Aikuinen, miksi et käytä pyöräilykypärää?
Yllättävän moni aikuinen ihminen pyöräilee ilman kypärää. Miksi ette käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.
Kommentit (1063)
1970-luvulla luokassa luettiin yhdessä opettajan johdolla jotain ympäristöopin kirjaa. Siinä oli selvästi ulkomainen kuva naispyöräilijästä, joka oli pyörällään pysähtynyt liikennevaloihin. Hänellä oli päässään pyöräilykypärä. Opettaja vähän naureskeli, että on tuo nyt vähän liioittelua ja turhake kypärä pyöräilijän päässä.
Vierailija kirjoitti:
1. Kypärä täyttää koko repun ja jos sen jättää pyörän sarveen, pöllitään
2. Tukka usein nutturalla joka ei mahdu kypärään mukavasti ainakaan menemättä sotkuun
3. Tulee kuuma polkiessa kypärä päässä
4. Jos lähtö tulee niin eipä tarvitse enää mennä töihin uupumaan
Olet kyllä uskomattoman i d i o o t t i . Ymmärrätkö edes mikä se toinen vaihtoehto kuoleman lisäksi on, jos sattuu jotain?
Samasta syystä kun en käytä kävellessäkään, en näe sitä tarpeellisena arkipyöräilyssä. Lisäksi en halua antaa pyöräilylle extremeurheilun mainetta - pyöräily on turvallista ja jokainen pyöräilty kilometri edistää terveyttä (toisin kuin autolla ajetut jotka vie sekä kuskia että auton saastuttamaa ympäristöä kiihdyttärn kohti kuolemaa - tästä syystä turvavyövertaus ontuu pahasti)
Te kypäräkiihkoilijat käytättekö kypärää myös kävellessä, humaltuessa tai autoillessa - noissa aktiviteeteissa päävammoja syntyy lukumääräisesti huomattavasti pyöräilyä enemmän. Vai keskityttekö muutenvaan syyllistämään yhtä liikkujaryhmää Liikenneturman aloittaman valheellisen kampanjoinnin jalanjäljissä?
Tutkimuksissa on todettu ettei kypärä auta hevonpaskan vertaa kun 65 tonnin rekka ajaa pyöräilijän ylitse.
Sen takia
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksissa on todettu ettei kypärä auta hevonpaskan vertaa kun 65 tonnin rekka ajaa pyöräilijän ylitse.
Sen takia
entä, jos se onkin vain 64 tonnin rekka?
Loogisesti kypärättömyyden moralisoijat eivät itse käytä koskaan alkoholia, tupakoi, syö sokeria tai ole ylipainoisia. He myös käyttävät pimeällä aina heijastinta eivätkä koskaan aja ylinopeutta. Kesällä he käyttävät aina aurinkovoidetta ja aurinkolaseja. He eivät myöskään koskaan harrasta seksiä ilman kondomia.
Vittumainen raahata mukana moinen kypärä. Ei mahdu taskuun, enkä sen takia myöskään viitsi ottaa kantoriesaksi erillistä kassia.
Siksi kun kypärän kanssa ei mahdu huppu päähän. Palelen päästä herkästi, joten mulla on aina joko pipo tai sitten lippis ja huppu, kun pyöräilen. Työmatkani on vain n. 1,5 km ja sekin sivutietä, jossa ei kulje autoja.
Vierailija kirjoitti:
Loogisesti kypärättömyyden moralisoijat eivät itse käytä koskaan alkoholia, tupakoi, syö sokeria tai ole ylipainoisia. He myös käyttävät pimeällä aina heijastinta eivätkä koskaan aja ylinopeutta. Kesällä he käyttävät aina aurinkovoidetta ja aurinkolaseja. He eivät myöskään koskaan harrasta seksiä ilman kondomia.
Näin juuri. Osa ihmisistä nyt vaan on täydellisiä ja he muistavat sen kertoa toisille joka käänteessä, koska tietävät itse, miten pitää elää.
Olen 70-luvulla syntynyt ja en ole tottunut kypärään. En käyttäisi turvavyötäkään autossa ellei se piippaisi ilman sitä. Voisin jollain pidemmällä pyörälenkillä, yli 40km harkita, mutta perusajossa en jaksa käyttää. Mulla on kyllä kypärä tosiaan, mutten käytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähtö tulee, haluan lähteä klossit jalassa ja tukka hyvin
Mitä jos et lähde klossit jalassa, vaan jäät makaamaan muiden hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Vittumainen raahata mukana moinen kypärä. Ei mahdu taskuun, enkä sen takia myöskään viitsi ottaa kantoriesaksi erillistä kassia.
kaikissa kaupungeissa ei tarvitse raahata, vaan sen voi jättää pyöränsarveen. toisin on niissä kaupungeissa, joissa viherpitoisuus on riittävän korkea ja varastetaan kaikki lukitsematon välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lähtö tulee, haluan lähteä klossit jalassa ja tukka hyvin
Mitä jos et lähde klossit jalassa, vaan jäät makaamaan muiden hoitoon?
se makaa nytkin sohvalla toisten elätettävänä sossuntuilla
Vierailija kirjoitti:
Laita irtolukolla kypärän aukosta pyörään kiinni.
Saa ihminen olla välillä pois töistä ja sairaalassa, vaikka kallonmurtuman vuoksi. Siinä se riistäjä työnantaja vain kärsii.
Turha käyttää, jos kolaus päähän ei aiheuta ainakaan vahinkoa.