Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edellisen asukkaan posti

Vierailija
04.05.2022 |

Ostin 1,5 vuotta sitten asunnon ja koko tuona aikana on lähes joka viikko tullut jonkun edellisen asukkaan postia. Ei ole edes viimeisin asukas ennen minua koska nimi on eri kuin minulle asunnon myyneellä pariskunnalla. Olen kirjoittanut kuoriin "väärä osoite" ja vienyt takaisin postiin mutta nyt alkaa jo ärsyttämään. Postin laatikkoa ei ole mitenkään normaalien kulkureitttieni varrella eli joudun aina erikseen poikkeamaan että saan kirjeen vietyä postiin. Kyseessä on kuorien perusteella kuitenkin laskuja ja myös perintäkirjeitä eli sinäänsä tärkeää postia niin en ole viitsinyt vain heittää paperinkeräykseen mutta nyt alkaa niin ärsyttämään tämä että mietin laitanko jatkossa vaan suosiolla kirjeet sinne paperinkeräykseen. Miten joku ihminen ei tajua itse tehdä osoitteenmuutosta kun muutosta on selkeästi jo vuosia. Olenko liian kiltti kun jaksan huolehtia toisen postia kun postin omistaja ei selvästikään itse laita tikkua ristiin asian korjaamiseksi?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta ilmoitukset Postille, mulle tulee naapuritalon postia, sama rappu ja huoneiston numero. Ei perkele, jos postinjakaja ei osaa edes numeroita!!! Siis talon numeroita!  Sori, Veli, roskiin menee, maksa sit ulosotot!

En todellakaan toimi ilmaisena jakajana! Varsinkin kun sama kirje tulee kerta toisensa jälkeen väärästä postiluukusta!

Ymmärrän turhautumisesi, mutta mietipä vähän. Sehän ei ole tämän postin saajan syy, jos jakaja jakaa väärin.

Jos kaikki toimisi näin kuin sinä, että roskiin vain, ei väliä jos joku toinen joutuu ulosottoon sen takia, niin sama voi käydä myös sinulle itsellesi, kun se sama jakaja jakaakin sinun laskusi vaikka sille naapuritalon asukkaalle. Onnea siis valitsemallasi tiellä!

Muista, että voit myös asettua sen postin saajan asemaan ja vaikka se aiheuttaa sinulle pientä vaivaa, niin voit ajatella tekeväsi hyvän teon. Jos haluat jollekin veetuilla asiasta, niin tee se postille ja palauta nämä postin kautta. Niin minäkin teen, ellei ole lähinaapurista kyse. Silloin on pienempi vaiva pudottaa suoraan naapurin laatikkoon.

Sori, minä maksan laskuni ajoissa, ei mene sellaisia laskuja vääriin osoitteisiin, jotka voisivat mennä ulosottoon.

Minä olen tehnyt osoitteenmuutoksen omille posteilleni, mitä tulee todella vähän, laskut elaskuina. Jos joskus jotain extraa tilaan, osaan odottaa niistä laskuja, jos eivät saavu (kiitos Postin) osaa myös niiden perään kysellä!

Nämä ovat postin Osoiteselvityksessä olleita, eli k.o. henkilö ei ole tehnyt osoitteenmuutosta= ei kiinnosta saada laskuja/maksuhuomautuksia=ei kiinnosta maksaa niitä!

Kukaan ei voi velvoittaa minua toimimaan valtuuttomien ihmisten ilmasena postinjakajana!

Vierailija
42/44 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtuuttomien=vastuuttomien

Alkaa olemaan hämärää. Pistin valot.

Nämä kirjeet jaetaan siis uudestaan ja uudestaan väärään taloon, kun jakaja ei erota numeroita 7 ja 5 toisistaan.

Oikea osoite printattuna ja tarralla, ei vaan osata lukea.

Olen toki vienyt postin laatikkoon muutaman kerran, mutta en loppuikääni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 tapa on teipata pahvilaatikkoon kiinni, jossa on kiviä sisällä. Eivät toimita pakettaja kotiovella -> tulee lappu että paketti noudettavissa -> palautuu lähettäjälle (painava paketti = kallista) -> ei tule takaisin. 

Loistoidea! 

-sivusta

Vierailija
44/44 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummin veroposti meni monta vuotta väärään osoitteeseen. Eli aiempaan asuntoonsa.

Äitini oli itsekin (toisessa) verotoimistossa töissä. Hän joka vuosi ilmoitti asiasta. Monta vuotta meni ennen kuin alkoi mennä oikeaan osoitteeseen. En ymmärrä. Tämä oli 70-luvulla.