Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on alin palkka, millä suostuisit menemään töihin jos olisit työtön

Vierailija
04.05.2022 |

jotkut vihjailevat, että työttömän pitäisi mennä töihin ilman palkkaa, pelkästä työntekemisen ilosta. Olisitko itse valmis tekemään kokopäivätyötä peruspäivärahalla tai toimeentulotuella

(Etenkin jos kyse ei ole edes mistään harjoittelusta, missä harjoittelun päätteeksi on mahdollisuus työllistyä)

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on 1600e käteen ja sen vähemmällä en suostuisi töitä tekemään. Nykyisessäkin työssä olen vain siksi että viihdyn siellä ja se sopii mulle, kun mulla on sen verran rajoitteita etten pysty moneen työhön. 

Vierailija
22/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuesta menee 20% veroa kun vastaava summa palkkana olisi aikalailla 0%

Yleinen asumistuki ja toimeentulotuen jämät kun vielä laskee pottiin, niin täkäläisellä palkkatasolla ei kertyisi edes uudistettua työssäoloehtoa sillä summalla mitä saan yhteensä työttömänä. Työtunnit viikossa olisi jotain 16-17 tuntia ja hankkisi saman summan mitä työttömänä. Olettaen, että kaikilla on sitten sama tilanne eli soviteltu päiväraha veks ja yleisen asumistuen tulorajat veks. Jos nuo säilyisi, varmaan tarvitsisi tehdä päälle 10 tuntia viikossa vain. Voisin jopa mennä sitten, jos sillä saa työkkärin tädit pois kimpusta.

Työmarkkinatuesta ei mene veroa 20%, jos se on ainoa verotettava tulo. Jos ei tilaa muutosverokorttia, saa veronpalautuksena liikaa maksetut verot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2 tonnin en lähtisi (enää).

Vierailija
24/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300e/kk netto olis jo hyvä verrattuna miten nykyään elän.

Haluaisin töihin, mutta ei huolita. Olen 54v.

Vierailija
25/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön vaan työkyvyttömyyseläkkeellä (neurologinen sairaus). Eli voisin yrittää ammatillista kuntoutusta, jonka työeläkevakuutusyhtiö maksaa, jolloin se olisi likipitäen 2000 euroa. Tarkoitus olisi tietysti selvittää pystynkö työskentelemään sairaudestani huolimatta. Jos pystyn, tarkoitus olisi tietysti työllistyä. 

Vierailija
26/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten sellainen 80 euroa riitti saamaan minut töihin. Alle kuuden tunnin päiviä en yleensä tehnyt, vaikka niitäkin toki tarjottiin.

Vierailija
27/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan työttömänä 670e joten olisin tyytyväinen jos saisin nettona 1200e.

Jaa, ilman asumistukea ja työmatkakustannukset vähennettynä, ei jää kuin satanen,mpari enemmän kouraan...

Tuskin nyt matkakulut on 400-500e?

Asumistukea en saa.

Jos 40km sivu työmatkaa niin pelkät bensat yli 10/päivä.

No ei ole mikään pakko olla 40km työmatka.

Vierailija
28/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

11/tunti, vähintään 30h viikossa töitä

Vierailija
29/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan nyt 1400€ tukia ja kun olin töissä sain 1600€ nettona ja siksi irtisanouduin. jatkossa palkka täytyy olla vähintään 2000€ nettona.

Vierailija
30/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäiväisestä työstä minimi 1400e käteen.

Vierailija
31/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11/tunti, vähintään 30h viikossa töitä

eli 1800 euroa bruttona? tuosta muut maksut niin about 1400-1500€ käteen.

Vierailija
32/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänähän jää käteen yleensä kaikki tuet mukaan laskettuina nippasen alle tonni keskimäärin.

Aika halvalla lähtisit. Suomessa ei noin huonoa palkkaa saakaan kuin noin muutaman prosentin osuus väestöstä.

Vierailija
33/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä työtön.

Viimeksi työelämässä ollessani noin 2v sitten tienasin 3300-3500 eur brutto/kk.

Noin ~3000/kk bruttona on varmaankin aika minimi, millä viitsisin enää vaihtaa nykyisen vapauteni töiden paiskimiseen.

Millään 1800-2200 bruttopalkalla ei vain mielestäni ole PK-seudulla asuvana sinkkuna mitään järkeä uhrata voimiaan ja aikaansa työssäkäyntiin.

Olen siis itsekin tehnyt vuosia töitä juuri tuollaisella reilun 2teur bruttopalkalla ja elämä oli ikuista penninvenytystä.

Oli todella merkittävä ero elämänlaadussa, kun bruttopalkka aikanaan nousi noin 1000 euroa ylemmäksi. Vihdoin pystyikin vapaa-ajalla tekemään mukavia juttuja ja mikä tärkeintä, pystyi myös säästämään pahan päivän varalle ihan reilun summan joka kuukausi. Eli sait kerrytettyä hyvin säästöjä, mutta elämä ei silti ollut kitsastelua.

Jos ei ole aikuisiällä työskennellyt vuosia jollakin 1800-2300 bruttopalkalla, vaan on suoraan työelämään siirryttyään päässyt tienaamaan +3000 bruttopalkkoja, ei vain voi ymmärtää, kuinka merkittävä ero noiden kahden palkkaluokan välillä oikein onkaan elämänlaadun ja työmotivaationkin kannalta.

Vierailija
34/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin 10e/h on kipuraja. Eihän sillä rikastumaan pääse, mutta tärkeintä on tehdä jotain. Helpommin sitten muita töitä saa, jos on jo töissä ja vaikuttaa ahkeralta.

Vierailija
35/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä työtön.

Viimeksi työelämässä ollessani noin 2v sitten tienasin 3300-3500 eur brutto/kk.

Noin ~3000/kk bruttona on varmaankin aika minimi, millä viitsisin enää vaihtaa nykyisen vapauteni töiden paiskimiseen.

Millään 1800-2200 bruttopalkalla ei vain mielestäni ole PK-seudulla asuvana sinkkuna mitään järkeä uhrata voimiaan ja aikaansa työssäkäyntiin.

Olen siis itsekin tehnyt vuosia töitä juuri tuollaisella reilun 2teur bruttopalkalla ja elämä oli ikuista penninvenytystä.

Oli todella merkittävä ero elämänlaadussa, kun bruttopalkka aikanaan nousi noin 1000 euroa ylemmäksi. Vihdoin pystyikin vapaa-ajalla tekemään mukavia juttuja ja mikä tärkeintä, pystyi myös säästämään pahan päivän varalle ihan reilun summan joka kuukausi. Eli sait kerrytettyä hyvin säästöjä, mutta elämä ei silti ollut kitsastelua.

Jos ei ole aikuisiällä työskennellyt vuosia jollakin 1800-2300 bruttopalkalla, vaan on suoraan työelämään siirryttyään päässyt tienaamaan +3000 bruttopalkkoja, ei vain voi ymmärtää, kuinka merkittävä ero noiden kahden palkkaluokan välillä oikein onkaan elämänlaadun ja työmotivaationkin kannalta.

Toki jos on parisuhteessa ja mies/vaimo tienaa suomalaisten mediaanipalkan verran tai sen yli (3200), niin silloin voi tuntua, että sillä omalla 2200 euron bruttopalkallakin pärjää oikein hyvin.

Vierailija
36/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 1650 euroa käteen miinus vuokra 400 ja ruoka 100. Säästöön meni noin 1100 euroa.

Palkkatuesta saisin noin 1350 euroa käteen miinus kulut.

Tuo riittäisi minulle, 1350 euroa käteen.

Vierailija
37/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänähän jää käteen yleensä kaikki tuet mukaan laskettuina nippasen alle tonni keskimäärin.

Aika halvalla lähtisit. Suomessa ei noin huonoa palkkaa saakaan kuin noin muutaman prosentin osuus väestöstä.

Saan vain työmarkkinatuen 670e joten 1200e olisi iso raha.

Vierailija
38/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin 10e/h on kipuraja. Eihän sillä rikastumaan pääse, mutta tärkeintä on tehdä jotain. Helpommin sitten muita töitä saa, jos on jo töissä ja vaikuttaa ahkeralta.

Järjetöntä. Työt, mistä tänä päivänä maksetaan 1600-2200 bruttopalkkoja ovat yleensä sellaisia, että hyvin harvoin suurta urakehitystä tai palkan nousua on tiedossa, vaikka kuinka ahkeroisi sen nälkäpalkkansa eteen.

39/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen pitäisi jäädä kokoaikatyöstä vähintään 1500/kk nettona käteen, että se olisi kannattavaa kaltaiselleni yksin asuvalle kaupunkilaiselle. Asumiskulutkin ovat lähes 800/kk, joten olisi kiva, että palkasta jöidi itsellekin jotain kivaa pakollisten kulujen jälkeen.

Vierailija
40/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyvin tyytyväinen, jos jäisi 1500 euroa kuussa käteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi