Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, miksi et käytä pyöräilykypärää?

Vierailija
05.05.2022 |

Yllättävän moni aikuinen ihminen pyöräilee ilman kypärää. Miksi ette käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.

Kommentit (1063)

Vierailija
1001/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä kypärää vaan jos et luota omaan ajoosi, minä luotan enkä sitä pidä

Eihän tässä ole kyse pyöräilijän ajotaidosta, vaan siitä, että ympärillä on myös muita toimijoita ja tekijöitä. Siinä ei ajotaidoilla ole mitään väliä, kun eteen risteyksessä pölähtää vaikka pikkulapsi tai koira, ja pyöräilijä lentää kaarella tangon yli tai pyörätiellä on paha routavaurio, jota ei näe vasta kuin liian myöhään. Kaikenlisäksi, onnettomuuksia sattuu ammattilaisillekin, joten taidokkaampikin pyöräilijä voi tehdä virhearvion.

Vierailija
1002/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mittee kypärää? Pyöräillessä? En tarvihe. Ei miun äetikkään käettännä. Eikä issäe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein ruvetaan saivartelemaan, hiuksia halkomaan ja keksimään jotain, millä päästä muille viisastelemaan, niin pitäisihän sitä olla kypärä kävelijöilläkin. Kävelykypärä vielä oikein erikseen. Yhtälailla sitä voi kävellessä kaatua, tai kompastua, mikä ei fillarin kanssa onnistu vaikka yrittäisi. Yhtälailla sitä voi kävelijä jäädä toisen kadun käyttäjän töytäisemäksi ja kaatua vakavin seurauksin. Kun voi ja voi ja voi ja voi... Loputon jossittelu ja pirujen maalaaminen seinille on nykyisin eräs kansan huvi.

Vierailija
1004/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni pyöräillyt (pian 50v) mutta vain kerran kaatunut kun mut kaadettiin. Sen sijaan kävellessä kastunut lukuisia kertoja sekä muilla välineillä joissa ei kypärää käytetä. Ennemmin autossakin pitäisin ja kokisin järkevämpänä. Ymmärrän toki vanhuksilla ja lapsilla joilla ei koordinaatio hallussa mut tavallisella aikuisella en ihan ymmärrä.

Vierailija
1005/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen lähinnä maanteitä ja jos kolahtaa niin todennäköisesti niska on poikki enkä minä silloin enää sillä toimivalla älyllä mitään tee. Parempi lähteä sitten kerralla.

Vierailija
1006/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. 

Vierailija
1007/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä samaiset, jotka noudattavat kaavamaisesti suosituksia miettimättä kummemmin sisältöä, ovat kai samoja, jotka takavalon tultua pakolliseksi ajoivat PELKKÄ takavalo paistaen.(rautalangasta:kun se etuvalokin on ollut pakollinen jo aikaa sitten)

Eipä tuota valoa ole mulla pyörässä. Mitä sillä tekee kun päivällä ajaa. 

Vierailija
1008/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyöräile koskaan, se on köyhien tapa liikkua.

Vierailija
1009/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olisi outoa kävellä ympäriinsä pyöräilykypärä päässä

Vierailija
1010/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en pyöräile. 

Vierailija
1011/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en juurikaan välitä vaikka kuolisin,oon masentunu.jos mulla ois auto en käyttäis turvavöitäkään.riskeeraan muutenkin itteeni ei haittaa.

Vierailija
1012/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ajella hiukset auki tai korkealla ponnarilla. Se hihna ahdistaa leuan alla. 

Vapaus. 

Vierailija
1013/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kypärää kun ajan maastolenkkejä, kelkan jälkiä talvella ja sen sellaisia. Sen sijaan jos käyn lähikaupassa en ota sitä vastukseksi. Turha mikä turha. Sama jos kiinnittää turvavyön kun siirtää autoa pihassa. Käyttäkää te jotka haluatte vaikka nussiessanne, on meinaan turvaseksiä.

Vierailija
1014/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtö tulee, haluan lähteä klossit jalassa ja tukka hyvin

Mutta jos ei tulekaan lähtö vaan aivovamma. Sellainen, että tajuat kyllä että olet nyt vammainen etkä kykene enää siihen mihin ennen.

Vierailija
1015/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo varaa sopivaan

Vierailija
1016/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan sovi yhteen tämän kanssa, https://tinyurl.com/522pracd

Tai ehkä voisi sopiakin, joku voi kokeilla.

Vierailija
1017/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iso pää.

Ei löydy sopivaa.

Vierailija
1018/1063 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtö tulee, haluan lähteä klossit jalassa ja tukka hyvin

Mutta jos ei tulekaan lähtö vaan aivovamma. Sellainen, että tajuat kyllä että olet nyt vammainen etkä kykene enää siihen mihin ennen.

Luotan siihen että todennäköistä on niissä vauhdeissa että tulee lähtö. Tai vaihtoehtoisesti myös niin paha aivovamma että sitä entistä minua ei enää ole. Jokatapauksessa ei kiinnosta pätkääkään jäädä neliraajahalvaantuneena aivovammattomana eloon suunnittelemaan millä kustannan itseni jonnekin Belgiaan jotta saan hengen pois.

Vierailija
1019/1063 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilykypärä pitäisi myös olla. Hyvin vaarallisia kuolonkolareita on ollut paljon, ja autoilukypärä olisi voinut pelastaa monia henkiä.

Vierailija
1020/1063 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pyöräillyt pitkään aikaan, mutta silloin kun pyöräilin, niin kypärä oli vaan epämukava potta päässä. Plus, se, että minä en käytä kypärää ei vaarantanut ketään muuta kuin minut itseni. 

En ikinä ole tajunnut miksi kypärää käyttävät tietyllä tapaa tuntuu kuvittelevan että he ovat parempia. Ehkä on hyvä välittää omasta turvallisuudesta, joo, mutta mitä se on heiltä pois jos joku nyt vaan on päättänyt ettei asiasta välitä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä