Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on alin palkka, millä suostuisit menemään töihin jos olisit työtön

Vierailija
04.05.2022 |

jotkut vihjailevat, että työttömän pitäisi mennä töihin ilman palkkaa, pelkästä työntekemisen ilosta. Olisitko itse valmis tekemään kokopäivätyötä peruspäivärahalla tai toimeentulotuella

(Etenkin jos kyse ei ole edes mistään harjoittelusta, missä harjoittelun päätteeksi on mahdollisuus työllistyä)

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nykyään yli 100k euroa vuodessa. Luulen, ettei minun tarvitsisi tyytyä ihan mihin tahansa työhön, mutta voisin tyytyä puoleen tuosta jos olisin epätoivoinen.

Vierailija
2/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 käteen/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen työttömän, jolla ei ole kunnon koulutusta eikä työkokemusta, tosiaan pitäisi mennä niitä hankkimaan palkatta. Jos taas nuo ovat kunnossa, niin sitten ammatinmukaisella palkalla tietysti.

Vierailija
4/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palkka tällä hetkellä 2 400, etuna säännöllinen ma-pe toimistoaika 8-16, viikonloput ja pyhät aina vapaat ja saan tehdä töitä kotona. Alle 2 400 en lähtisi töihin. Ja teen mieluummin etätöitä tällä palkalla kuin olisin jossain fyysisesti työpaikalla palkalla 3 000.

Vierailija
5/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000e/kk brutto. 

Vierailija
6/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan työttömänä 670e joten olisin tyytyväinen jos saisin nettona 1200e.

Vierailija
7/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuesta menee 20% veroa kun vastaava summa palkkana olisi aikalailla 0%

Yleinen asumistuki ja toimeentulotuen jämät kun vielä laskee pottiin, niin täkäläisellä palkkatasolla ei kertyisi edes uudistettua työssäoloehtoa sillä summalla mitä saan yhteensä työttömänä. Työtunnit viikossa olisi jotain 16-17 tuntia ja hankkisi saman summan mitä työttömänä. Olettaen, että kaikilla on sitten sama tilanne eli soviteltu päiväraha veks ja yleisen asumistuen tulorajat veks. Jos nuo säilyisi, varmaan tarvitsisi tehdä päälle 10 tuntia viikossa vain. Voisin jopa mennä sitten, jos sillä saa työkkärin tädit pois kimpusta.

Vierailija
8/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen palkka on bruttona noin 3400 e/kk, mutta asumiskulut ovat pienet ja voin työskennellä kotoa käsin. Ei ole autoa eikä ajokorttia. Jos työpaikka olisi hyvin lähellä tai olisi mahdollista työskennellä kotoa käsin, ehkä bruttona 2500 voisi riittää.

Vierailija
9/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ilman asumistukea ja työmatkakustannukset vähennettynä, ei jää kuin satanen,mpari enemmän kouraan...

Vierailija
10/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen  töissä, jossa saan tuon 1200 e/kk, nettona.

Sillä pärjää, asun vuokra-asunnossa ja saan vähän, eli pienen summan asumistukea kuussa, sillä asunto on pieni ja vuokra alhainen.

Kulutusmenoni eivät ole suuret, teen ruokaa itse, en matkustele, mutta kaikkia ilmaisia juttuja, kuten kirjastoa, ilmaisia tapahtumia käytän .Liikun myös paljon ulkona ja luonnossa.

Kaksi kertaa vuodessa, jouluna ja juhannuksena matkustan maalle sukulaisten luokse noita juhlia viettämään.

Vierailija
11/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ilman asumistukea ja työmatkakustannukset vähennettynä, ei jää kuin satanen,mpari enemmän kouraan...

Tuskin nyt matkakulut on 400-500e?

Asumistukea en saa.

Vierailija
12/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstäkin. Joskus käy kateeksi ne, jotka voivat vain ilman mitään ajatusta mennä töihin ja päivän sisältö on valmiina. Eikä tarvitsisi työpaikan ulkopuolella uhrata työlle ajatustakaan. Kaipa semmoista voisi mennä tekemään vaikka 2500/kk.

Vierailija
13/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon, että verojen, ulosoton, vuokran, sähkön ja työmatkakulujen jälkeen jäisi käteen edes nykyinen 500 €. Ei ole motivaatiota työskennellä, jos tili menee miinukselle.

Vierailija
14/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lähteä töihin alhaisellakin palkalla, se olis kaikissa tapauksissa parempaa elämää, kuin tämä kotona nyhjöttäminen ja totaalinen toimettomuus kaupunkiasunnossa.

Kyllä se palkka siitä pikkuhiljaa nousisi, ja kun on töissä, niin silloin helpompi hakea myös muita työpaikkoja, on vähän jo luottamusta kykyihin takana, kun työhönottaja kyselee osaamisesta ja entisestä työpaikoista.

Ja jos palkka on tosi huono, niin saahan sitä edelleen asumistukea.

Minulla on ammattikoulupohja ja työ kokemusta takana neljä ja puolivuotta,  nyt olen ollut työttömänä pian kaksi vuotta.

Vierailija
15/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 2300-2500egee

Vierailija
16/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

11,50e on nykyinen palkkani osa-aikatyössä. Kokoaikatyössä pitäisi olla melkeinpä jo se 15e/h etä suostuisin ja olisi kannattavaa. Olen henk.koht.avustaja.

Vierailija
17/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800 euroa bruttona kokoaikatyöstä olisi sellainen. Sillä pystyy maksamaan myös asuntolainaakin pois pikkuhiljaa. Toki myös työnluonteellakin on paljon merkitystä. Jos on stressaava työ, niin tuo ei riittäisi.

Osa-aikaisesta työstä sitten tietysti käy vähempikin, jos vain saa jotain tukia siihen vielä lisäksi.

Työtön tekee itselleen karhunpalveluksen, jos vaan jää kotiin lusmuilemaan. Eli parempi pienikin palkka työstä kuin ei työtä ollenkaan. Varsinkin jos meinaa vielä joskus parempi palkkaiseenkin työhön työllistyä.

Vierailija
18/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euroa riittää minulle. Ongelma tuossa on se, että naisille tuollainen palkka ei riitä.

Vierailija
19/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikatöissä ja kuukausipalkka vaihtelee 600-1000 euron välillä. Välillä turhauttaa ja mietin, kannattaako tätäkään määrää työtä tehdä, kun soviteltu työttömyysetuus leikkautuu lähes kokonaan pois, tienaan liian paljon saadakseni toimeentulotukea, mutta ilman sitä rahat eivät riitä esimerkiksi lääkkeisiin ja matkakuluihin. Koko ajan saa olla lainaamassa rahaa ja miettimässä, milloin sen pystyy maksamaan takaisin.

Vierailija
20/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin nyt matkakulut on 400-500e?

Asumistukea en saa.

Jos 40km sivu työmatkaa niin pelkät bensat yli 10/päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme