Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan vaan, että teini muuttaisi pois

Vierailija
04.05.2022 |

Tulisi rauhallista. Ei tarvitse huolehtia sen pyykkejä tai kestää sen sotkuja ja ruokaa kuluisi yksin joku 1/4 siitä mitä nyt. Tiskiäkään ei juuri tulisi, kun yksin en paljon syö. Paras on kuitenkin kun se ylimielinen puhe ja joka asiasta kitiseminen jää jonain päivänä arkipäivästä pois!! Oli hirveä mielenhäiriö tehdä lapsi?! Näin kun miettii jälkikäteen, niin mukavia ja hauskoja aikoja on ollut loppujen lopuksi aika vähän. Aina tuo on ollut jääräpää, jolla uhmakaudet ovat olleet kauheita, aina välillä niiden välissä on ollut suht ihmisiksi ja saanut hetken hengähtää. Jotenkin luulin, että tämä olisi erilaista. Nyt vielä kun murrosikä on kunnolla lähtenyt käyntiin niin joka päivä tiuskintaa ja jostain täysin turhasta asiasta tappelun yrittämistä hänen aloitteestaan. Mikään ei auta, etuja on otettu pois kun käytös menee yli ja laatuaikaakin vietetään, mutta tuo äkkipikaisuus ja tyytymättömyys tuntuu kumpuavan hänen persoonastaan. Tuntuu, että tarvitsisin masennuslääkkeitä tai jotain, kun teinin käytös aiheuttaa jokapäiväisiä negatiivisia tunteita. En paljoa pyydä, haluaisin olla vaan rauhassa joskus! Että koko päivä vaikka olisi ilman konfliktia! Jos olisin jäänyt lapsettomaksi ja saman energian minkä lapseen olen nyt pistänyt, olisin laittanut johonkin rahan tahkomiseen, olisin ehkä jo miljonääri nyt (toki tajuan, etten realistisesti olisi kenties alkanut kovaksi bisnesihmiseksi lapsettomana). En tiedä jos kuulostaa siltä, että vihaan lasta, mutta ei niin ole. Hän on mukavakin välillä ja rakastan ja välitän kyllä, hänen kanssaan on vaan vaikea ja epämiellyttävä elää.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin käyttäytynyt noin teininä, niin isä olisi heittänyt seinään ja pahimmassa tapauksessa tappanut.

Vierailija
42/55 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä konfliktien aiheet ovat?

Ihan mitä tahansa. Vaikka jos sanon, että koira taitaa kaivata huomiota, niin ei varmaan rapsuta ihan sen takia kun se oli minun idea. Jos pyydän, että veisi vaikka pahvit keräykseen kun minä vein muut roskat niin tiuskimista ja jotain väitteitä miksi tämä olisi liikaa vaadittu. Jos on risottoa ruuaksi niin "taas risottoa, olisin halunnut...." Jne. jne. Semmoista vänkäämistä mistä tahansa ja naureskelua kaikille minun sanomille asioille. Joka ikinen asia mistä ehdotan ihan normaalisti, että tehtäisiin tämä näin, niin väittää vastaan. Joskus kun olen auttanut lukemaan kokeisiin niin siinäkin huokailee, tiuskii väärin kyselemisestä ja lausumisesta ja ilmeisesti ihan tähtää siihen että minulla käämi palaa. Ap

Mikset itse vieny pahveja samalla? Kysytkö lapselta ikinä mitä se toivoisi ruuaksi. Mun lapset saa ehdottaa viikolle ruokia. Joskus sanon ei, jos toivoo vaikka nakkikastiketta, kun viikolle on jo päätetty nakkikeitto. Usein sanovat hyviä ruokia, mitkä niillekkin maistuu.

Mikset itse rapsuta koiraa, jos näet et se kaipaa huomiota?

Minun puoliso kun tokaisee " vinkkinä" että roskiskaappi haisee, hän voi ottaa rätin käteen ja pestä sen. En pese sen takia, kun hän nyt käskyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä konfliktien aiheet ovat?

Ihan mitä tahansa. Vaikka jos sanon, että koira taitaa kaivata huomiota, niin ei varmaan rapsuta ihan sen takia kun se oli minun idea. Jos pyydän, että veisi vaikka pahvit keräykseen kun minä vein muut roskat niin tiuskimista ja jotain väitteitä miksi tämä olisi liikaa vaadittu. Jos on risottoa ruuaksi niin "taas risottoa, olisin halunnut...." Jne. jne. Semmoista vänkäämistä mistä tahansa ja naureskelua kaikille minun sanomille asioille. Joka ikinen asia mistä ehdotan ihan normaalisti, että tehtäisiin tämä näin, niin väittää vastaan. Joskus kun olen auttanut lukemaan kokeisiin niin siinäkin huokailee, tiuskii väärin kyselemisestä ja lausumisesta ja ilmeisesti ihan tähtää siihen että minulla käämi palaa. Ap

Mikset itse vieny pahveja samalla? Kysytkö lapselta ikinä mitä se toivoisi ruuaksi. Mun lapset saa ehdottaa viikolle ruokia. Joskus sanon ei, jos toivoo vaikka nakkikastiketta, kun viikolle on jo päätetty nakkikeitto. Usein sanovat hyviä ruokia, mitkä niillekkin maistuu.

Mikset itse rapsuta koiraa, jos näet et se kaipaa huomiota?

Minun puoliso kun tokaisee " vinkkinä" että roskiskaappi haisee, hän voi ottaa rätin käteen ja pestä sen. En pese sen takia, kun hän nyt käskyttää.

Kyllä se on teininkin tehtävä osallistua kotitöihin. Kotitöiden teko on olennainen osa jopa nuorisokotien itsenäistymisohjelmaa, koska kotityöt opitaan tekemällä, ei niin että aikuiset tekee kaiken puolesta. Vaatii tietysti selittämistä ja perusteluita ja lapset on tärkeä ottaa mukaan kotitöiden tekoon jo pienestä pitäen. Ettei tule sitten yllätyksenä, että kukaan ei siellä omassa asunnossa teekään kaikkea puolesta. Ja toki ruokatoiveita voi ottaa huomioon, mutta en itsekään ottaisi tuolla tavalla esitettynä. Mutta sanoittaisin sen teinille niin, että: otan mielelläni ruokatoiveitasi huomioon, voisit miettiä ja ehdottaa viikolle vaikka pari ruokaa ja voisimme tehdä niitä yhdessä, mutta minä en ole mikään pelkkä palvelija ja kokki eikä minun tarvitse kuunnella yököttelyä ja epäasiallista puhetta. Mieti millä tavalla asiasi tuot ilmi, sillä tuo on väärä tapa. Keskustellaan asiasta lisää kun osaat olla asiallinen.

Ohis

Vierailija
44/55 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää, kun on pakko lisääntyä iman mitään kykyä kasvattaa lasta.

Vierailija
45/55 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa ne pojat vasta aikuistuu miehiksi. Äla anna mennä sivariin.

Vierailija
46/55 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa ne pojat vasta aikuistuu miehiksi. Äla anna mennä sivariin.

Äiti ei sitä päätöstä tee kun kyseessä on täysikäinen.

Vierailija
47/55 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole kyllä liian vaativa. Se voi olla ihan vaan toteamus, että koira näyttää hakevan huomiota. Ajattelin että täällä syytetään minun olevan liian lälly, mutta ilmeisesti palsta tuomitsee päinvastaisella tavalla vaihteeksi. Ap

Tällä palstalla kaikki on aina väärin, kannattaa totutella siihen. Eli ensin olit itse aiheuttanut ongelmasi olemalla liian lepsu ja sitten kun paljastui, että pyydät teiniä tekemään aina joskus jotai, niin oletkin kauhea mikromanageroiva n*tsimutsi. Ei kohen koskaan.

Vierailija
48/55 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ymmärtänyt vanhempia jotka ei kasvata lapsiaan hoitamaan kotiaskareita ja valittavat kun on raskasta että lapsi ei tee mitään kotiaskareita. Tää on aivan käsittämätön asia minulle.

Murrosiän oireilun aikuinen ottaa vastaan kun sen paikka on. Mä olen kuitenkin tehnyt selväksi missä se raja kulkee, ja mitä tahallisesta kaikessa vastaan haraamisesta seuraa.

Keskustelu, tilan antaminen, oma puhaltelu.. tsemppiä!

Kolmen aikuistuvan nuoren äiti

Vierailija
49/55 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä lopulta normaalijärkisiä aikuisia tulee. Murrosiässä aivolohkot kehittyvät eri tahtiin, on raskasta kaikille. Hyödyllistä kuitenkin, samalla kypsyvät sekä lapset että vanhemmat. Niin sen kuuluu mennäkin.

Aikuisen äiti

Vierailija
50/55 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöistä pitäisi olla sovittuna isot linjat ja vastuut. Ei niin, että äiti sanoo, että nytpä sun pitäs viedä pahvit, nyt sun pitäisi imuroida, nyt pitäisi tiskata ja nyt viedä koira tai leikittää sitä. Tuosta tulee olo mielivaltaisesta käskyttämisestä.

Vierailija
51/55 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotitöistä pitäisi olla sovittuna isot linjat ja vastuut. Ei niin, että äiti sanoo, että nytpä sun pitäs viedä pahvit, nyt sun pitäisi imuroida, nyt pitäisi tiskata ja nyt viedä koira tai leikittää sitä. Tuosta tulee olo mielivaltaisesta käskyttämisestä.

Ymmärräthän varmaan, että ne hommat jää muuten tekemättä? Ihminen on pohjimmiltaan laiska ja teini vielä laiskempi, joten jos sluibaus mahdollistetaan niin se myös tehdään. 

Vierailija
52/55 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet penskasi kasvattanut, turha siitä on täällä itkeskellä. Olisit opettanut hänet tavoille, kun sen asian aika oli! Eikä hän siitä miksikään muutu, vaikka omilleen muuttaa. Saat häntä passata ja kuunnella v***a vielä senkin jälkeen, koska teidän perhedynamiikka nyt on tuollainen aika huono.

Vierailija
53/55 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, mun 18v poika asuu kotona ja kyllä ärsyttää pestä wc pöntön rantuja, viedä roskia, pestä pyykkiä, vahtia koulujuttuja, iso mies ja halivilivoo.. on kasvatettu on vaadittu.. Kunhan tuosta omilleen lähtee niin tajuaa mitä se vastuu on. Toivon ja uskon että sitten oppii ja joskus ymmärtää olla kiitollinen.

Itse lähdin omilleni 16v, ei auttanut kukaan. Se oli opittava pärjäämään ja huolehtimaan.

Vierailija
54/55 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan tilannetta, että käskisin teiniä rapsuttamaan koiraa, kun se mielestäni kaipaisi rapsutusta. Kiusaatko ihan tahallasi ja kilpailet tietysti ystäviesi kanssa siitä kenellä on hankalin teini.

Vierailija
55/55 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitellakaan tilannetta, että käskisin teiniä rapsuttamaan koiraa, kun se mielestäni kaipaisi rapsutusta. Kiusaatko ihan tahallasi ja kilpailet tietysti ystäviesi kanssa siitä kenellä on hankalin teini.

Eihän ap mitään käskenyt, vaan vihjasi. Oliko muuten jo henkistä pahoinpitelyä, pitäisikö asiasta tehdä lasu?