Taas selvät virtsisoireet, toinen ab-kuuri heti perään?
Vasta viikko sitten loppui antibioottikuuri virtsatietulehdusoireisiin, nyt tuli uudestaan. Voinko syödä toisen kuurin? Kotona on "varalla" vti:n varalta.
Kommentit (10)
En söisi. PH tasaaja, tarpeeksi nestettä ja kipulääkettä.
Veisin näytteen ja odottaisin viljelyn, jolloin tietää oikean kuurin.
Tuossa kohtaa lienee aiheellista viedä ihan näyte. Tulehdus ei ole välttämättä parantunut ensinkään
Mulla ei koskaan löydy labrassa bakteeria, vaikka olisi kuinka pahat oireet. Siksi koen sen usein hukkareissuksi. Lääke kuitenkin lähes aina auttaa.
ap
Syö toinen kuuri ja hae karpalotabletteja ja syö niitä useampi kuukausi. Ja jotain maitohappobakteereja. Ab:eista tulee usein hiiva joten sekin kannattaa hoitaa. Ennen seksiä kunnon pesu, yleensä peräaukon kolibakteeri on syynä virtsikseen. Karpalotabuja aina kuurina jatkossa kun oireita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei koskaan löydy labrassa bakteeria, vaikka olisi kuinka pahat oireet. Siksi koen sen usein hukkareissuksi. Lääke kuitenkin lähes aina auttaa.
ap
Jos virtsassa ei kasva bakteeri niin sulla ei ole vti. Hoida emättimen pH kuntoon. Lakkaa liiallinen peseminen, mahdolliset pikkuhousunsuojat ja keinokuituiset alkkarit. Kuuri auttaa pari päivää ja vaiva on takas.
En oo ap mutta mulla näkyy labrassa aina vain sekaflooraa, ei bakteeria, vaikka olisi mimmoiset virtsisoireet päällä!
Vierailija kirjoitti:
Syö toinen kuuri ja hae karpalotabletteja ja syö niitä useampi kuukausi. Ja jotain maitohappobakteereja. Ab:eista tulee usein hiiva joten sekin kannattaa hoitaa. Ennen seksiä kunnon pesu, yleensä peräaukon kolibakteeri on syynä virtsikseen. Karpalotabuja aina kuurina jatkossa kun oireita.
Tässä tulikin hyviä ohjeita. Lisäksi paikallinen estrogeeni limakalvoja vahvistamaan jos ikää yli 35v. Tuo hygienia on tärkeää, mies myös pesköön kätensä ja vehkeensä kunnolla ennen seksiä. Ja liukuvoide käyttöön, estää limakalvojen ärtymistä.
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos ei bakteeriviljelyssä ole kasvua ja näyte on ollut kuitenkin vähintään 4 tuntia rakossa, ei kyseessä ole virtsatulehdus. Klamydia kyllä aiheuttaa hyvinkin samanlaiset oireet, joten se kannattaa tutkituttaa, sillä hoitamattomana aiheuttaa esim. muntorvien tukkeutumista ja sitä kauttta lapsettomuutta.
Jos ensimmäinen oireiden perusteella annettu kuuri ei auta, et tietenkään syö sitä kotona varalla olevaa kuuria, vaan viet uuden virtsanäytteen, josta tehdään myös bakteeriviljely ja herkkyysmääritys.
Vierailija kirjoitti:
En oo ap mutta mulla näkyy labrassa aina vain sekaflooraa, ei bakteeria, vaikka olisi mimmoiset virtsisoireet päällä!
Se tarkoittaa epäpuhdasta näytettä ja sitä,, että olet pessyt alapään huonosti ennen näytteenottoa. Saippuaaahan siinä ei saa käyttää, mutta huolellinen vesipesu.
Itse söisin. Onko tiedossa tulehdusherkkyyden syy?