Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti synnyttäneet, muuttuuko alapää paljon synnytyksessä?

Vierailija
05.05.2022 |

Haluaisin mahdollisimman rehellisiä vastauksia. Tuntuu, että aihe on edelleen jonkin verran tabu. Muuttuuko alapää alateitse synnyttämisen jälkeen paljon? Millaisia kokemuksia teillä on? Ja millaisia muutoksia on ollut? Synnytän pian esikoisen ja hiukan jännittää repeämiset, häpyhuulten venymiset ja sen sellaiset. Monet puhuvat revenneensä synnytyksessä, mutta harvalta olen kuullut rehellisesti onko alapää toipunut siitä mitenkään vai onko vammat pysyviä.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin muutos oli se, että aloin saada orgasmin yhdynnässä.

Vierailija
2/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttui se, mutta väliaikaisesti, eli toipui kyllä, alapään kudos on tehty venymään ja palautumaan. Ja minä sekä repesin jonkin verran ja minulle tehtiin episiotomia. Kaksi lasta. Olen ollut saman miehen kanssa 20 vuotta yhdessä. Koskaan ei ole värkeistä valittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin eppari synnytyksessä. Toipuminen synnytyksestä kesti aikansa ja epparilla kesti parantua. Ekan kerran harrastettiin seksiä 4 kk synnytyksestä, sattui paljon. Seksiin liittyvä kipu hävisi vasta liki vuoden kuluttua synnytyksestä eli kannattaa antaa omalle keholle palautumisaikaa. Tottakai alapää jonkin verran muuttuu synnytyksessä, mutta aika normaalilta musta näyttää ja tuntuu nyt, kun synnytyksestä on 13 kk. Ei siis ole mennyt mitenkään pilalle.

Onnea vauvasta jo nyt! :)

Vierailija
4/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautui ennalleen, tein kyllä erinäisiä lihas harjoituksia.

Vierailija
5/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttui se, mutta väliaikaisesti, eli toipui kyllä, alapään kudos on tehty venymään ja palautumaan. Ja minä sekä repesin jonkin verran ja minulle tehtiin episiotomia. Kaksi lasta. Olen ollut saman miehen kanssa 20 vuotta yhdessä. Koskaan ei ole värkeistä valittanut.

Tuntuuko tai näkyykö ne repeämät tai niiden arvet?

Vierailija
6/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joilain muuttuu, toisilla ei.

Repeämät ja niiden korjaus vaikuttanevat eniten.

Vierailija
7/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei repeämiä, mutta löyseni hieman. Ei satu yhdyntä enää.

Vierailija
8/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin eppari synnytyksessä. Toipuminen synnytyksestä kesti aikansa ja epparilla kesti parantua. Ekan kerran harrastettiin seksiä 4 kk synnytyksestä, sattui paljon. Seksiin liittyvä kipu hävisi vasta liki vuoden kuluttua synnytyksestä eli kannattaa antaa omalle keholle palautumisaikaa. Tottakai alapää jonkin verran muuttuu synnytyksessä, mutta aika normaalilta musta näyttää ja tuntuu nyt, kun synnytyksestä on 13 kk. Ei siis ole mennyt mitenkään pilalle.

Kiitos. <3 Oliko se siis sen epparihaavan takia kun seksi sattui vai miksi? 

Vierailija
9/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö epärehellisesti synnyttäneet saa kertoa kokemuksiaan?

Vierailija
10/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rehellinen synnytys"

Vierailija
11/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin epärehellisesti

Vierailija
12/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko tai näkyykö ne repeämät tai niiden arvet?

Arvet eivät näy, mutta satunnaisesti tikinpaikoissa tuntuu edelleen sellaista pientä kiristyksen tunnetta, vaikka viimeisimmästä synnytyksestä on jo 15 vuotta. Harrastan pyöräilyä, joten haarukka on joskus kovilla sen takia.

Vierailija
13/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi repeämistä jotain ihme rämmäleitä emättimen aukolle. Yksi lapsi, eikä edes iso, 3,2kg. Lisäksi ulkoiset peräpukamat ponnistusvaiheesta. Tosi kiva :(

Vierailija
14/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla muuttuu jotenkin. Yksilökohtaista on, millaista arpikudosta tulee yms. Ja eihän kukaan kunnollinen mies näiatä valitakaan, kun tuollaisille muutoksille ei mitään voi lihasharjoittelua lukuunottamatta.

Vierailija
15/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. <3 Oliko se siis sen epparihaavan takia kun seksi sattui vai miksi? 

Joo, epparihaava oli kosketusarka pitkän aikaa. Nykyisin ei satu ollenkaan, vaikka arpi on sormella tunnettavissa ja nähtävissä, jos tarkkaan katsoo. Ei siis ollut pysyvää, meni ajan kanssa ohi. :)

T. Tuo aiempi

Vierailija
16/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytin epärehellisesti

Siis voihan olla, ettei nainen synnytä, vaan päinvastoin estää syntymää, pidättelee sitä. On olemassa naisia, jotka eivät psykologisesti ikinä osaisi synnyttää - silti he ovat "synnyttäneet". -ei Ap

Vierailija
17/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautuu täysin ennalleen. Ei nyt toki viikoissa. Muutenkin kannattaa unohtaa ne julkkisten "laihduin takaisin entisiin mittoihini kolmessa viikossa" höpötykset. Mutta jos imettää, palautuu kyllä painokin todella nopeasti, vaikka synnytyslaitoksella on itketty synnyttäneiden osastolla, että maha ei pienentynyt yhtään, kun se vauva tuli ulos. Olo kuitenkin kevenee.

Vierailija
18/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rehellinen synnytys"

Heheh joo, olen vähän väsynyt enkä jaksanut oikolukea. :))

Vierailija
19/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi alapää on niin turvoksissa, ettei seksiä voi ajatellakaan. Mutta kyllä se parissa kuukaudessa palautuu. Itse koen, ettei seksi ole muuttunut yhtään ainakaan huonompaan suuntaan. Ihan samalta se tuntuu kuin ennen synnytystä ja näin mieskin on sanonut. Meillä on siis kolme lasta.

Vierailija
20/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpää muuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän