Ei enää koskaan pihiä miestä!
Ensimmäistä kertaa olen suhteessa, jossa mies ei ole koko ajan tarkkana siitä että kaikki menee 50/50, jossa mies ostaa lahjoja eikä aina sitä halvinta versiota.
Olen siis itsekin suhteellisen hyvätuloinen ja luonteeltani ns. antaja. Minulle esimerkiksi tarkkaan harkitut lahjat ja rahallinenkin panostaminen toiseen on yksi rakkauden kielistä. Ensimmäistä kertaa olen suhteessa kaltaiseni kanssa. Ravintolassa lasku aina yhteen ja se maksaa kummalla nyt sattuu olemaan lompakko lähellä, kumpikaan ei laskeskele että no minä maksoin viimeksi kalliin ravintolan joten sinä maksat nyt ainakin kaksi edullisempaa jotta ollaan euromääräisesti tasoissa. Lahjat eivät ole "pakollinen paha" joka hankitaan miettien miten pääsee mahdollisimman helpolla ja halvalla vaan oikeasti siitä lähtökohdasta että mikä ilahduttaisi toista ja sitten siihen satsataan että toinen saa pikkuisen paremman version kuin minkä luultavasti itse hankkisi. Ihan vain koska hyvä lahja on jotain mitä toinen ei välttämättä itselleen raaskisi laittaa.
Naiset, älkää tyytykö. Hankkikaa kumppani jonka kanssa filosofia rahasta on samankaltainen. Jos itse et halua panostaa kumppaniin rahallisesti, sopii pihi mies sinulle. Jos taas olet kuin minä, niin onnellisin olet samanlaisen kanssa jolle raha on väline hemmotteluun ja jolle kumppanin hemmottelu on tapa osoittaa rakkautta.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet. Pihit ihmiset ovat ihan oma ihmistyyppi joiden kannattaisi pariutua vain kaltaistensa kanssa.
Onneksi olen löytänyt toisen pihin suhteeseen. Arjessa molemmat iloitsemme punalappuisista löydöistä. Ainoa poikkeus nuukuuteen on lomamatkat, joilla ei pihistellä. Ja rahastahan tämä ei ole kiinni vaan elämänasenteesta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet. Pihit ihmiset ovat ihan oma ihmistyyppi joiden kannattaisi pariutua vain kaltaistensa kanssa.
Veit sanat suustani.
Ymmärrän sua ap täysin.
Mä en voi sietää pihejä ihmisiä, siis sellaisia pihejä, että rahaa olisi, mutta pitää periaatteen vuoksi pihtailla ihan joka asiasta. Melkein tulee raivokohtaus sellaisesta.
Kyllähän se sitten eron partaalla ottaa aivoon, jos on toiselle runsaammin varallisuuttaan antanut. Ihan paska sijoitus.
Samoin voisin todeta, että ei enää koskaan pihtaavaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se sitten eron partaalla ottaa aivoon, jos on toiselle runsaammin varallisuuttaan antanut. Ihan paska sijoitus.
Ehkä tämä kiteyttää hyvin eron kahden erilaisen ihmistyypin ajatusmaailmassa.
Minulle ja kaltaisilleni rahallinen panostus suhteeseen ei ole sijoitus, sillä ei "osteta" vastinetta, eikä sen tarkoitus ole "tuottaa voittoa". Lahjojen ja rahallisen panostuksen tarkoitus on ilahduttaa ja hemmotella. Kyse ei ole kustannuksesta jonka hyöty mitataan siinä että sillä varmistettaisiin että toinen ei ota eroa, petä tms.
Bisnesajattelussa tavoitellaan maksimaalista hyötyä minimaallisella panostuksella. Minulle bisnesajattelu ei kertakaikkiaan sovellu romantiikkaan tai parisuhteeseen.
Tässä vaan se ongelma että naiset pariutuvat vain miesten kanssa joilla on merkittävästi suuremmat tulot eli mies häviää aina. Naiset - raha ratkaisee
Nuuka-Nyysteeni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen löytänyt toisen pihin suhteeseen. Arjessa molemmat iloitsemme punalappuisista löydöistä. Ainoa poikkeus nuukuuteen on lomamatkat, joilla ei pihistellä. Ja rahastahan tämä ei ole kiinni vaan elämänasenteesta.
