaisen vehnän kuljetuspäästöt ovat yllättävän suuret - mutta tottakai pienemmät kuin siinä tapauksessa, että se rahdattasiin Australiasta tänne.
Kyllä syön, vasta harjoittelen kasvisruokia. Tähänkin asti syöty paljon kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksei euromerkki näy täällä enää?
€
"linssit on hyvä lisä" jne. ei sitä köyhä paljon lisiä ostele
Ap on väärässä. Kyllä pienituloiset syövät kasviksia jne. Linssikeitto on halpaa ja hyvää.
Toki itse olen pienituloinen mutten köyhä.
Meillä työssä nuoret laihdutti hernemaissipaprika pussilla kuumensi niitä ja toinen oli kaalikeitto porkkanoilla.No me aikuiset taas laihdutettiin hernekeitolla missä sipuli porkkana meirami ja merisuolaa.Käytiin ryhmä kävelyllä.Sitten on tämä maissi 🌽 sitä kun syö ei liho.
Kyllä suomalaisten olisi syytä käyttää mahdollisimman paljon ruokaan Suomessa kasvatettuja raaka-aineita. Monet maahantuodut ovat muotituotteita, ne kuitenkin tulevat lähinnä Kanadasta, Intiasta ja Turkista. Toki tuonti raaka-aineitakin voi käyttää välillä, mutta maatamme sekä kansalaisia ajatellen olisi tärkeää saada tänne työtä ja pitää maaseutu voimissaan. Miten varmaa on, missä olosuhteissa kasvatetaan muissa maissa kasveja.
Perunasta saa monenlaisia hyviä ruokia, toki ei aina voi samaa syödä. Jos kuitenkin julkaistaisiin uusia ruokia suomalaisista "tarpeita" kuin esim. Noita linssireseptejä on netti täynnä, voisi löytyä monen makuun suomalaista ruokaa.
Olen käyttänyt muissa maissa julkaistuja reseptejä esim. kasviksista, ja niissä on maukkaita ruokia, ja samoja raaka-aineita sisältäviä mitä kasvaa täälläkin.
Ihan vain vihjeeksi, toki syökää ihan mitä haluatte, en menetä yöuniani.
Herneitä kun liottaa yön ylitse ja heittää, siivilöi sen liotusveden pois ja keittää puhtaassa vedessä niin olen huomannut ettei aiheuta mitään ilmavaivoja tosin siitä keitosta ei tule niin soseista vaan herneet pysyvät ehjempänä varsinkaan kun ei keitä liikaa ja tykkään sellaisesta missä pureskeltavaakin eikä vauvan sosetta.
Köyhimpinä aikoinakaan en ole koskaan syönyt mitä vain kunhan on halpaa. Valitsen halvemmista vain niitä mistä tykkään ja sitten syön ennemmin samoja kuin vaihtelisin makuja.