Ei enää koskaan pihiä miestä!
Ensimmäistä kertaa olen suhteessa, jossa mies ei ole koko ajan tarkkana siitä että kaikki menee 50/50, jossa mies ostaa lahjoja eikä aina sitä halvinta versiota.
Olen siis itsekin suhteellisen hyvätuloinen ja luonteeltani ns. antaja. Minulle esimerkiksi tarkkaan harkitut lahjat ja rahallinenkin panostaminen toiseen on yksi rakkauden kielistä. Ensimmäistä kertaa olen suhteessa kaltaiseni kanssa. Ravintolassa lasku aina yhteen ja se maksaa kummalla nyt sattuu olemaan lompakko lähellä, kumpikaan ei laskeskele että no minä maksoin viimeksi kalliin ravintolan joten sinä maksat nyt ainakin kaksi edullisempaa jotta ollaan euromääräisesti tasoissa. Lahjat eivät ole "pakollinen paha" joka hankitaan miettien miten pääsee mahdollisimman helpolla ja halvalla vaan oikeasti siitä lähtökohdasta että mikä ilahduttaisi toista ja sitten siihen satsataan että toinen saa pikkuisen paremman version kuin minkä luultavasti itse hankkisi. Ihan vain koska hyvä lahja on jotain mitä toinen ei välttämättä itselleen raaskisi laittaa.
Naiset, älkää tyytykö. Hankkikaa kumppani jonka kanssa filosofia rahasta on samankaltainen. Jos itse et halua panostaa kumppaniin rahallisesti, sopii pihi mies sinulle. Jos taas olet kuin minä, niin onnellisin olet samanlaisen kanssa jolle raha on väline hemmotteluun ja jolle kumppanin hemmottelu on tapa osoittaa rakkautta.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös maksullisella naisella ole nimityskin?
Toki, ja niin on maksullisella miehelläkin. Monen monta naisten nurkissa ilmaiseksi luuhaavaa luuseria olen nähnyt, miehen rahoilla elävää naista vain yhden.
Meissä on siis se pieni ero että sinä katselet miehiä ja minä naisia mutta minun ystävistä naiset jättävät aina heti jos mies menettää tulonsa eikö todellakaan elätä miestä. Mutta me ilmeisesti lumiikutaan erilaisissa piireissä
Vierailija kirjoitti:
Hui. Tapailen tällä hetkellä miestä, joka on osoittautunut pihiksi niuhottajaksi. Itsekin olen pienituloinen, eikä mieleeni tulisi maksattaa omia kulujani toisella. Mutta tulee kyllä todella hölmö olo, kun kaupungilla mies ehdottaa jäätelölle menoa, ja sitten jonotetaan ja maksetaan erikseen. Kahvilassa sama asia. Molemmat olemme kuitenkin samoissa tuloluokissa, ja ylimääräiseen ei juuri ole varaa, mutta yhdessä liikkuessa tuntuisi mukavalta että vaikka tarjoaisimme vuorotellen toisillemme, niin että kulut menisivät suurin piirtein ajan mittaan tasan.
En tiedä mistä tuo hänellä juontaa juurensa, ja ollaan siitä kyllä juteltukin.
Ystävienkin kanssa olen tottunut vastavuoroisuuteen, toinen ostaa leffaliput ja toinen tarjoaa seuraavan illan jne, ilman sen suurempaa numeroa ja eurojen siirtelyä edes takaisin.
No, on hänessä paljon muuta hyvää, mutta nuo pihistelyelkeet kyllä tympäisevät.
Erilaiset tottumukset. Minusta kuvailemasi ei vielä piheydestä erityisemmin kerro, etenkään tapailuvaiheessa. Eihän se erikseen maksaminen jäätelökioskille jonottamista mitenkään erityisesti pidennä. Sinä olet tottunut jo kaveriporukassa tuollaiseen vastavuoroiseen tarjoamiseen, mutta kaikkien porukoiden tyyli se ei ole. Esim. en usko että omassa ystäväpiirissäni toimisi. Lukumäärä jo tekee siitä itsessään vaikeaa, samoin osa on paljon enemmän pee aa, kuin toiset (aika kroonisesti) tai jotain muuta sellaista. Johdonmukaisesti kaikki ostaneet omat juttunsa, toki joku joskus yksittäin välillä saattaa haluta tarjota jotain mutta ei ole mikään sääntö. Jos mies on tottunut tällaiseen, niin se on tapa. Mietin, että miksi se olisi jotenkin erityisen tärkeää että vain toinen maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui. Tapailen tällä hetkellä miestä, joka on osoittautunut pihiksi niuhottajaksi. Itsekin olen pienituloinen, eikä mieleeni tulisi maksattaa omia kulujani toisella. Mutta tulee kyllä todella hölmö olo, kun kaupungilla mies ehdottaa jäätelölle menoa, ja sitten jonotetaan ja maksetaan erikseen. Kahvilassa sama asia. Molemmat olemme kuitenkin samoissa tuloluokissa, ja ylimääräiseen ei juuri ole varaa, mutta yhdessä liikkuessa tuntuisi mukavalta että vaikka tarjoaisimme vuorotellen toisillemme, niin että kulut menisivät suurin piirtein ajan mittaan tasan.
Ystävienkin kanssa olen tottunut vastavuoroisuuteen, toinen ostaa leffaliput ja toinen tarjoaa seuraavan illan jne, ilman sen suurempaa numeroa ja eurojen siirtelyä edes takaisin.
No, on hänessä paljon muuta hyvää, mutta nuo pihistelyelkeet kyllä tympäisevät.No mitä hän pihistelee, jos kuitenkin maksatte puolet kaiksita kuluista. Eikö se ole ihan sama, jos kumpikin maksaa oman osuutensa kuin teatreeliseti näytellään, että toinen tarjoaakin kaiken vaikka loppulaskelmissa ei kuitenkaan tarjoa?
No en olisi katsellut miestä, jonka kanssa jonotetaan erikseen jäätelökioskille tai kahvilaan tai vaikka jonnekin lippukioskille. Kyllä se oli alusta saakka itsestäänselvää, että toinen menee jo etsimään pöydän ja toinen hakee kahvit tai muut, tai toinen käy vaikka leffateatterin vessassa sillä aikaa kun toinen lunastaa liput jne.
eri
Ihmiset on tässä kyllä TOSI erilaisia. Ikäkin varmaan vaikuttaa. Minulle ja miesystävälle on ihan perus, että molemmat maksaa omansa erikseen, mutta olemmekin alle 25. Ehkä vakiintuneena nelikymppisenä esim tuntuu jo eri tavalla nihkeältä, jos toinen ei yhtä jätskiä voi ostaa, vaikka itse haluaisi tarjota vuorotellen. Tärkeää kyllä, että näissä asioissa samankaltaiset ihmiset löytävät toisensa. Itse olen ehkä semipihi, en halua tuhlailla mutta en kyllä eurojakaan laske, ja mies on onneksi samanlainen. Kivoja lahjoja ostetaan puolin ja toisin, ylellisyyksiin ei ole kummallakaan varaa, mutta kun lahjan miettii hyvin ja se on toiselle mieleinen niin siinä on kaikki oleellinen :)
Juu, koettu on. Sain tuntea olevani kuin halpa makkara, aina olisi pitänyt vain tyytyä kaikkeen huonoon. Omiin kalliisiin juttuihinsa kyllä tuhlasi surutta. Onneksi otti äkkilähdön, kuten kyseinen kylmäkiskoinen ihmistyyppi voi tehdä.
Minut on kasvatettu antamaan. Lapsuudenperheessäni ei ole koskaan ollut minkäänlaista rahasta vääntöä, joten tuo ex kumppanin tyyli oli ensimmäinen kokemus laatuaan. Ja tajusin, että tällaisia on (ainakin nykyään) monet. Ihan kuin eri planeetta mulle.
Isoisälläni oli hyvä eläke, kysyin äidiltäni kerran, että kun me lapset oltiin pieniä, antoiko he koskaan rahaa. Kuuleman useinkin jätti tukun seteleitä pöydälle ja kantoivat niin usein ja paljon ruokaa, että siitä oli jakaa muille kun ei mahtunut mihinkään. Olen niin ylpeä, että minulla oli sellaiset isovanhemmat, sivistyneet.
Mä niin allekirjoitan tämän. Olen myös paria lokki-miestä elättänyt ja ei ikinä enää! Nykyisen mieheni kanssa maksamme asiat suunnilleen puoliksi. Esim jos tilataan ruokaa, tilataan vuorotellen. Matkat maksetaan puoliksi. Kaupassa käydessä tuodaan mitä toinen haluaa. Kahvilassa maksaa kumpi maksaa jne. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, on hänessä paljon muuta hyvää, mutta nuo pihistelyelkeet kyllä tympäisevät.No mitä hän pihistelee, jos kuitenkin maksatte puolet kaiksita kuluista. Eikö se ole ihan sama, jos kumpikin maksaa oman osuutensa kuin teatreeliseti näytellään, että toinen tarjoaakin kaiken vaikka loppulaskelmissa ei kuitenkaan tarjoa?
No en olisi katsellut miestä, jonka kanssa jonotetaan erikseen jäätelökioskille tai kahvilaan tai vaikka jonnekin lippukioskille. Kyllä se oli alusta saakka itsestäänselvää, että toinen menee jo etsimään pöydän ja toinen hakee kahvit tai muut, tai toinen käy vaikka leffateatterin vessassa sillä aikaa kun toinen lunastaa liput jne.
eri
Oletko sattumalta sinä aina se joka lähtee etsimään pöytää tai vessaa ja toiselle jää maksaminen?
Niin tyypillinen kommentti tällä palstalla.
Ensitreffeillä tarjosin puolisolleni teetä ja suolaista syötävää kotonani, en pyytänyt maksamaan. Toisilla hän tarjosi pääsyliput museoon, minä pizzat. Kolmannet treffit olivat nyyttikestit. Neljänsistä eteenpäin olimme jomman kumman luona ja maksoimme ruoat suurin piirtein puoliksi. Olen tarjonnut hänelle kaksi ulkomaanmatkaa, lukuisia aterioita ulkona, lukuisia sulkapallovuoroja, useita elokuvia ja kaksi konserttimatkaa ulkomaille. Nämä näin äkkiseltään muisteltuna. Viimeksi pääsiäisenä reissasimme Suomessa niin, että minä tarjosin majoitukset, ja seuraavan kerran kolmen viikon kuluttua.
Emme me kaikki tällä palstalla ole opiskelijoita tai vähävaraisia pienituloisia.
Nykyisin on aivan sama kumpi meistä vaikkapa ravintolassa maksaa, se veloitus kun lähtee yhteiseltä tililtä, ellei toinen nimenomaan halua tarjota. Ja sille yhteiselle tilille siirrämme kuukausittain tasan yhtä paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet. Pihit ihmiset ovat ihan oma ihmistyyppi joiden kannattaisi pariutua vain kaltaistensa kanssa.
Samaa mieltä. Saita on saita, eikä muuksi muutu. Etsiköön kaltaisensa.
mies54v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin voisin todeta, että ei enää koskaan pihtaavaa naista.
Miksi naisen seksuaalinen itsemääräämisoikeus on sinulle niin kova paikka?
Ei ole mitenkään kova paikka, se nyt vaan on tylsää elämää olla parisuhteessa naisen kanssa, jota seksi ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet. Pihit ihmiset ovat ihan oma ihmistyyppi joiden kannattaisi pariutua vain kaltaistensa kanssa.
Samaa mieltä. Saita on saita, eikä muuksi muutu. Etsiköön kaltaisensa.
mies54v
Samoin pihtareiden kannattaisi pariutua toisten pihtareiden kanssa, ja jättää meidät jotka osataan ottaa iloa seksistä rauhaan.
Kunpa naisetkin omaksuisivat nämä ohjeet!
-epatoivoinen puhdas, hoikka, siisti ja kohtelias mies