Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vihainen työttömyydestäni. Avioeroko?

Vierailija
04.05.2022 |

Jäin työttömäksi, kun määräaikainen työ loppui enkä uutta saanut. Mies ymmärsi asian ensimmäiset päivät, mutta hyvin pian alkoi valittaa että olen työtön. Olen kyllä hakenut aktiivisesti uutta työtä, mutta eipä ole tärpännyt. Olen nelkyt täyttänyt yhteiskuntatieteiden maisteri, ehkä sitten en sitten kuuminta hottia työmarkkinoilla. Maksan saamastani tuesta osan talouden kustannuksista, mutta en puolia. Mies valittaa työttömyydestäni koko ajan, välillä jopa huutaa vihaisesti miksi en ole töissä. Olen alkanut miettimään, että otan avioeron, jotta saisin rauhassa hakea töitä. Jos mies ei kestä että elän jonkin aikaa tuilla etsien töitä niin minun on varmaan parempi tehdä sitä yksin. Meillä on kaksi lasta, toinen vasta eskari-iässä, harmittaa paljon lasten puolesta. Mitä te muut tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdotan ap:lle edelleen ota oma asunto. Kun olet työtön maksat sen itse (tosin tukisummista) ja kun töissä maksat sen itse palkasta. Kummassakin tapauksessa sulle myös jää sen verran käyttörahaa, että miehen ei tarvitse elättää sua. Luulisi että ihan sama tuolloin mitä teet. Eri asia jos olet liian köyhä miehelle eli et voi samalla tavalla kustantaa vaikka yhteisiä matkoja sun muuta. Toisaalta noin on kyllä monissakin suhteissa jos se mies on parempituloinen. Tällöin voi ärsyttää huonotuloinen kumppani. Mikä mies sellainen on, joka ei vähän halua kumppaniinsa törsätä, jos voi.

Taitaa mies olla sellainen varsinainen tasa-arvon kannattaja, että naisensa pitäisi tienata sama tai mielellään enemmän. Muuten harmittaa.

Mäkin jouduin monesti muistuttamaan miestä, että yleensä mies tienaa enemmän siinä suhteessa ja maksaa enemmän. Näin se nyt vain on ollut.

Vierailija
62/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunsin yhden miehen, jolla kavereina tyyppejä, joiden vaimot tienas enemmän kun miehet. Toivo että mäkin olisin tienannut n. 5000 vähintään. Itse tienasi tuolloin n. 2000 brutto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, ottakaa omat asunnot niin miehen ei tarvitse olla vihainen siitä että elättää yksin sut ja koko perheen.

Eihän mies elätä yksin tuotakaan perhettä. En lukenut aloitusta pitemmälle, mutta arvaan, että se työtön nainen tekee tuossakin kaikki kotityöt yksin.

No mut kyllähän se elättää oikeastaan jos maksaa yksin asunnon ja toinen saa vain jotain 500 kouraan. En minä suostuisu tuollaiseen.

Ei, mies ei silti elätä yksin perhettä. Jos aloittaja saa ansiosidonnaista päivärahaa - ja miksei saisi - hän saa paljon enemmän mitä 500 euroa. Jos kulut jaetaan, jaetaan myös kotityöt vaikka toinen olisikin kaiket päivät kotona työttömänä.

Vierailija
64/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt alan vaihtoa vai haet jääräpäisesti ainoastaan oman maisteri tutkinnon alaisia töitä? Jos et hae muita kuin omat tutkinnon töitä niin ymmärrän miestäsi ei kukaan jaksa elättää työtävieroksuvaa joka ei suostu miettimään edes muita kun yhden alan töitä

Vierailija
65/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse kuuntelisi mitään huutoa ja syyllistämistä, ja jos muu ei auttaisi, niin ero olisi edessä. Ei rakastavassa liitossa käyttäydytä noin. Minkäs sille voi jos töitä ei hakemisesta huolimatta saa? Oma mieheni joutui sairastumisen vuoksi työttömäksi. Parannuttuaan alkoi heti etsiä työtä, ei ole vielä löytynyt. En näe, että tilannetta auttaisi mitenkään se, että huutaisin hänelle tai haukkuisin häntä.

Hullu mies! Juuri silloin, kun kaipaat tukea ja kannustusta, puoliso huutaa ja lyttää. Tuollainen toiminta ei ainakaan tue hyvinvointia ja työnsaantia. Jos mun puoliso toimisi noin, poistuisin avioliitosta Noin ei vain kohdella omaa puolisoa ja lasten äitiä!!

Äh ei itseeni haittaa yhtään tuollaiset mene töihin jutut. Saa huutaa ja valittaa, ei tunnu missään(vaikka naurettavaa se on) kunhan tuo rahaa ja itse hyödyn siitä jonkin verran. Jos ei tuo ja en hyödy, saa mennä muualle huutamaan. En ole ainakaan itse kaivannut mieheltä kannustusta ja tukea mihinkään, mutta räyhäämistä ei tietenkään kukaan kaipaa sen kummemmin. Rahaa voisi olla enemmän. Siitä ne pahimmat riidat aina tulee.

Itseäni ei haittaa mikään muu kun tyhmyys ihmisessä. Eli se että ei esim. huomaa jotain, minkä pitäisi huomata jne.

Vierailija
66/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa miehilläkin olisi mahdollisuus heittäytyä naisen elätettäväksi mutta kaikki me tiedämme että suurin osa naisista ei siihen suostuisi ja jättäisi miehen

Vierailija
67/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, ottakaa omat asunnot niin miehen ei tarvitse olla vihainen siitä että elättää yksin sut ja koko perheen.

Eihän mies elätä yksin tuotakaan perhettä. En lukenut aloitusta pitemmälle, mutta arvaan, että se työtön nainen tekee tuossakin kaikki kotityöt yksin.

No mut kyllähän se elättää oikeastaan jos maksaa yksin asunnon ja toinen saa vain jotain 500 kouraan. En minä suostuisu tuollaiseen.

Ei, mies ei silti elätä yksin perhettä. Jos aloittaja saa ansiosidonnaista päivärahaa - ja miksei saisi - hän saa paljon enemmän mitä 500 euroa. Jos kulut jaetaan, jaetaan myös kotityöt vaikka toinen olisikin kaiket päivät kotona työttömänä.

Höpsön löpsön mun mielestä ei kotitöitä jaeta vaikka toinen työttömänä. Meilläkin aina perus kotityöt tehty ja ruokaa valmiina kun olin työttömänä kotona. En kuvitellutkaan että miehen olisi pitänyt tehdä ne. Tietenkin olisi ollut kiva jos vaikka yhtenä päivänä kuussa olisi laittanut lapset kouluun tai nukuttanut, mutta muuten ok. Kauppareissuja hoiti joskus, vaikka olin työttömänä kotona, koska hänellä auto käytössä.

Voi se oli loistoaikaa miehelle kun oli illat töiden jäljeen pääasiassa sohvalla eikä ikinä tarvinnut vapaapäivinä (joita viikonpäivinä) herätä laittamaan lapsia kouluun tai päiväkotiin. Toista se oli kun menin töihin.

Vierailija
68/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpa miehilläkin olisi mahdollisuus heittäytyä naisen elätettäväksi mutta kaikki me tiedämme että suurin osa naisista ei siihen suostuisi ja jättäisi miehen

Ansiosidonnaista saava mies, joka tekee oma-aloitteisesti lähes kaikki kotityöt, ei tule jätetyksi ellei hän rupea tissuttelemaan tai nukkumaan pitkälle iltapäivään.

Vierailija
69/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsön löpsön mun mielestä ei kotitöitä jaeta vaikka toinen työttömänä. Meilläkin aina perus kotityöt tehty ja ruokaa valmiina kun olin työttömänä kotona. En kuvitellutkaan että miehen olisi pitänyt tehdä ne. Tietenkin olisi ollut kiva jos vaikka yhtenä päivänä kuussa olisi laittanut lapset kouluun tai nukuttanut, mutta muuten ok. Kauppareissuja hoiti joskus, vaikka olin työttömänä kotona, koska hänellä auto käytössä.

Voi se oli loistoaikaa miehelle kun oli illat töiden jäljeen pääasiassa sohvalla eikä ikinä tarvinnut vapaapäivinä (joita viikonpäivinä) herätä laittamaan lapsia kouluun tai päiväkotiin. Toista se oli kun menin töihin.

Sinä et sitten kuitenkaan maksanut kaikista yhteisistä menoista puolia, vai? Aika on ihan rahaan verrattavaa, toisen ajalla ei saa loisia.

Vierailija
70/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu en mäkään. Olen sen verran perinteinen nainen. Jos kummallakin omat asunnot ei niin väliä tuloilla, silloinhan ei kumpikaan elätä toisiaan ja helöompi pitää erillään rahat. Jos oikeasti välitetään toisesta, luonnollista, että hyvätuloisempi kustantaa jotain sille toiselle.

