Oletko mustasukkainen puolisosi existä? Oletko tutkinut heitä esim. somessa?
Kommentit (71)
Hän ei käytä somea. Exän tiedän, koska olemme asuneet naapureina ja yksi ex oli äitini ystävä. Ei hemmetti, että kuulostaa oudolta näin kirjoitettuna...😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen köyräissyt työkaveriani ennen kuin tapasin nykyisen vaimoni. Sen olen elämässä oppinut, että työt jatkuu ja tätä ei ole vaimolle kerrottu.
Hmm. Tällainen rehellisyys on aina hyvä pohja pitkälle suhteelle.
Miksi ihmeessä tuosta tarvitsisi kertoa? Ei kukaan voi olla tilivelvollinen asioista, jotka on tapahtuneet ennen kumppanin tapaamista. Haloo.
Ihan jo sana tilivelvollinen kertoo siitä että suhde ei oo balanssissa.
Ei herätä luottamusta jos käy ilmi että olet päivittäin tekemisissä ja asia tulee esiin yllättäen jossain. Miksi sitä ei voisi kertoa jos asialla ei ole enää merkitystä. Salaisuudet on aina pahasta.
Miksi asia tulisi esiin jossain? On siellä työpaikalla muitakin napsautettuja, tosin ei ihan päivittäin näy. Ja en todellakaan ala laatimaan listaa kaikista, joita olen kiksauttanut, en nimittäin edes muistaisi kaikkia.
Hih. Varmaan hassu työyhteisö tämä.
No ihmiset elää elämäänsä jämähtämättä vanhoihin kiksautuksiin, on täällä parikymmentä vuotta oltu. Menneestä muistaa tietysti just ne parhaat kiksautukset, ei paljon muuta eikä etenkään töihin liittyviä.
Vierailija kirjoitti:
Olen stalkannut, sillä mieheni ex on narsisti. Mieheni erosi hänestä yli 10 vuotta sitten ja meidän suhteemme alkoi 3,5 vuotta sitten. Ex yrittää vieläkin välillä tuhota suhteemme, ja hän lähettelee miehelleni pitkiä haukkumisviestejä ja yrittää tuhota mieheni mainetta valheillaan. Minua hän pommitti tekstareilla ja yritti soittaa. Oli pakko laittaa kaikki estot. Siksi stalkkaan, että tiedän hänen liikkeistään ja osaisin varoa. Hän näyttää stalkkaavan myös minua, sillä oli kerran vahingossa merkannut jonkun FB-ystävänsä profiilikuvaani, joka on julkinen. Muuten profiilini ei ole julkinen. Suhteemme alussa hän lähetti kaveripyynnön, jonka hylkäsin. Narsisti ei näköjään luovuta, ennen kuin löytää uuden uhrin. Miehelleni hän esittää viesteissään seurustelevansa, mitä en usko, sillä silloin hänellä olisi uusi uhri ja jättäisi mieheni rauhaan.
En usko hetkeäkään, että hän on narsisti. Mikään tuossa, mitä kerrot, ei todista narsistisesta persoonallisuushäiriöstä vaan vain vttumaisesta luonteesta. Sinun stalkkaamisesi sen sijaan kertoo, että et itse ole aivan terve.
Vierailija kirjoitti:
Olen stalkannut, sillä mieheni ex on narsisti. Mieheni erosi hänestä yli 10 vuotta sitten ja meidän suhteemme alkoi 3,5 vuotta sitten. Ex yrittää vieläkin välillä tuhota suhteemme, ja hän lähettelee miehelleni pitkiä haukkumisviestejä ja yrittää tuhota mieheni mainetta valheillaan. Minua hän pommitti tekstareilla ja yritti soittaa. Oli pakko laittaa kaikki estot. Siksi stalkkaan, että tiedän hänen liikkeistään ja osaisin varoa. Hän näyttää stalkkaavan myös minua, sillä oli kerran vahingossa merkannut jonkun FB-ystävänsä profiilikuvaani, joka on julkinen. Muuten profiilini ei ole julkinen. Suhteemme alussa hän lähetti kaveripyynnön, jonka hylkäsin. Narsisti ei näköjään luovuta, ennen kuin löytää uuden uhrin. Miehelleni hän esittää viesteissään seurustelevansa, mitä en usko, sillä silloin hänellä olisi uusi uhri ja jättäisi mieheni rauhaan.
Oikea narsisti ei jätä rauhaan, vaikka löytää uuden. Kokemusta on. Hän vähättelee ja mustamaalaa takana päin, vaikka esittää sivistynyttä tavatessa.
Tyypillinen piirre on, että haluaa hallita sekä entisiä että nykyisiä kumppaneita. Entisiltä voi kiristää esim. rahaa tai lasten huoltajuutta. Ei ole tyytyväinen, vaikka huoltajuus olisi sovittu ja rahat jaettu. Jotain pitää vielä saada enemmän kuin toinen. Vetoaa lapsiin, että pyydä äidiltä/iskältä, että voidaan mennä Lintsille, vaikka hyvin tietää, että se on toisen huoltajan viikonloppuvuoro. Jos lasten tuonti on sovittu esim. su klo 18, laittaa lapsen soittamaan klo 19, että autossa on jotain vikaa. Tietää, ettei se toinen vanhempi voi eikä tohdi sanoa lapsille, että en lähde hakemaan. Uusia puolisoita ei saa olla. Niitä epäillään. Keskellä yötä voi tulla tekstiviesti, että mistä tiedät sen uuden luotettavaksi, kun liikkuu kaikenlaisia juttuja. Vaikkei mitään juttuja liiku, kunhan vedättää ja yrittää hallita. Tai sitten varoittelee nimettömästi lapsia, että nykymaailmassa on outoja ihmisiä, jotka yrittää tunkea lapsen ystäväksi esim. tekeytymällä nais/miesystäväksi. Kun yrität itse puuttua, että nyt loppuu ne mustamaalaukset lapsille, niin narsistin mukaan ikinä ei ole sellaista lapsilleen sanonut. Tulee syytöksiä myös siitä, ettet kerro tarpeeksi omasta elämästä. Tyyliin: Kyllä tämän yhteyden pitäisi paremmin pelata, kun on yhteiset lapset. Sitten jos hermostut, että ei kuulu enää sinulle, kenen kanssa ja mihin olen lähdössä reissuun, niin se narsisti onkii jotain kautta tiedon selville. Irti on vaikea päästä.
No en , ..
Kun ei ole ukkoa ja jos mulla on miesksveri , sitä ei saa olla mulla Siitä ollaan niin saatanasti Kateellisia keskutellaan , vaikka. Missä !
Minä en ole somessa, joten en voisi tutkia. Googlettanut olen.
Mitä tekemistä sillä on mustasukkaisuuden kanssa? Ei utelias ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset eivät hengaile kaveriporukoissa vaan keskittyvät töihin ja perheeseen. Ymmärrät tämän sitten vanhempana.
Mä oon yli 50 ja hengaan edelleen saman kaveriporukan kanssa kuin 17-18 vuotiaana. Ja siinä porukassa on kaksikin mun eksää. Mun avomiehelle asia on ihan ok, ollaan oltu yhdessä 10 vuotta. Tässä iässä ei enää jaksa olla niin ehdoton mitä nuorena. Aika tuo ymmärrystä. Ja luottamusta.
Minä olen myös yli 50, ja meillä on kaveriporukka ajalta, jolloin olimme 20-25 v.
Eksät on porukasta ulkona. Minun eksäni vaihtoi minut toiseen, ja tuo porukka loukkaantui asiasta enemmän kuin minä itse.
En ole koskaan ollut mustasukkainen puolison exille. Tai exien nyxille. Olen saattanut nähdä. Tiedän miltä hän näyttää. Se riittää.
En tietenkään exille. Mitä syytä olisi olla. Heidän suhde jo päättynyt. Sen sijaan kyllä ottaa päähän ympärillä pyörivät pimut. Mieheni on nyt 44 v., mutta aika nuorekas ulkoisesti ja vetänyt puoleensa tuommoisia 10-15 vuotta nuorempia, uransa noususuunnassa olevia naisia.
Joskus 4-5 vuotta sitten yksi lähetteli tekstareita ja itsestään kuvia jossain paikassa. Siis tyyliin: tässä se kiva kahvila, josta kerroin. Hmm, kahvilakyltin lisäksi syvä rintavako ja pusuhuulet. Kerran oli jopa kiusallinen tilanne, kun oltiin ystäväporukan kanssa ulkona syömässä. Eräs nuorempi neiti seurueineen lyöttäytyi seuraan. Ihmettelin, miten se yksi koko ajan vain mieheni kanssa jutteli. Hän olikin töistä tuttu. Vähän jäi sellainen olo, että reittä pitkin yritti edetä, siis elekieli ja katseet viiittasi siihen suuntaan. Se seurue pyysi meitä jatkamaan toiseen ravintolaan ja kieltämättä ällötti, kun tämä yksi nuori nainen silitti mieheni käsivartta ja pyysi, että tuuthan sä ainakin. Silloin oli lähellä, ettei mustat sukat pyöri jalassa. Mies tuhahti sieltä lähtiessä, että ihme takiainen. Huumorilla noistakin selviää.
En edes voisi stalkata kun en tiedä miehen exän nykyistä sukunimeä, on vaihtanut aviomiestä jo niin monta kertaa.
En ole ikinä ollut noin päin. Sen sijaan todella pitkään olin mustis entisen avomieheni nykyisestä naisesta.
Exä väitti kaikille, siis omalle suvulleen, kavereilleen ja meidän yhteisille ystäville, että me oltiin jo erottu, kun hän alkoi seurustella uuden kanssa. Minähän en sitä uskonut silloin enkä usko vieläkään. Vai kuinka todennäköiseltä vaikuttaa Nimittäin tällä uudella naisella luki fb:ssä, että kullan kanssa mökillä takkatulen äärellä. Se oli lauantai, kun päivitys oli julkaistu ja minä ja ex-mies erottiin perjantaina eli yhtä vuorokautta aiemmin! En usko, että kukaan kutsuu samana päivänä tapaamansa miehen mökille ja julkisesti nimeää kullaksi. Näin sen päivityksen, kun olin vielä exäni fb-kaveri heti eron jälkeen ja hän oli lisännyt uudeksi kaveriksi naisen, jota en tuntenut, vaikka oltiin vuosia oltu parisuhteessa.
Minä ongin tästä uudesta naisesta selville vaikka mitä, siis ei mitään laitonta, mutta tällaisia juttuja kuin veljen nimen, ammatin, työpaikan. Kun exäni tuli hakemaan tavaroitaan peräkärryn kanssa, lähdin koiran kanssa kävelylle omia hermoja rauhoittaakseni. Se uusi nainen istuikin lähellä puiston penkillä kännykkään puhumassa. Kiersin niin läheltä kuin kehtasin, muka koira veti sinne päin. Tulihan siinä kuunneltua puhelua, sen mitä selvää sain. Jonnekin olivat menossa yöksi kylään sen jälkeen, kun tavarat heitetty uuteen exäni kämppään. Jonkun viikon päästä kävin keskellä päivää uudessa osoitteessa tutkimassa nimiä ja sinnehän oli ilmestynyt molempien sukunimet. Se vielä lisää vahvisti, että ovat tavanneet jo paljon aiemmin. Ei kukaan muutaman viikon tuttavuuden jälkeen yleensä yhteen muuta.