Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti synnyttäneet, muuttuuko alapää paljon synnytyksessä?

Vierailija
05.05.2022 |

Haluaisin mahdollisimman rehellisiä vastauksia. Tuntuu, että aihe on edelleen jonkin verran tabu. Muuttuuko alapää alateitse synnyttämisen jälkeen paljon? Millaisia kokemuksia teillä on? Ja millaisia muutoksia on ollut? Synnytän pian esikoisen ja hiukan jännittää repeämiset, häpyhuulten venymiset ja sen sellaiset. Monet puhuvat revenneensä synnytyksessä, mutta harvalta olen kuullut rehellisesti onko alapää toipunut siitä mitenkään vai onko vammat pysyviä.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttunut.

Tosin kaksi lasta (2800gr ja 2900gr) luomusynnytyksillä synnytin, ei yhtäkään tikkiä ja synnytyksen kesti pari tuntia.

Geishakuulat käytössä ennen raskautta , sekä synnytysten jälkeen.

Mieskään ei huomannut mitään eroa ;)

Vierailija
82/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pannut lukemattomia naisia ennen että jälkeen lasten saannin.

Osalla tavara on jopa tiukempi kuin ennen.

Osalla ei muutosta.

Osalla taas ei tunnu yhtään miltään enää.

Se on niin tapauskohtaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tuossa voi tapahtua kaikenlaista, joten ihan kaikkea ei kannata niin tarkkaan lukea. Ei keisarinleikkauskaan ihan ongelmaton ole.

Itse olen mies, joten voin kertoa toiselta kantilta. Vaimo synnytti kaksi lasta alateitse ja molemmat varsin nopeasti, lapset olivat melko pieniä (keskikokoisia) 2,5kg ja 3,3kg jos tällä on jotain merkitystä.

Ainoa ero, jonka itse olen huomannut, että ennen lapsia osuin kohdunnapukkaan aika monessa asennossa. Ei se niin pahasti haitannut, mutta toki sitä vähän pelkäsi, että jos satuttaa toista.

Lasten jälkeen en ole tätä "rajoitetta" enää huomannut, mutta kireydessä en ole huomannut muutosta. Eli kai sinne lisää tilaa tuli, mutta mitäpä tuosta. Eikä vaimokaan ole valittanut.

Vierailija
84/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yff

Vierailija
85/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

👶 onnea

Vierailija
86/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminta ei ole muuttunut eikä ole ongelmia mutta eihän tuo alakerta enää nätti ole. Häpyhuulet venähti takaosasta, toisella puolella sininen paksu suonikohju, häppärien väri muuttui nuoruuden vaalean pinkistä ruskehtavaksi ja peräpukamista on jäänyt pari roikkuvaa ihoriekaletta anuksen molemmin puolin. Ja emättimen aukko vähän höröttää auki, kun ennen se oli kiinni ellei erityisesti sitä venytellyt. 

Vierailija
87/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta. On löysempi ja laskeumaa, pidätysongelmaa, epparin tikit repesivät kivuliaasti toisella kerralla, tuloksena aiemmin mainittua röpelöä. Toinen pienempi häpyhuuli käytännössä hävisi.

Kyllä se vielä toimii sen minkä tarvii. Miehelle löysyys selvästi vaikuttaa vaikkei sanokaan mitään.

Olisin kyllä ollut kauhuissani, jos olisin etukäteen tiennyt. Näiden asioiden hoito on Suomessa järkyttävän huonolla tolalla. En tiedä, pidetäänkö näitä vaurioita yhtä normaaleina muualla.

Vierailija
88/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos synnyttää epärehellisesti, muuttuuko alapää?

Vierailija
89/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin eppari synnytyksessä. Toipuminen synnytyksestä kesti aikansa ja epparilla kesti parantua. Ekan kerran harrastettiin seksiä 4 kk synnytyksestä, sattui paljon. Seksiin liittyvä kipu hävisi vasta liki vuoden kuluttua synnytyksestä eli kannattaa antaa omalle keholle palautumisaikaa. Tottakai alapää jonkin verran muuttuu synnytyksessä, mutta aika normaalilta musta näyttää ja tuntuu nyt, kun synnytyksestä on 13 kk. Ei siis ole mennyt mitenkään pilalle.

Onnea vauvasta jo nyt! :)

Tää on jännä juttu että minullekaan ei neuvottu liukuvoiteen käyttöä. Seksitön aika kesti kuukausitolkulla sen vuoksi. Sattuuhan se ensimmäinen kerta synnytyksen jälkeen.

Osta liukuvoidetta ja alkakaa rauhallisesti. Minun repeämäni paranivat kuukausien kuluessa hyvin.

Aina on käytetty liukkaria, ei ollut vaikutusta kipuun. Olin siis kipeä liukkarista huolimatta.

T. Tuo aiempi

Vierailija
90/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen synnyttänyt kaksi lasta; ensimmäinen painoi 3,4 kg, toinen 4,6 kg. Molemmissa tehtiin episiotomia, mutta haava parani molemmilla kerroilla hyvin. Siisti arpi näkyy toki, mutta ei se haittaa eikä häiritse. Repeämiä ei tullut, ehkä juuri episiotomian takia. Epparia pelätään mielestäni turhaan, se on pieni toimenpide ja ainakin minä toivuin siitä nopeasti. Mutta alapää oli kyllä rehellisesti sanottuna aika räjähtäneen näköinen heti synnytyksen jälkeen, tuore synnytys näkyi kyllä alapäässä ja olin lisäksi mustelmilla. Varsinkin toisen synnytyksen jälkeen olin aluksi hieman järkyttynyt alapään ulkonäöstä, vaikka tiesin että se todennäköisesti palautuu. Ei olisi ehkä kannattanut katsoa peilillä heti synnytyssairaalassa. 😆 Mutta molemmilla kerroilla toivuin varsin hyvin muutamassa viikossa (tokalla kerralla toipuminen meni jostain syystä nopeammin) eikä alapään ulkonäkö juurikaan poikkea siitä miltä näytti ennen synnytyksiä, vaaleaa eppariarpea lukuunottamatta. Ekan jälkeen taisimme harrastaa seksiä ekan kerran 5-6 viikkoa synnytyksen jälkeen (hieman arkuutta oli ensin, mutta taisi olla enimmäkseen korvien välissä, edettiin varovasti ja hyvin se sitten sujui), toisen jälkeen taisi mennä vähän pidempään (2-3 kk??), mutta ihan käytännön syistä keskellä lapsiarkea. Sujui kuitenkin ihan hyvin silläkin kertaa. Miehen mukaan tuntuu samalta kuin ennenkin eli ilmeisesti paikat ovat toipuneet hyvin. 😊

Ymmärrän ap:n huolen, mietin itsekin tätä asiaa ennen esikoisen syntymää, mutta ainakin omalla kohdallani pelko osoittautui turhaksi. Etköhän sinäkin palaudu ennalleen. Tsemppiä synnytykseen!

Vierailija
91/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uuno! No muuttuu tietenkin, usein vagina parsitaan kasaan poikimisen jälkeen.

Vierailija
92/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kulttuureissa emättimelle tehdään synnytyksen yhteydessä jokin tiukennussysteemi, en tarkemmin tiedä, kun täällä ei sellaisia tehdä.

Vierailija
93/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsen jälkeen alapää oli aika runnottu ja 13 tikkiä. Toinen lapsi oli iso mutta tuli vain 4 tikkiä. Ihan on palautunut normaaliksi ja hyvin toimii.

Vierailija
94/101 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain kulttuureissa emättimelle tehdään synnytyksen yhteydessä jokin tiukennus, en tarkemmin tiedä, kun täällä ei sellaisia tehdä.

"Isännän tikki". Mulle tehtiin. Eli episiotomian jälkeen emättimen aukko ommeltiin tiukemmaksi kuin ennen. Ei mikään mukava juttu. Ensinnäkin itse emätin eli se lihasputki, ei tuosta tiukkene, ja naisen omalle nautinnolle se olisi merkityksellistä. Miehen vehkeeseen toki tuntuu tiukemmalta kun emättimen suu on kireä rengas. Mutta joka yhdynnässä mulla hankautuu se liian pitkälle yhteen ommeltu väliliha/limakalvo rikki ja sitten taas sattuu sisään laitto nini että hyvä ettei taju lähde. Kuukuppeja en viitsi edes yriittää änkeä sisään. Nautintoa miiehelle, kärsimystä naiselle.

Vierailija
95/101 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
96/101 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen synnyttäminen? Mitä on epärehellinen synnyttäminen?

Vierailija
97/101 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ajattele kun melonin pusket pienestä reiästä.. Venyyhän se pakostakin.  Miehet yleensä huomaavat etten ole synnyttänyt... 

Vierailija
98/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
99/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten synnytetään epärehellisesti?

Vierailija
100/101 |