Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hemmetti siinä on, että niitä itsepalvelukassoja ei vain voi käyttää?!? Onko kiva tehdä ruuhkaa turhaan?

Vierailija
04.05.2022 |

Katselen ihmisten ostoksia - maksavat kortilla eikä ainuttakaan punaisen lapun tuotetta! Ihan hyvin voisivat mennä itsepalvelukassalle. Mutta kun ei! Mieluummin tehdään ruuhkaa, kymmenien ihmisten jonoja ja viedään aikaa niiltä, joilla on tarjoustuotteita tai käteismaksu.

Mikä teitä vaivaa?

Tuntuuko sinulta hauskalta luoda turhaa ruuhkaa ja vaikeuttaa muiden elämistä?

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassat eivät vie töitä myyjiltä. Usein ip-kassalla on henkilöitä valvomassa, ja myyjää tarvitaan joka tapauksessa, jos ip-kassalla on jokin ongelma. Itsekin ihmettelen, miten ip-kassat ovat usein niin tyhjiä. Todella kätevät pienille ostoksille.

Niin. 1 myyjä hoitaa viittä ip kassaa, eli neljä myyjää voidaan irtisanoa, kun sinä teet heidän työnsä. Eli kyllä ne vie, ei ne kaupat huvikseen niitä asenna, vaan tulojen maksimoinnin ja menojen minimoinnin takia.

Myyjät tekevät kaupassa paljon muutakin kuin istuvat kassalla.

Vierailija
102/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä vastaa:

Huvittavinta tässä on se, että silloin kun ihmiskassalla on se kymmenien ihmisten jono, itsepalvelukassat ovat tyhjillään!

Eli tosiaan, kyse on täysin turhan ruuhkan luomisesta silloin, kun henkilöllä ei ole syytä käydä ihmiskassalla (mm. alkoholi, tupakka, tarjoustuotteet, käteinen, ym.)

Tämä on oikeasti hyvin ärsyttävää ja epäsosiaalista. Monet ihmiset eivät ajattele muita lainkaan.

Ap

Tässähän ajatellaan juuri sinua: Muut menevät palvelukassalle, ja sinä, joka rummutat itsepalvelukassojen käytön puolesta, pääset tyhjälle ip-kassalle. Ole onnellinen ja kiitä meitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän ne itsepalvelukassat ruuhkautuu jos kaikki käyttää niitä 🙄

Mitä asia ylipäätään edes kuuluu sinulle? Käytä itse niitä kassoja ja anna muiden jonottaa.

Vierailija
104/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassoissa ei siis mitään vikaa, mutta minä miellän ne tarkoituksenmukaisiksi silloin, kun ostettavaa on hyvin vähän.  Vähänkin isommat ostokset ei mahdu siihen pienelle laskutilalle.   Ja aina ei muutenkaan voi käyttää itsepalvelua, esim. postimerkit on lukollisessa kansiossa, alkoholit ja tupakat (en tosin käytä kumpaakaan, mutta periaatteessa) ei voi maksaa itsepalveluna, aina silloin tällöin tulee ongelmia jostain syystä ja myyjä tarvitaan paikalle jne.  Vähäisten ostosten kanssa se on kätevää kyllä.

Eikä itsepalvelukassat ole aina käytössäkään.  

Kyllähän sekin mietityttää, että meidät asiakkaat opetetaan niin kilteiksi, me viemme kahviloissa ja ravintoloissa astiammekin pois pöydistä, ja on varmaan vain ajan kysymys, milloin meidän edellytetään pyyhkivän pöydätkin puhtaiksi.  Suomessa ei kunnioiteta palvelukulttuuria.  Tavallaan hyvä, mutta tavallaan myös huono asia.

Minä ladon ostokset suoraan vaunusta kauppakassiin joka on valmiina vaunussa. Ei tarvitse tästäkään asiasta tehdä "moneen pisteen hommaa"..

Vierailija
105/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassoissa ei siis mitään vikaa, mutta minä miellän ne tarkoituksenmukaisiksi silloin, kun ostettavaa on hyvin vähän.  Vähänkin isommat ostokset ei mahdu siihen pienelle laskutilalle.   Ja aina ei muutenkaan voi käyttää itsepalvelua, esim. postimerkit on lukollisessa kansiossa, alkoholit ja tupakat (en tosin käytä kumpaakaan, mutta periaatteessa) ei voi maksaa itsepalveluna, aina silloin tällöin tulee ongelmia jostain syystä ja myyjä tarvitaan paikalle jne.  Vähäisten ostosten kanssa se on kätevää kyllä.

Eikä itsepalvelukassat ole aina käytössäkään.  

Kyllähän sekin mietityttää, että meidät asiakkaat opetetaan niin kilteiksi, me viemme kahviloissa ja ravintoloissa astiammekin pois pöydistä, ja on varmaan vain ajan kysymys, milloin meidän edellytetään pyyhkivän pöydätkin puhtaiksi.  Suomessa ei kunnioiteta palvelukulttuuria.  Tavallaan hyvä, mutta tavallaan myös huono asia.

Minä ladon ostokset suoraan vaunusta kauppakassiin joka on valmiina vaunussa. Ei tarvitse tästäkään asiasta tehdä "moneen pisteen hommaa"..

Toki ensin viivakoodinlukijan kautta.

Vierailija
106/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin jukolauta teillä ihmisillä on niin kiire?? Kotia sohvalleko istumaan iltaa?

Kassalla jonotetaan, niinku ennekin 80 -luvulla! Ennen maltettiin odottaa jos vanhus maksoi kolikoilla, nykyään paheksutaan! Mitä v..a!

Jos menette kauppaan ruuhka-aikaan, lounasaikaan, työpäivän jälkiaikaan....

hyväksykää että siellä on muitakin ja JONOTTAKAA minne sitten jonotatte. Kunhan maksatte!

Jo on taas ihmisillä ongelmat! Ostakaa ruokanne su aamupäivästä kun muut vielä nukkuvat. Punalappujakin silloin vielä on tarjolla. Ainakin minun kaupungissa kun menee heti aamulla.

Vierailija
107/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä tekisin mun duunit ilmaseksi? Mä voin piipailla ne tuotteet ja rahastaa itseni sitten kun joku maksaa palkan siitä mulle.

Vierailija
108/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä vastaa:

Huvittavinta tässä on se, että silloin kun ihmiskassalla on se kymmenien ihmisten jono, itsepalvelukassat ovat tyhjillään!

Eli tosiaan, kyse on täysin turhan ruuhkan luomisesta silloin, kun henkilöllä ei ole syytä käydä ihmiskassalla (mm. alkoholi, tupakka, tarjoustuotteet, käteinen, ym.)

Tämä on oikeasti hyvin ärsyttävää ja epäsosiaalista. Monet ihmiset eivät ajattele muita lainkaan.

Ap

Puhut kuin ei olisi oikeutta mennä normikassalle ellei ole ostamassa noita tuotteita jotka saa maksettua vain siellä. Vaikka ostaisin vain korillisen ruokaa ym jonka kaiken voisi maksaa itsepalvelukassalla, haluan mennä liukuhihnakassalle. Ostokset mahtuvat siihen hyvin, ehdin aloittaa pakkaamisen sujuvasti sitä mukaa kun myyjä on piipannut ostokset, maksan kortilla ja kukaan ei huuda JOS SINULLA EI OLE ETUKORTTIA, PYÖRI YMPÄRI JA HUUDA HURRAA, ei tarvitse painella mitään paskaisia nappeja ja ihmetellä laitetta jonka A3-kokoiselta pakkausalustalta ostokseni pursuavat yli eikä ole tilaa jolla laittaa tuotteita ostoskassiin vaan kassia pitää pitää kädessä ja homma on hidasta ja hankalaa.

Miten ei ole tilaa? Mihin laitat ostoksesi jos siihen ei kassi mahdu?

Ostoksia voi olla 2-4 kassillista. Niitä ei siinä pienellä pakkauspöydällä pyörittele.

Vierailija
109/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee niin kuin parhaaksi katsoon. Et sinä sitä päätä.

Mutta punaisen lapun tuotteita 🤣.

Minkälainen ihminen ostaa sellaisia?

Tyhmäkö olet.? Hyvä että niitä ostetaan ettei tule ruokahävikkiä.

Tiesitkö sinä että hirveä määrä ihmisiä kuolee joka päivä nälkään. Itse en niitä osta kun pitää olla hyvät päiväykset kun ostetaan enemmän ruokaa kerralla.

Vierailija
110/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä vastaa:

Ap

Minä käyn kaupassa ihan omalla ajalla, ja aina on aikaa jonottaa. En ole vastuussa muiden ihmisten ajankäytöstä. Kaupassa saattaa olla hyvinkin paljon asiakkaita, eikä minulla ole mahdollisuutta ajatella kaikkien kiireitä tai muita ongelmia. En koskaan ärsyynny muiden ihmisten käyttäytymisestä kaupassa, ellei se nyt ihan järjetöntä käytöstä ole.

Vierailija
111/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä vastaa:

Ap

Puhut kuin ei olisi oikeutta mennä normikassalle ellei ole ostamassa noita tuotteita jotka saa maksettua vain siellä. Vaikka ostaisin vain korillisen ruokaa ym jonka kaiken voisi maksaa itsepalvelukassalla, haluan mennä liukuhihnakassalle. Ostokset mahtuvat siihen hyvin, ehdin aloittaa pakkaamisen sujuvasti sitä mukaa kun myyjä on piipannut ostokset, maksan kortilla ja kukaan ei huuda JOS SINULLA EI OLE ETUKORTTIA, PYÖRI YMPÄRI JA HUUDA HURRAA, ei tarvitse painella mitään paskaisia nappeja ja ihmetellä laitetta jonka A3-kokoiselta pakkausalustalta ostokseni pursuavat yli eikä ole tilaa jolla laittaa tuotteita ostoskassiin vaan kassia pitää pitää kädessä ja homma on hidasta ja hankalaa.

Miten ei ole tilaa? Mihin laitat ostoksesi jos siihen ei kassi mahdu?

Ostoksia voi olla 2-4 kassillista. Niitä ei siinä pienellä pakkauspöydällä pyörittele.

Me käydään siinä missä on liukuhihna ja isot ostokset.

Vierailija
112/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monien mielestä itsepalvelukassa on hitaampi? Minulla se ainakin on nopeampi koska tarvitsen vain yhden liikkeen per tavara, korista piippaukseen ja samantien kassiin. Tavallisella kassalla joutuu ensin latomaan kaiken kassalle, sitten odottamaan että kassahenkilö saa kaiken piipattua, sitten latomaan kaiken kassiin, eli kolme käsittelyä per tavara.

Tietenkin minullehan tilanne on vain hyvä, koska minun ei tarvitse ikinä jonottaa itsepalvelukassalle, vaikka tavallisilla kassoilla olisi pitkät jonot.

Vierailija
113/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taitaa olla sellainen huutava kiljukaula kassa joka huutaa "kaikki itsepalvelukassalle heti!!!!!!!!!" ja huutaa myös käteisellä maksaville, vaikka ei itsepalvelukassalle voi maksaa käteisellä eikä kaikilla ole kortteja, tai halua käyttää sinun puljussasi korttia ei ole sen arvoinen. Kannattaa harkita alanvaihtoa, jos asiakkaiden ostosten maksaminen harkitsee, ei taida olla kassantyö sinulle sopiva ollenkaan. Eikö ole parempi että maksaa ostokset? eikä niin että juoksee ulos ruuat ja tavarat taskuissa, sellaisiakin on. Tietysti kassan kannalta helpompi sietää varkaita kun ei tarvitse vastaanottaa asiakasta kassalle, mutta se tekee tappiota kaupalle ja kassantyösi voi siinä samassa loppua. Pääasia että maksaa.

Vierailija
114/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon helpompi mennä normikassalle kun ei tarvi ite piipata niitä tuotteita, jos jonkun yksi tai kaksi pikkutavaraa ostan niin sitten tottakai itsepalvelukassalle

Sepä, ikuisuus menee jos alat piiputtaa isompia ostoksia itsepalvelukassalla, nopeammin pääsee myyjän kautta.

Siinä ajassa, kun olet piipannut enemmänkin tuotteita itsepalvelukassalla, olet vielä siinä normikassalla pitkässä jonossa.

Vierailija
115/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä. Tyhmemmät maksavat samasta tuotteesta n. kolminkertaisen hinnan. :D

Minä ainakin ostan aina mahdollisimman tuoretta tavaraa (otan sielä hyllystä takimmaisista, siellä on tuoreimmat), kuin ostan juuri vanhenevaa tuskin syömäkelpoista tuotetta.

Vierailija
116/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan että myyjien työpaikat säilyvät ja kasvavat. Heitä pitää palkata lisää jos on jatkuvasti ruuhkaa.

Maksimaalista voittoa tavoittelevaa kauppiasta/isoa ketjua tämä sinun toiveesi varmaan hirveästi kiinnostaakin.

Vierailija
117/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

korttini hakkeroitaan ja kopioitiin ulkomailla itsepalvelukassalla, siinäpä sinulle ap syy miksi en enää ikinä käytä yhtäkään itsepalvelukassaa. Maksan käteisellä kassalle jonka näen en tuntemattomalle laitteelle, enkä valvomattomalle laitteelle joka kyhjöttää nurkassa ilman valvontaa. Nykyaikana kaikki toiminnat pitää sähköistää, sitten on pankkiasiatkin vaarassa.

Vierailija
118/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassa on ihan parasta. Nykyään on kassahenkilöillä yleistynyt tapa, että tavarat heitetään  vaan sinne kaukaloon ihan miten sattuu, siellä ryttääntyy salaatit ja ruokapaketit repeilee. Olenkin jo pariin kertaan sanonut kassalle, että minä maksan kalliisti näistä tuotteista, että voitko olla ryttäämättä. Siirryin lopulta itsepalvelukassalle, koska haluan, että tuotteet säilyvät ehjinä, vakuumipaketit vakuumissa jne.

Toki tiedostan, että työt lähtee kassahenkilöiltä, kun itse teen, mutta toisaalta haluaisin asiallista palvelua, jos sitä en saa, niin en kyllä maksa myöskään kassan palkkaa.

Ja AP:lle, jokainen asiakas saa mennä ihan tasan sitä kautta kaupasta ulos kuin haluaa. Osta sinä jotain muuta kuin punalapputuotetta, niin pääset itse pikakassalla näppärästi tai tilaa vaikka nettikaupasta kotiin, niin ei tarvitse murehtia toisten kassavalintaa.

Vierailija
119/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän itsepalvelukassaa aina. Meidän kaupassa siinä on myyjä seisomassa vieressä joten alkoholiakin voi ostaa. Röökiä en polta ja veikkauksen hoidan netissä. Voisinkin kysyä kuka vielä vie veikkauksen kuponkeja kauppaan/ kiskalle? Nämä samat jotka jonottavat normikassalla ja maksavat vielä käteisellä....

Vierailija
120/154 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä. Tyhmemmät maksavat samasta tuotteesta n. kolminkertaisen hinnan. :D

Minä ainakin ostan aina mahdollisimman tuoretta tavaraa (otan sielä hyllystä takimmaisista, siellä on tuoreimmat), kuin ostan juuri vanhenevaa tuskin syömäkelpoista tuotetta.

Sama juttu. Ostan aina kaupasta tuoreinta ruokaa. Säilyy kotonakin hyvin oikein säilytettynä pitemmän aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän