Aikuinen, miksi et käytä pyöräilykypärää?
Yllättävän moni aikuinen ihminen pyöräilee ilman kypärää. Miksi ette käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.
Kommentit (1063)
menee ohi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kypärä antaa valheellisen turvallisuuden tunteen, ilman kypärää tulee ajeltua paljon varovaisemmin.
Voi olla noin eka metreillä, mutta hyvin istuvan kypärän olemassaolon unohtaa nopeasti, ei sitä ajattele tai tiedosta. Vähän samaan tapaan, kuin vaatteet päällä. Ei pidä funtsia, onko nyt tarpeeksi hyvän nä köinen tai mitä muut ajattelevat.
Miks kypärää käyttävät ajaa suoraan suojatielle katsomatta kumpaakaan suuntaan tuleeko autoja? Tai alamäissä painellaan tuhatta ja sataa?
Olen itsetuhoinen ja itsemurhamyönteinen. Kun kuolen niin kukaan ei myöskään menetä mitään. Päinvastoin, saatan jopa tehdä ympäristöteon, pelastaa ilmaston ja koko maailman pyöräilemällä ilman kypärää.
hiukset kastuu suihkussa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hikoilen niin paljon. Kypärä päässä hiki vaan alkaa valua silmiin ja hiukset ovat hiestä märät, ei kiva.
Sulla on outo nuppi. Mulla on kypärässä sellaiset ilma-aukot, että kypärän alla käy kunnon viima, kun pyöräilee edes 15km/h. Taidat olla liian isopäinen kypärään, kannattaa hankkia oikea koko.
En halua, että verovarojani tuhlataan turvallisuuteensa välinpitämättömästi suhtautuvien hoitoon.
Ei, kypärä on oikean kokoinen. Siinä on myös ilma-aukkoja, mutta eipä ne mitään auta. Satun vaan hikoilemaan päästä todella helposti.
Esimerkiksi selästä valuu hiki todella harvoin. Silloin pitää olla jo kunnon rankka hiki-treeni.
oma nopeus vai auton nopeus? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivokirurgilta kuultua: kypärän käytöllä ei ole merkittävää vaikutusta aivovammoihin tai kuolleisuuteen. Olennaisempaa on ajonopeus. Kiinnittäkää ihmiset huomiota nopeuteen, oli kypärää tai ei!!!!!!
Sittenhän se on turha rakennustyömaallakin. Pitää opettaa laudat putoamaan hitaammin, myös opettaa autot törmäämään mustissa vaatteissa pimeällä pyöräileviin tietäjiin hitaammin.
Raksalla kypärä on mitä luultavimmin vakuutusyhtiön rahojen suojelemiseksi ensisijaisesti, jos samalla jonkun pää säästyy niin se on vain sivutuote.
Kakarat ja sen tasoiset ajattelee, miltä joku näyttää päässä. Iha sama.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinua häiritsee? Olen 20 vuotta ajanut pyörällä ilman kypärää, ilman onnettomuuksia sen vakavempia kaatumisia. En käytä, koska se häiritsee enkä jaksa kantaa sitä mukana, kun hyppään pyörän selästä. Toiseksi, en luota siihen, että kypärä vielä olisi tallessa, jos jätän sen pidemmäksi aikaa roikkumaan pyörästä, kun valotkin pöllitään kauppareissun aikana, jos ne jättää pyörään.
Sama juttu, mutta 50 vuotta. Sitä vammautuu ja delaa vaikka mihin.
Viikko sitten kaaduin vessassa ja löin pääni; ei tullut mieleen, että harmi kun ei ollut kypärää.
Eli kaikki maantiepyöräilijät ovat mielestäsi kehitysvammaisia. En oikein usko. Tunnen muutaman ja ovat korkeasti koulutettuja, hyvässä työssä ja ajavat usean tonnin hintaisilla hiilikuitu pyörillä kypärä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähtö tulee, haluan lähteä klossit jalassa ja tukka hyvin
Itse haluan ottaa sen riskin, että loukkaannun käyttämättä kypärää - jos vaihtoehtona on se, että näytän idiootilta käyttämällä kypärää. On se ihme, että on niin vaikeaa suunnitella kypärää, joka näyttäisi jotenkin järkevältä ja tyylikkäältä.
Käyttäkää oikeasti kypärää. Käytin jo valmiiksi ja luotin osaamiseeni 100%, kävipä kuitenkin kerran niin että kaaduin todella pahoin, ja olisin varmasti lyönyt pääni pahemmin ilman suojaa.
Me muut maksamme sinun kenties hyvinkin kalliin sairaalahoidon!
Vierailija kirjoitti:
Olen itsetuhoinen ja itsemurhamyönteinen. Kun kuolen niin kukaan ei myöskään menetä mitään. Päinvastoin, saatan jopa tehdä ympäristöteon, pelastaa ilmaston ja koko maailman pyöräilemällä ilman kypärää.
Mutta se sinun ylitsesi ajava autoilija saattaa traumatisoitua loppuelämäkseen siitä, että suoritit itsem*rhasi juuri hänen autonsa kohdalla.
Asiaa voi kyllä ajatella laajemmaltikin jos oikeamielisyyden puhinaltaan ehtii
Vierailija kirjoitti:
Kypärä päässä ihminen on idiootin näköinen.
Ehkä sinä sitten olet.
Osta nyt se Hövding, niin et ole idiootin näköinen, mutta suojaat sitä pääkoppaasi, vaikkei siellä vissiin mitään suojattavaa olekaan.
Ihmisä kuolee tai loukkaantuu vakavasti KAADUTTUAAN käveltäessä tai juostessa, selvinpäin tai kännissä enemmän kuin jollain faking munamankelilla kolaroidessa. Talvisin varsinkin kantsis käyttää kypärää kävelessä liukkailla kaduilla.
40 vuotta oon pyöräillyt ilman kypärää niin en vaan totu käyttämään sitä. Erilaisia malleja olen kokeillut, mut kuristaa ja hiostaa niin en kyllä kaupungin pyöräteillä saa aikaiseksi käyttää kypärää. Varmasti jos maantielle tienpientareet lähtisin niin sitten täytyisi yrittää.
Viikonloppuisin käytän kaatokännikypärää.
Vaikka käyttää turvavyötä, ei tarkoita, että olisi pakko ajaa kolari. Vaikka käyttää kypärää, ei tarkoita, että on pakko kaatua. Vaikka ei olisi sattunut mitään, ei tarkoita, etteikö vahinko voi sattua tulevaisuudessa.
Sanokoon kuka vaan mua idiootin näköiseksi kypärässä, käytän sitä oman turvallisuuden vuoksi. Ja myös siksi, että tieliikennelain mukaan pakollinen varuste, aivan kuten turvavyökin. Kolmanneksi, vahingon sattuessa vakuutusyhtiö voi olla nihkeä maksamaan, jos olet ajanut ilman kypärää. Mieti sitä, onko sulla rahaa sairaalahoitoon ilman vakuutusta.
Vaadin lapsia käyttämään kypärää, en voi tehdä niin, jos en itse käytä. Eikä kumpikaan teini ole vastaan laittanut, saati sanonut, että olisi tyhmä
Fysioterapeuttina kuntoutan mm. pyörällä kaatuneita aivovammapotilaita (eivät ole käyttäneet kypärää). Vähemmillä vaurioilla selvittäisiin kypärän kanssa.
Kypärä päässä ihminen on idiootin näköinen.