Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverit jotka eivät auta

Vierailija
04.05.2022 |

Onko muilla työkavereita jotka välttelevät neuvomista? Siis semmoisia jotka kuitenkin päivittelevät sitten jälkeenpäin kun menee väärin. Onko yleistä muuallakin kuin hoitoalalla?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 8 kuukauden ajan kouluttanut väkeä uuteen toimintatapaan, on ollut perehdytykset ja opintopiirit ja verkkokoulutus ja vaikka mitä. On rautalanhaohjetta, kuvallinen manuaali *huokaus.

Ja niinpä uuden toimintatavan osalta tulee kysymyksiä, että "koskeeko tämä minuakin" - no mitäs luulet? - tai miksi järjestelmästä puuttuu koodi 88, kun olen sitä aina ennen saanut käyttää.

Mikä vaivaa 1985 jälkeen syntyneitä, kun mitään ei voi itse miettiä, mitään ei enää opita ja luotetaan siihen, että aina voi kysyä tyhmiäkin.

Vierailija
22/31 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään työelämässä on paljon omaan napaansa tuijottajia joille merkitsee vain oma työpanos...lähtisin heti sellaisesta työpaikasta jossa kukaan ei viitsi neuvomaan koskaan. Kertoo paljon teistä ketkä haukutte vastavalmistuneita tai nuoria tunpeloiksi. Ette osaa asettua toisen ihmisen asemaan yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa aikuisuuteen. Työelämässä ei ole äitiä koko ajan ohjaamassa ja sanomassa mitä pitää tehdä. Kärsivällisyyteni riittää kolmeen kertaan käymään asiat läpi, mutta sen jälkeen on omillaan. Jos ei siinä ajassa opi on väärässä paikassa.

Ilmoitit juuri, ettet ainakaan ole minkäänlaisessa asiantuntijatöissä. Niissä tiedon ja osaamisen jako on elinehto. Ne, jotka eivät sitä osaa, huomaavat jäävänsä paikalleen omaan erinomaisuuteensa muiden edetessä urallaan.

Asiantuntijaorganisaatiossa asiantuntijat kokevat usein tuollaisia fiiliksiä. Ei ole muiden tehtävä yrittää tehdä toisesta väkisin asiantuntijaa, jos ei kyvyt tai motivaatio riitä.

t. Eri

Vierailija
24/31 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 8 kuukauden ajan kouluttanut väkeä uuteen toimintatapaan, on ollut perehdytykset ja opintopiirit ja verkkokoulutus ja vaikka mitä. On rautalanhaohjetta, kuvallinen manuaali *huokaus.

Ja niinpä uuden toimintatavan osalta tulee kysymyksiä, että "koskeeko tämä minuakin" - no mitäs luulet? - tai miksi järjestelmästä puuttuu koodi 88, kun olen sitä aina ennen saanut käyttää.

Mikä vaivaa 1985 jälkeen syntyneitä, kun mitään ei voi itse miettiä, mitään ei enää opita ja luotetaan siihen, että aina voi kysyä tyhmiäkin.

Nykyään kehdataan esiintyä tyhmänä. Ennen tuota hävettiin.

Vierailija
25/31 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perehdytys tehdään oikein, niin tuollaista jatkuvasti kyselyä ei pitäisi tapahtua enää ensimmäisten viikkojen jälkeen. Nykyään kuitenkin on tapana, ettei perehdytetä juuri ollenkaan, vaan asioiden haltuunotto tapahtuu juurikin tekemällä ja kyselemällä kollegoilta. Siitä sitten seuraa tätä turhautumista puolin ja toisin. Syy on siis johdossa, joka ei ole organisoinut perehdytystä oikein ja järjestänyt sitä varten ylimääräisiä resursseja. 

Vierailija
26/31 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen et meiltä lähti sellainen työntekijä joka rajasi tarkasti mikä kuuluu hänelle ja mikä kollegalle. Eli hän saattoi päivän aikana istua monta tuntia kun toinen rehki ilman taukoja. Siis verrataan vaikka sitten hoitoalaan, eli toisella ei yhtään potilasta ja kutoo villasukkia kun toisella taas 10 jotka vaatii huolenpitoa ja hoitoa, niin toinen ei tule kun vasta rukoillessa apua. No eniveis,kun tämä työntekijä lähti,nykyään yhteistyö kaikkien kanssa toimii hyvin. Auttamaan mennään pyytämättä kun näkee et toinen hukkuu töihin, eikä jäädä istumaan.

Vierailija
27/31 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Paras oli kun pomo sai raivarit, että "jos et osaa niin pääsen helpommalla kun teen sitten itse." :D Perehdytystä ei ollut, ja joutui kyselemään työn ohessa edetessä. Tuon jälkeen lopetin kyselyn ja sitten tuli valitusta siitäkin :D

Kusipäät ovat kusipäitä ja heitä on myös työelämässä

Vierailija
28/31 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin onnellinen et meiltä lähti sellainen työntekijä joka rajasi tarkasti mikä kuuluu hänelle ja mikä kollegalle. Eli hän saattoi päivän aikana istua monta tuntia kun toinen rehki ilman taukoja. Siis verrataan vaikka sitten hoitoalaan, eli toisella ei yhtään potilasta ja kutoo villasukkia kun toisella taas 10 jotka vaatii huolenpitoa ja hoitoa, niin toinen ei tule kun vasta rukoillessa apua. No eniveis,kun tämä työntekijä lähti,nykyään yhteistyö kaikkien kanssa toimii hyvin. Auttamaan mennään pyytämättä kun näkee et toinen hukkuu töihin, eikä jäädä istumaan.

Lisään tähän vielä sen, että on meilläkin työntekijöitä jotka olleet talossa kauemmin kun minä ja vieläkin olettavat että tietyt asiat voivat luistaa ja tykkäävät työt minulle. Neuvottu on ja hän tietää miten pitää toimia. Alussa olin sinisilmäinen,nyt en. Pitää jo vuosien jälkeen osata. Ja koulutuksia kun meillä on ollu asian suhteen ja kädestä pitäen neuvottu. Nyt sanon jyrkän EI, saa hoitaa itse. Kyse siitä jos hän on vuorossa " puhelinvastaava" ,niin hänen pitää hoitaa työtehtävät jotka tulee puhelimitse.

Vierailija
29/31 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvä työssään niin se ei tarkoita sitä, että pitää tehdä huononkin työt. Se tarkoittaa sitä, että voi vetää lonkkaa tai vaikka kehittää itseään sen aikaa, kun muut kamppailevat omien haasteidensa kanssa. Toki pomo voi tarjota lisää palkkaa siitä hyvästä, että tekee toistenkin työt, mutta lähtökohtaisesti sellaiseen ei kannata ryhtyä. Jos taas organisaatio vaatii tätä, niin hyvän kannattaa suosiolla hypätä tästä laivasta ja etsiä sellainen, missä hänen taitojaan aidosti arvostetaan eikä vaan hyväksikäytetä

Vierailija
30/31 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa keskustellaan kylläkin asiasta, missä molemmilla on 10 asiakasta ja toinen vaatii jatkuvasti muita auttamaan omien asiakkaiden hoitamisessa. 

Vierailija
31/31 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä kaikki mokaa joskus ja tarvitsee apua.

Itsekin oon töissä muokannut, harjoittelija enimmäkseen.. Aika ominpäin oon asiat tehnyt ja ei aina ole onnistunut.

Ihan mopin käytöstä asti on pitänyt työpaikalla asioita opetella, kun koulu on ollut lähinnä työssä oppimista. Ja eräänkin kerran lattia oli kuin luistinrata kun sellainen ammattimoppi oli kokeilussa.. Piti sitten vetää kuivaus kierros perään. Ja kyllä sain hirveät huudot henkilökunnalta. Ikää tuolloin 20v enkä todellakaan ollut sellaista ammattimoppia ennen käyttänyt.