Sivut

Kommentit (374)

Vierailija

Kiva että on herättänyt näin paljon keskustelua tämä aloitukseni.

Ja tosiaan, halusin tiedustella juurikin sitä, että miksi ette käytä kypärää. Tarkoitukseni ei ollut sanoa, että teidän kaikkien on pakko käyttää kypärää. Kovin moni on nyt ymmärtänyt tämän aloituksen aivan väärin. Olin kiinnostunut niistä syistä, joiden vuoksi ette halua kypärää pyöräillessä käyttää. Ja täällähän niitä on paljon kerrottukin.

En tuomitse, en pakota ketään käyttämään kypärää enkä menetä yöuniani sen takia, että joku ei käytä kypärää. Kuitenkin, koska itse käytän aina kypärää, ihmettelen suuresti, miksi aikuiset ihmiset eivät sitä käytä. Itse kuitenkin koen, että se on halpa henkivakuutus.

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiva että on herä settänyt näin paljon keskustelua tämä aloitukseni.

Ja tosiaan, halusin tiedustella juurikin sitä, että miksi ette käytä kypärää. Tarkoitukseni ei ollut sanoa, että teidän kaikkien on pakko käyttää kypärää. Kovin moni on nyt ymmärtänyt tämän aloituksen aivan väärin. Olin kiinnostunut niistä syistä, joiden vuoksi ette halua kypärää pyöräillessä käyttää. Ja täällähän niitä on paljon kerrottukin.

En tuomitse, en pakota ketään käyttämään kypärää enkä menetä yöuniani sen takia, että joku ei käytä kypärää. Kuitenkin, koska itse käytän aina kypärää, ihmettelen suuresti, miksi aikuiset ihmiset eivät sitä käytä. Itse kuitenkin koen, että se on halpa henkivakuutus.

AP

Halpa henkivakuutus? Henkivakuutus ei pidä sinua elossa, vaan siitä maksetaan kuoltuasi korvauksia määräämillesi edunsaajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

AP

Halpa henkivakuutus? Henkivakuutus ei pidä sinua elossa, vaan siitä maksetaan kuoltuasi korvauksia määräämillesi edunsaajille.

Tuolla tarkoitin ihan vaan sitä, että se kypärän laittaminen päähän on niin helppoa ja vaivatonta, ja sillä voi oma henki säästyä jos käy jokin onnettomuus. Eli pienellä vaivalla voi saada ison hyödyn. Tuollaista "sanontaa" meilläpäin käytetään.

AP 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kypärä. kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miksi jalankulkijat ei käytä kypärää.

Koskaan ei voi tietää jos joku autoilija saa sairaskohtauksen ja törmää viattomaan jalankulkijaan.

Ja varsinkin liukkailla keleillä sen pitäisi olla pakollinen.

Pahkasika-lehdessä ehdotettiin jo vuosikymmeniä sitten, että jalankulkijalla tulee olla kypärä ja turvaköysi, joka kiinnitetään kevyen liikenteen väylän vieressä kulkevaan kaiteeseen.

Ei varmasti ymmärrä nää asiayhteyttä

Vierailija

Maailma on täynnä vaarallisia asioita- nyt hyökätään pyhän vihan voimalla kypärättömien kimppuun. Oisko se koulun pihalla helpoimmaksi kiusattavaksi erottuva???

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä vaarallisia asioita- nyt hyökätään pyhän vihan voimalla kypärättömien kimppuun. Oisko se koulun pihalla helpoimmaksi kiusattavaksi erottuva???
Ja varmaan tääki menee yli

Vierailija

Käytän kypärää, jos olen pidemmällä pyöräilyreissulla tyyliin 10km ja yli ja olen epävarma reitistä tai ympäristössä on paljon liikennettä ja autoja ja tiedän että on vaaranpaikkoja. Jos käyn satunnaisesti jossain lähellä tutussa ympäristössä n. 1-2km matkan päässä niin en käytä välttämättä kypärää. Tuntuu silloin, että turhaa koko ajan asentaa ja riisua kypärää edes taas. Mulla on lisäksi ikivanha kypärä, jota saa aina säätää kauheasti ja silti se roikkuu usein epämääräisesti takaraivolla tai hiostaa ja estää pitämästä ponnaria tai lippalakkia yms. Tuntuu että on vaan näön vuoksi päässä. Pyöräilen aika satunnaisesti ja harvoin muutenkin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

AP

Tuolla tarkoitin ihan vaan sitä, että se kypärän laittaminen päähän on niin helppoa ja vaivatonta, ja sillä voi oma henki säästyä jos käy jokin onnettomuus. Eli pienellä vaivalla voi saada ison hyödyn. Tuollaista "sanontaa" meilläpäin käytetään.

AP 

Mutta ajattelehan siltä kantilta, että ehkä kaikki ei halua että oma henki säästyy. Miksi muuten ilman turvavöitäkään ajellaan autolla. Jonkinasteista elämään kyllästymistähän se on, tulis kuolema ja tap pas.

Vierailija

Vedänpä rautalangasta: Ette hauku kypärättömiä siksi, että se kypärä olis teillekään niin jumalattoman tärkeä asia, vaan koska jonkun tahon haukkuminen omasta korkeasta ja pyhästä paremmuudesta käsin on.

Keskivertoa hitaampi polkija

Olen niin lihava ja minulla on normaalia paljon suurempi pää johonka sopivia kypäriä ei löydy mistään.

Ulkomailta satojen eurojen kypärän sokkona ostaminen ei oikein innosta.

Lisäksi hikoilen muutenkin niin paljon että kypärä lisäisi hikoilua varmasti vielä niin paljon että huimaisi ja haittaisi.

Vierailija

En omista kypärää, olen viimeksi kaatunut pyöräillessä ala-asteella, pyöräilen harvoin ja vain lyhyitä matkoja.

Vierailija

pYÖRÄILIJÄ kirjoitti:
KOSKA SE ON SEMI NOLOO FELLOW KESKI-IKÄISET KAUTTA AIKUISET KAMULIT!!!!!!!!!!!!!!

Hassua miten voi tulla keski-ikäiseksi aikuistumatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa onnettomuuksista on autoilijoiden syytä.

Miksi autoilijat ajatte pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden päälle?

Sori mutta mä en vaan huomaa niitä. Olen just saanut ajokortin ja tilannevauhtikin voi olla vähän kova. Keskityn lähinnä liikennemerkkien ja muiden autojen sekä risteysten kulkujärjestyksen kyttäämiseen, joten pari kertaa on jo käynyt niin, etten ole huomannut sitä sukkapukuista fillarikiitäjää, joka on yhtäkkiä suhannut eteeni luottaen siihen, että autot väistää. Joo, en ehkä väistä, kun en huomaa sua. Huomaan lähinnä isot kulkijat ja fillarityypit ei niitä ole. Sori siitä.

Kyllähän jokainen autokoulun käynyt tietää milloin autoilijan pitää väistää pyöräilijää. Kaikki pyöräilijät eivät kuitenkaan tiedä milloin he ovat väistämisvelvollisia autoon nähden. Itse pyöräillessäni hidastan aina vauhtia risteysalueella ja katson tarkkaan mitä autoilija tekee. Tosiaan yli 40v olen pyöräillyt ja se on nykyään kuntoilumuotona talvikuukaudet pois lukien. En kuitenkaan ole ns.spandexpyöräilijä. Pyöräilen 10-20km lenkkejä n.3-4 kertaa viikossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vedänpä rautalangasta: Ette hauku kypärättömiä siksi, että se kypärä olis teillekään niin jumalattoman tärkeä asia, vaan koska jonkun tahon haukkuminen omasta korkeasta ja pyhästä paremmuudesta käsin on.

Mitä....

Vierailija

Aivokirurgilta kuultua: kypärän käytöllä ei ole merkittävää vaikutusta aivovammoihin tai kuolleisuuteen. Olennaisempaa on ajonopeus. Ajelen hiljaista vauhtia ilman kypärää. Kypärä on epämiellyttävä, ruma ja aika turha.

Tukka pöyhkeänä

Airbag pyötäilykypärä kaulassa jo viimeiset kymmenkunta vuotta. Tukka ei littaannu, pipon voi laittaa päähän ja onhan se airbag vielä turvallisempi kuin muovipotta (joka tietysti auttaa jo paljon). Hövding on naisten suunnittelema ja sen kyllä huomaa!

ewrte

Se on yhtä noloa kuin mitä maskinkäyttö olisi. Tunnen itseni tyhmän näköiseksi jo pelkissä rilleissä ja vaatteissa niin ei kiitos enää mitään kypäriä

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.