Minä taas ostan semmoisia elintarvikkeita, joissa se parasta ennen päivämäärä on mahdollisimman kaukana, jotta ne ruuat ja juomat eivät mene kotona säilytettäessä vanhoiksi eikä minun ole pakko syödä tiettyä ruokaa heti tänään tai huomenna. Tein jo ennen korona-aikaa hyvin keskitettyjä kauppareissuja, vaikka lähimmmät kaupat ovat hyvin lyhyen kävelymatkan päässä asunnostani. Kävin ruokakaupassa viimeksi torstaina ja seuraavan kerran käyn kaupassa luultavasti viikonlopun jälkeen maanantaina.
Jos minun tekee esimerkiksi lauantai-iltana mieli jäätelöä, minulta löytyy pakasteesta 900 millilitran paketti Ainoa lakritsijäätelöä ja 900 millilitran paketti Aino suklaajäätelöä. Aikuisena ei minulla ole mitään impulsiivista tarvetta ruveta ahtamaan jäätelöä tässä ja nyt vain sen vuoksi että sattuu olemaan pakasteessa.
Tuttu pariskunta kerran kuppilassa keskustelivat. Hei Riitta jäit velkaa mulle euron viime kierroksesta. Jotenkin tuntui niin hullulta, kun meillä taas on IHAN SAMA kuka sattuu maksamaan tän illan juomat, joo ja tämä on toiminut yli 20v. :)
Sitten kun miehen rahat on "juotu" voi vaihtaa seuraavaan. Kyllä naiset on laskelmoivia. Onneksi osaan jo pitää huolen rahoistani. M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ostan semmoisia elintarvikkeita, joissa se parasta ennen päivämäärä on mahdollisimman kaukana, jotta ne ruuat ja juomat eivät mene kotona säilytettäessä vanhoiksi eikä minun ole pakko syödä tiettyä ruokaa heti tänään tai huomenna. Tein jo ennen korona-aikaa hyvin keskitettyjä kauppareissuja, vaikka lähimmmät kaupat ovat hyvin lyhyen kävelymatkan päässä asunnostani. Kävin ruokakaupassa viimeksi torstaina ja seuraavan kerran käyn kaupassa luultavasti viikonlopun jälkeen maanantaina.
Jos minun tekee esimerkiksi lauantai-iltana mieli jäätelöä, minulta löytyy pakasteesta 900 millilitran paketti Ainoa lakritsijäätelöä ja 900 millilitran paketti Aino suklaajäätelöä. Aikuisena ei minulla ole mitään impulsiivista tarvetta ruveta ahtamaan jäätelöä tässä ja nyt vain sen vuoksi että sattuu olemaan pakasteessa.
ei niitä punalappuisiakaan ole pakko syödä heti, vaan osan voi pakastaa, niin että punalappuisten ostajakin selviää yhdellä kauppareissula viikossa
Vierailija kirjoitti:
Pihiys ei ole elämänasenne, vaan kurja luonteenpiirre. Saita ihminen on rasittava. Tosiaan, nuukat voivat taistella rahoistaan keskenään,
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaan se ongelma että naiset pariutuvat vain miesten kanssa joilla on merkittävästi suuremmat tulot eli mies häviää aina. Naiset - raha ratkaisee
Miestenkin kannattaisi puolisonvalinnassa arvostaa koulutettua naista joka on työelämässä ja tienaa rahaa ainakin suunnilleen saman verran.
Itse tosiaan tienaan hyvin, käytän rahaa mielelläni puolisooni. Puolisoni tienaa myös hyvin ja käyttää rahaa mielelllään minuun.
Eksäni kanssa tienasimme melko saman verran mutta hänen kanssaan filosofiat meni ristiin pahasti. Hän saattoi ostaa minulle joululahjaksi jotain toivomaani tai tarvitsemaani, mutta aina sen halvimman version jota en edes itse olisi ostanut itselleni. Usein kävinkin palauttamassa lahjan ja ostamassa itselleni mieluisen tasoisen maksaen erotuksen itse. Ex koki minut kiittämättömäksi, itse koin että hänelle en ollut muun kuin sen matalimman aidan arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen seksuaalinen itsemääräämisoikeus on sinulle niin kova paikka?
Sain itaraexältä joskus lahjaksi kahvinkeittimen. Vuosien päästä ostin uuden ja vein vanhan roskiin. Ukko raivosi kun heitin hänen keittimensä roskiin.
Niin, olen teen juoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä kiteyttää hyvin eron kahden erilaisen ihmistyypin ajatusmaailmassa.
Minulle ja kaltaisilleni rahallinen panostus suhteeseen ei ole sijoitus, sillä ei "osteta" vastinetta, eikä sen tarkoitus ole "tuottaa voittoa". Lahjojen ja rahallisen panostuksen tarkoitus on ilahduttaa ja hemmotella. Kyse ei ole kustannuksesta jonka hyöty mitataan siinä että sillä varmistettaisiin että toinen ei ota eroa, petä tms.Bisnesajattelussa tavoitellaan maksimaalista hyötyä minimaallisella panostuksella. Minulle bisnesajattelu ei kertakaikkiaan sovellu romantiikkaan tai parisuhteeseen.
Voi kylläpä sinä oletkin sitten hyvä ja vähän muita parempi ihminen, kun ostelet toiselle kaikkea turhaa krääsää mitä tämä ei välttämättä tarvitsisi. Mihin osoitteeseen voin lähettää "Parempi ihminen" -diplomisi ja jonkun kivan pikku lahjan, kun niitähän sinä tunnut kaipaavan?
Se kuuluisa "romantiikka" on gynosentriaa pahimillaan ja myrkyttää naisten mielen lapsuudesta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen seksuaalinen itsemääräämisoikeus on sinulle niin kova paikka?
Jos sua ei kiinnosta seksi kumppanisi kanssa, niin voit varmaan pariutua toisen naisen, toisen miehen (sellaisen jonka kanssa seksi kiinnostaa) tai aseksuaalin miehen kanssa niin diili on kaikille osapuolille parempi.
Ap antaa esimerkin mitä tarkoittaa sillä että lahjat ovat yksi ns rakkauden kielistä:
Ex-mies kysyi mitä toivoisin lahjaksi: toivoin silkkipaitaa. Sain tekokuituisen "silkkiä" jäljittelevän paidan. Syyksi ex sanoi että näyttävät ihan samalta eikä ole mitään järkeä maksaa 100 euroa aidosta silkkipaidasta saatu 150e siitä tietystä josta olin haaveillut, kun "ihan yhtä hyvän" sai alle kolmella kympillä.
Minä kysyin Ex-mieheltä mitä toivoisi lahjaksi: hän toivoi kuulokkeita koska entiset alkoivat vedellä viimeisiään. Halvimmat kuulokkeet saa parilla kympillä, entisiä vastaavat olisivat olleet kuutisen kymppiä mutta otin asiakseni googlettaa ominaisuuksia. Tiesin, että ex piti mustista kuulokkeista ja hänen tyylinsä oli yksinkertainen joten kuulokkeiden ulkonäkökriteerit olivat tyylikkäät, mustat, ei mitään silmiinpistäviä logoja jne. Luin arvosteluja pehmusteiden materiaaleista ja kestävyydestä. Ajattelin, että vaikka vanhoissa kuulokkeissa oli johto eikä bluetooth siten ollut kriteerit, olisi kätevää jos sekin ominaisuus olisi, ihan vaan jos joskus haluaa kuunnella musiikkia kuulokkeilla samalla kun kävelee ympäri taloa. Mikrofoni oli ehdoton kriteeri koska puoliso tarvitsi sitä sekä työssään että pelatessaan online-videopelejä. Etsin myös nimenomaan pelitarkoitukseen sopivat ja pelaajilta hyvät arvostelut saaneet kuulokkeet. Maksoin niistä 160 euroa ja olin hyvilläni siitä että uusien kuulokkeiden sijasta ex saisi astetta paremmat kuulokkeet kuin mitä ehkä itse ostaisi itselleen.
Lopulta hinta on sivuseikka, idea ei ole että molemmat ostavat yhtä kalliit lahjat, vaan se että lahjan laatuun on panostettu ja mietitty sen toivottuja ominaisuuksia eikä otettu vain sitä halvinta joka etäisesti muistuttaa toivottua asiaa mutta ei välttämättä edes ole sitä.