Mä en tosin ole miehen elätettävänä ikinä ollut, vaikka jotain mulle on kustantanutkin.

Vierailija
71/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen kannattaa nykyään suhtautua vähän skeptisesti.

Minulle tulee kyllä mieleen tuossa se, että mies on sössinyt raha-asiansa ja on paniikissa, että vaimo huomaa. Vaimo on palkastaan maksanut osansa lainasta (tai kokonaan sen, kuten usein käy), talouden laskut, ostanut ruuat, tehnyt kaikki kotityöt jne. Nyt kun on työttömänä, niin miehen pitäisi maksaa enemmän - mutta ei pysty, koska osa rahasta menee ulosottoon/lainoihin/kavereille velanmaksuihin. Tai pahempaa, "kavereille" velkohin, jos ei maksa, lähtee henki.

Vierailija
72/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olet omassa kodissasi myös työttömänä.  Ero ei kannata. Muutkin elää ihan hyvää elämää   työttömän  puolison kanssa. Josku myös voi sairastua.

Vierailija
73/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen korkeasti koulutettu ja hyvässä ammatissa, joten kriteerini naiselle on se, että hän käy töissä. En ala elättämään luuseria.

Ja sitten heräsit päikkäreiltä :)

Vierailija
74/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajatella voi olla että työttömyys ei johdu mistään lyttäämisestä tai hyvinvoinnin puuttumisesta vaan jostain ihan ulkopuolusista jutuista, kuten gang stalking operaatiosta, jossa tahallisesti suhteilla ja huhuilla estetään jonkun työnsaanti. Ja aika häiritsevää voi tuollainen gang stalking hihhulointi olla. Jos tietää olevansa tuollaisten asiattomuuksien kohteenaa ei hirveästi huvita hakea. Ei ome silloin kyse siitä että ei saa työpaikkaa, vaan siitä, että se on systemaattisesti estetty. Käykää nyt lukemassa gang stalking. Kaikki yritetään pilata; suhteet lähimmäisiin, työpaikat, lasten koulut, taloydellinen tilanne, asunto...

Vierailija
75/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkurambo taisi ainakin olla M:n leivissä?

Vierailija
76/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista saava mies, joka tekee oma-aloitteisesti lähes kaikki kotityöt, ei tule jätetyksi ellei hän rupea tissuttelemaan tai nukkumaan pitkälle iltapäivään.

No mitäs se sitä toista haittaa jos on töissä sillä aikaa kun toinen nukkuu iltapäiväunet. Olettaen että perustyöt hoituu. Tissuttelun voi sitten vaikka piilottaa. Eihän kukaan raivoraitis työssäkäyvä jaksa sellaista vielä katella.

Kehoittaisin tuossa tapauksessa työttömän valehdella, että käy osa-aika töissä, niin ei tule urputtamista ajankäytöstä. Rahallisesti voi olla sama joten palkan puuttumista ei ehkä huomaa.

Vierailija
77/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ap ole juuri kalustamassa mökkiä kahdelle hengelle!?!?

Vierailija
78/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötä- ja vastamäessä.

Onko mies unohtanut lupauksensa?

Vierailija
79/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et sitten kuitenkaan maksanut kaikista yhteisistä menoista puolia, vai? Aika on ihan rahaan verrattavaa, toisen ajalla ei saa loisia.

En ihan puolia mutta melkein. Hän oli hyvätuloisempi ja tottakai se maksaa enemmän. Ei millään muotoa ollut lähelläkään, että hän olisi elättänyt mut.Mutta niinkuin sanoin en odottanutkaan enempää kun ehkä yksi aamu ja yksi ilta kuussa lasten hoidot, koska olin työttömänä kotona. Sekään ei toteutunut. Totta kai se tekee enemmän kotona, kenellä on enemmän aikaa ja vähemmän töitä kodin ulkopuolella.

Vierailija
80/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan puolia mutta melkein. Hän oli hyvätuloisempi ja tottakai se maksaa enemmän. Ei millään muotoa ollut lähelläkään, että hän olisi elättänyt mut.Mutta niinkuin sanoin en odottanutkaan enempää kun ehkä yksi aamu ja yksi ilta kuussa lasten hoidot, koska olin työttömänä kotona. Sekään ei toteutunut. Totta kai se tekee enemmän kotona, kenellä on enemmän aikaa ja vähemmän töitä kodin ulkopuolella.

Samalla logiikalla se maksaa enemmän, jolla on enemmän rahaa käytössä. Tuolla teidän työnjaolla sinun osuutesi olisi ollut yksi pieni kauppareissu kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä