En pysty enää rauhoittumaan. Oletko joskus ollut samassa tilanteessa ja päässyt siitä pois? Miten?
Olen jatkuvasti hälytystilassa/paniikissa. En pysty rauhoittumaan. Sydän hakkaa ja silmissä ja jopa suussa tuntuu painetta. Tunne alkaa kun aloitan minkä tahansa tehtävän koneella tai kotona. Työpäivän vedän tässä paniikkitilassa, mikä näkyy esim. silmien punehtumisena, eikä tunne lopu työpäivän päätteeksi. Olen kokeillut liikuntaa, rauhoituttumistehtäviä, kahvin vähentämistä ja alkoholin välttämistä ja ylimääräisten työtehtävien kassaamista. Mikään ei auta. Tarvitsen apua... Tietoa? Vinkkejä?
Kommentit (88)
Minulla oli samoja ongelmia, kun koirani kuoli (minulla oli se lapsesta asti). Olin niin masentunut, etten pystynyt edes työskentelemään kuukauteen. Siskoni suositteli kokeilemaan CBD-öljyä, koska se auttoi häntä selviytymään stressistä yliopiston tenttien aikana. Valitsin tämän cbd-öljyn Sveitsistä ja minun on sanottava, että se todella sai minut tuntemaan itseni rauhallisemmaksi https://www.hempo.fi/ Suosittelen tätä 100%.
Menin erämaahan ilman älypuhelinta. Yksin ei välttämättä kannata mennä, jonkun ainakin hyvä tietää missä menet.
Hengitysharjoituksiaja. YouTubeen hakusanaksi esim. Box breathing
Minulla on sama tilanne. En usko, että tämä menee ohi muuten kuin työpaikkaa vaihtamalla. Kun vaan pääsisi jonnekin.
Jos teet töitä paniikkitilassa suunnilleen koko valveillaoloaikasi ja olet ollut tässä tilassa vuosia, ei pikkukonstit riitä. Sairauslomalle hyvä ihminen ja sen aikana haet sellaisia töitä, jossa normaalilla työajalla elää. Toivuttuasi alat miettiä lisätuloja. Ja vertaile nyt välillä tilannettasi muihinkin kuin rikkaisiin! Lapset varmaan haluavat kuitenkin mueluummin äidin kuin perinnön.
Jooga, hengityksen kontrollointi ja oman asenteen kehittäminen.
Myös asioiden muuttaminen omassa elämässään niin että hakeutuu mahdollisuuksien mukaan eroon asioista ja ihmisistä jotka aiheuttavat negatiivisia tunteita.
lepo, terveellinen ravinto ja kropan väsyttäminen liikunnalla (mieluiten ulkona).
Kilpirauhasen liikatoiminta? Sitä ei ainakaan saa pois päältä itse millään keinoilla.
Huomasin että tuossa on toinenkin ketju stressistä. Varmaan samaan ryhmään kuulun. Tänään jätin taas työhakemuksia ja nyt olen niin kierroksilla, etten pysty rauhoittumaan varsinaisiin töihini. Mikä meitä vaivaa? Onko tietokone se syy? Jatkuva koneella olo? Aika kauheaa, kun koko elämä töistä vapaa-aikaan ja yhteiskunnan järjestelmiin on nykyään koneella. ap