Narsistinen suhde ja väkivalta. Kerro absurdi tilanne, jossa väkivaltainen osapuoli on kääntänyt väärinteon sinun omaksi viaksi/harhaisuudeksi.
Aloitan:
- Kävi käsiksi humalassa ja sain siitä sellaisia vammoja, että piti käydä lääkärissä. Kertoi kaikille minun kaatuneen ja selitteli vammalleni ihan itse keksimänsä aika uskottavan tarinan, mistä se tuli ja missä, jopa etsi todistajia siihen vaikka kaikki tapahtui meidän ollessamme kaksin. Kavereilleen naureskeli kuinka vainoharhainen olen ja vielä uhkasi, että haastaa lääkärini oikeuteen tai etsii hänet, ja antaa opetuksen.
- Saunassa oltuani, syytti minua pettämisestä kun otti itse sillä välin päiväunia. Raivonsa ja väkivallan jälkeen teki itsestään uhrin ja selitteli kaikille mitä olen hänen selän takanaan mennyt tekemään. (En todellakaan ole pettäjä.)
- Useita kertoja kun ensin osoitti rakkautta sekä kertoi kauniita minusta ihmisenä, tunnin päästä nöyryytti ystäviensä kesken ja pilkkasi. Kyllä hämmensi.
Näissä kaikissa tilanteissa hämmentävintä oli miten tunsin itseni syylliseksi kaikkeen ja sen vuoksi kesti pitkän aikaa kerätä itsetunnon rippeet ja vain lähteä. Onneksi se on mennyttä, siitä huolimatta sitä nykyään kauempaa katsottuna näkeen nuo tilanteet ihan sairaina ja hävettää, että annoin tuollaiselle ihmiselle vallan käyttäytyä huonosti.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma aito narsu tai pahempi hakeutuu terapiaan ja laajentaa reviiriään kun saa imuroitua tietoa.
Mitähän tarkoitat? Taitaa aika harvassa olla narsistit, jotka hakeutuvat terapiaan. Väkivaltaisten narsistien uhreille se on usein tuttua puuhaa.
Ainakin psykopaattinen narsisti tekee niin, että käyttää terapeuttien tietoja uhrejaan vastaan. Yleensäkin jos joku luennoi heille inhimillisyydestä, niin psykopaatti(nen narsisti) käyttää sitä aseena uhreja vastaan. Psykopaatilla ei kasva oma inhimillisyys, eikä ymmärrys (paitsi lapsena).
Psykopaatit saavat pakkoterapiaa jos syyllistyvät sellaisiin rikoksiin, joiden vuoksi sellaista annetaan. Tutkimus oli amerikkalainen (jossa kerrottiin tuosta hommasta).
Kyllä juuri näin. Tuntemani psykopaattinen narsisti harrasti psykologian opiskelua. Hän usein kertoili oppimistaan teorioista ja ajattelin, että ihan normaalia olla harrastuksia. Kävi ilmi, että käyttää näitä teorioita ihmisten pika-analysointiin tilanteissa jotta löytäisi mistä manipulaatioista olisi eniten hyötyä. Tyyliin, tuo ihminen on ekstrovertti, minäpä näyttelen ekstroverttia kanssa. Sekä satuttamiseen. Ne meni ihan pimeiksi ne analyysit kanssa, eli joissain perusjutuissa oli oikeassa niinkuin kuka tahansa voi sanoa joku on introvertti yms. Mutta vei sitten ne analyysinsä ihan hämärän rajamaille ja se on pelottavaa, koska toimii sitten ihmissuhteissa niiden pohjalta ja se on sekopäistä touhua se. Otetaan huomioon, että tällä henkilöllä ei ole juurikaan tunteita eikä ollenkaan omatuntoa. Todella sekainen ja häiriintynyt mielenmaailma, mutta näyttelee muille tunteita ja ns. normaalia mikä ei kylläkään ihan aina onnistu. Uskon, että alunperin tämä henkilö alkoi harrastaa psykologiaa sen vuoksi, että tietää että itsessään on jotain "vikana" tai "erilaista" mutta ei uskalla mennä oikeasti psykologin kanssa keskustelemaan, koska pelkää mitä siellä voisi selvitä, sen vuoksi itse opiskelee ja esiintyy asian osaajana, ikäänkuin haluaa hallita tätä asiaa mitä todellisuudessa itsessään alitajuisesti pelkää.
😳