Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muuttaa tätä erikoista dynamiikkaa lapsiperheessä?

Vierailija
05.05.2022 |

Molemmat meistä halusi perheen, mies jopa enemmän kuin minä. Mutta nyt on perhe ja todellisuus on sitä, että mies on kuin minun miesystävä, jolla ei erityisempää kontaktia lapsiini (=lapsiimme) ole. Joudun yksin huolehtimaan kaikki lasten aamupalat, iltapalat, iltapesut, nukuttamiset, pipien puhaltamiset. Mies on järjestänyt työaikansa niin että käytännössä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että minä vien ja haen päiväkodista.

Mies valittaa kun emme matkustele, haluaa kuulemma parisuhteen jossa matkustellaan. Ei siinä, kivaahan se olisi. Mutta minä en halua lähteä matkoille, koska joudun yksin miettimään mitä pakata lapsille, yksin järjestämään niin että majoitus vaikkapa hotelli tarjoaa lapsille sopivat sängyt, miettimään yksin miten järjestää iltapuurot hotellioloissa, miettimään yksin miten saada pissalle junan vessaa pelkäävän lapsen jne.

Ollaan puhuttu. Olen puhunut ja puhunut. Mutta mikään tässä dynamiikassa ei muutu. Mies tekee kyllä paljon kotitöitä ja kompensoi sillä osuuttaan perheen hommista. Miten saisi tilanteen muuttumaan?

Kommentit (585)

Vierailija
581/585 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoin pelkään, että AP:n mies on löytänyt itsensä tästä keskustelusta ja tuijottanut AP:n kuoliaaksi, kun ei enää kuulu mitään... tuommoiset hiljaa tuijottajat on usein niitä samoja, jotka kyttäävät puolisonsa sivuhistoriaa. 

Hyviä aloituksia täällä on, mutta sitten ne aloittajat katoavat eivätkä vastaa tai kommentoi. Tämäkin keskustelu on pysynyt hyvin kasassa ja monet ovat laittaneet ruotuun ne, jotka eivät ole ymmärtäneet mistä aloituksessa on kyse. On tavallaan turhauttavaa miettiä aloittajan tilannetta ja kertoa perustellusti, mitä voisi ongelmassa tehdä kun se ei enää aloittajaa kiinnosta.

Vierailija
582/585 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu vauhdissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/585 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ap, miten menee? Onko tulossa kiva ja rentouttava kesä? Taikka sitten ei.

Vierailija
584/585 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoin pelkään, että AP:n mies on löytänyt itsensä tästä keskustelusta ja tuijottanut AP:n kuoliaaksi, kun ei enää kuulu mitään... tuommoiset hiljaa tuijottajat on usein niitä samoja, jotka kyttäävät puolisonsa sivuhistoriaa. 

Hyviä aloituksia täällä on, mutta sitten ne aloittajat katoavat eivätkä vastaa tai kommentoi. Tämäkin keskustelu on pysynyt hyvin kasassa ja monet ovat laittaneet ruotuun ne, jotka eivät ole ymmärtäneet mistä aloituksessa on kyse. On tavallaan turhauttavaa miettiä aloittajan tilannetta ja kertoa perustellusti, mitä voisi ongelmassa tehdä kun se ei enää aloittajaa kiinnosta.

En ole ap, mutta olen tehnyt tänne aloituksia vastaavista henkilökohtaisista ongelmista. Siinä kohtaa kun nämä ketjut paisuvat niin isoiksi että näkee sen harva se päivä iltapäivälehden etusivulla nostona, ei vaan aina enää ole fiilistä tulla vastailemaan ja jatkaa yksityiskohtien kertomista. Jos joku tuttu voi aina tunnistaa kuvion ja alkaa yhdistellä pätkiä sieltä ja täältä. Tässäkään aiheessa ei ole mitään väärää ap:n kannalta, mutta ei se välttämättä hänen elämäänsä helpottaisi jos joku linkkaisi tämän ketjun hänen miehelleen ja kysyisi että onkos tässä sinun vaimosi kirjoittamassa.

Vierailija
585/585 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tule luonnostaan, niin tuskin pakottaminen siihen auttaa. Miehen valmiudet lasten hoitoon eivät ole samat kuin naisella. Kyse biologiasta.

Jo on aivopieru. Väitätkö ihan tosissasi ettei miehillä ole valmiuksia toimia lastenhoitajina, varhaiskasvattajana, opettajana, lasten osastolla sairaanhoitajana tai lääkärinä jne.

Isäni oli jo 70-luvulla alle 3v lastentarhaopettajana ja teki pitkän työuransa päiväkodissa, niin väitätkö, että lapset eivät saaneet hoitoa?

Ja aikoinaan isä oli myös koti-isänä, kun äiti töissä ja sama omassa perheessä, perhevapaat jaettiin puoliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä