Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vihainen työttömyydestäni. Avioeroko?

Vierailija
04.05.2022 |

Jäin työttömäksi, kun määräaikainen työ loppui enkä uutta saanut. Mies ymmärsi asian ensimmäiset päivät, mutta hyvin pian alkoi valittaa että olen työtön. Olen kyllä hakenut aktiivisesti uutta työtä, mutta eipä ole tärpännyt. Olen nelkyt täyttänyt yhteiskuntatieteiden maisteri, ehkä sitten en sitten kuuminta hottia työmarkkinoilla. Maksan saamastani tuesta osan talouden kustannuksista, mutta en puolia. Mies valittaa työttömyydestäni koko ajan, välillä jopa huutaa vihaisesti miksi en ole töissä. Olen alkanut miettimään, että otan avioeron, jotta saisin rauhassa hakea töitä. Jos mies ei kestä että elän jonkin aikaa tuilla etsien töitä niin minun on varmaan parempi tehdä sitä yksin. Meillä on kaksi lasta, toinen vasta eskari-iässä, harmittaa paljon lasten puolesta. Mitä te muut tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauheita kommentteja täällä suurin osa. Ainoa järkevä oli se, jossa mainittiin liian tiiviistä yhteiselosta, jos se sun huutava mies on etätöissä kotona. Sen ymmärtää, jos kiristää hermoa, kun ei saa "olla rauhassa", kuten on tottunu. Mutta sitä en ymmärrä, että aikuinen ihminen syyttää kumppaniaan tilanteesta ja huutaa sille, eikä edes itse yritä tehdä mitään ratkaistakseen tilanteen. Häipyköön toimistolle meuhkaamaan, jos ei polla kestä kotona.

Itse en moista voisi antaa anteeksi kovin helpolla. Kumppanin kuuluis olla tukena elämän ylä- ja alamäissä, eikä kaataa paskaan niskaan saavilla, kun tilanne on muutenkin vaikea. Tuli oikein paha mieli sun puolesta. Itsellä ollu elämäni aikana 2 alle puolen vuoden työttömyysjaksoa, kun edellisestä loppui määräaikainen soppari, eikä uutta löytynyt heti tilalle. Tiedän kokemuksesta, että se herättää tosi vaikeita ja epätoivoisiakin fiiliksiä, kun haastattelukutsuja ei vaan tule. Siihen ei auta tippaakaan tuollainen syyllistäminen ja hilluminen.

Vaikea sanoa miten itse reagoisin tuollaiseen tuen puutteeseen ja suoranaiseen huutoon taikka haukkumiseen. Lähtisin varmaan evakkoon tai laittaisin ukon hetkeksi ulkoruokintaan. En ala huonoa käytöstä katselemaan keneltäkään, eikä pitäisi sinunkaan. Et ole mikään työtön loisija, vaan työnhakija. Siinä sinun homma tällä hetkellä, etsiä ja hakea työtä. Ja sitähän sinä koko ajan teet. Haet työtä. Joten ukko voi pitää turvan kiinni.

Vierailija
42/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paškapalstalta neuvot kaikkeen.

Yt. Neurokirurgi

Ps. Saan ihan v#tusti liksaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tyttö kyllä maksamaan enemmän. Mä maksan työttömänä itse asunnon yksin ja ruokakuluista n. 2/3 ja kaikki lasten vaatteet.

Tosin me ei asuta sillee yhdessä ja miehellä oma asunto, jonka maksaa tietty itse. Maksaa autonsa ja luottokorttilaskunsa ruokakuluista sen 1/3. Joskus jotain kivaa ja hyödyllistä isompaa ostaa kotiin tai lapsille. Hänellä kun paljon isommat tulot.

Vierailija
44/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ottakaa omat asunnot niin miehen ei tarvitse olla vihainen siitä että elättää yksin sut ja koko perheen.

Vierailija
45/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee. Milloin te naiset uskotte että nuo maisteri tutkinnot ovat ihan humpuukia! Mene jätekuskiksi. Se olis hyödyllinen työ.

Vierailija
46/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin hakea töitä koko Suomen laajuudelta.

Voisin sitten pohtia miehen kanssa, mitä tehdään, kun työpaikka Utsjoella olisi plakkarissa. Mies suostuisi varmasti pyörittämään perhettä ja kotia sillä välin, kun sinä lähettäisit rahaa ja vierailisit kotona joka toinen vkonloppu :) 

Vierailija
47/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse kuuntelisi mitään huutoa ja syyllistämistä, ja jos muu ei auttaisi, niin ero olisi edessä. Ei rakastavassa liitossa käyttäydytä noin. Minkäs sille voi jos töitä ei hakemisesta huolimatta saa? Oma mieheni joutui sairastumisen vuoksi työttömäksi. Parannuttuaan alkoi heti etsiä työtä, ei ole vielä löytynyt. En näe, että tilannetta auttaisi mitenkään se, että huutaisin hänelle tai haukkuisin häntä.

Hullu mies! Juuri silloin, kun kaipaat tukea ja kannustusta, puoliso huutaa ja lyttää. Tuollainen toiminta ei ainakaan tue hyvinvointia ja työnsaantia. Jos mun puoliso toimisi noin, poistuisin avioliitosta Noin ei vain kohdella omaa puolisoa ja lasten äitiä!!

Vierailija
48/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä otit ihan tietoisesti Kokoomus miehen itselles. Ne arvostaa vain rahaa, ihminen on pelkkää roskaa jos sitä ei ole.

Vierailija
49/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeitä kommentteja ihmisiltä. Olen itse varmaan jonkun mielestä hyödytön humanisti. Välissä on ollut yli vuodenkin työttömyysjaksoja. Päälle nelikymppisenä sain ensimmäisen oman alan vakituisen työn, josta sekä tykkään, että tunnen olevani hyödyksi. Tunnen Ap tuskasi! Et todellakaan nyt mene minnekään p*skaduuniin, vaan haet ympärillesi kannustavia ihmisiä, jotka jaksavat tsempata kunnes työllistyt taas omalle alallesi. Ja sinähän työllistyt!

Ymmärrän, ettei joku halua deittailla työtöntä, mutta tässä tapauksessa kyse on välikaisesta tilanteesta, ei mistään elämäntapatyöttömyydestä. Onhan mies kaiketi monta vuotta elänyt työssäkäyvän naisensa rinnalla. Jos ei hän nyt jaksa tukea kun on väliaikainen vaikea elämäntilanne, niin joutaa kyllä menemään moinen luuseri.

Juuri näin! Tsemppiä!

Vierailija
50/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi joka luulee että työtön on laiska jos ei saa töitä menis sun ukko itsees ,samoin kaikki pilkkaajat ja vähättelijät, uskois nyt ihmiset: TÖITÄ EI YKSINKERTAISESTI SUOMESSA OLE KOSKA TYÖNANTAJA EIVÄT HALUA MAKSAA OIKEATA PALKKAA JA OTTAVAT HALPATYÖVOIMAA ULKOMAILTA!!!

Vierailija
51/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijöitä tarvitaan. Lisäopinnoilla saisit kelpoisuuden?

Vierailija
52/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kauheita kommentteja täällä suurin osa. Ainoa järkevä oli se, jossa mainittiin liian tiiviistä yhteiselosta, jos se sun huutava mies on etätöissä kotona. Sen ymmärtää, jos kiristää hermoa, kun ei saa "olla rauhassa", kuten on tottunu. Mutta sitä en ymmärrä, että aikuinen ihminen syyttää kumppaniaan tilanteesta ja huutaa sille, eikä edes itse yritä tehdä mitään ratkaistakseen tilanteen. Häipyköön toimistolle meuhkaamaan, jos ei polla kestä kotona.

Itse en moista voisi antaa anteeksi kovin helpolla. Kumppanin kuuluis olla tukena elämän ylä- ja alamäissä, eikä kaataa paskaan niskaan saavilla, kun tilanne on muutenkin vaikea. Tuli oikein paha mieli sun puolesta. Itsellä ollu elämäni aikana 2 alle puolen vuoden työttömyysjaksoa, kun edellisestä loppui määräaikainen soppari, eikä uutta löytynyt heti tilalle. Tiedän kokemuksesta, että se herättää tosi vaikeita ja epätoivoisiakin fiiliksiä, kun haastattelukutsuja ei vaan tule. Siihen ei auta tippaakaan tuollainen syyllistäminen ja hilluminen.

Vaikea sanoa miten itse reagoisin tuollaiseen tuen puutteeseen ja suoranaiseen huutoon taikka haukkumiseen. Lähtisin varmaan evakkoon tai laittaisin ukon hetkeksi ulkoruokintaan. En ala huonoa käytöstä katselemaan keneltäkään, eikä pitäisi sinunkaan. Et ole mikään työtön loisija, vaan työnhakija. Siinä sinun homma tällä hetkellä, etsiä ja hakea työtä. Ja sitähän sinä koko ajan teet. Haet työtä. Joten ukko voi pitää turvan kiinni.

Ei meil vaan tuollasta. Meillä on erilliset rahat eikä jaeta mitään puoliksi. Miehellä omat tulot ja menot kuten mulla. Omat asunnot myös.

Vierailija
53/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tue sua. Ei varmaan kauheasti inspiroi, kun toinen asiasta vielä ilkeilee.

Jos pystyt puhumaan hänelle asiasta, niin sano, että hän ei nyt ymmärrä, että tarvitset tukea. Kerro miltä hänen käytöksensä tuntuu ja mitä tarvitset. Jos ei mene perille ja huuto jatkuu, niin sitten johtopäätöksiä tekemään.

Mun mies oli samantyyppinen. Nyt teen työtä, josta en kovin nauti enkä alalle ole kouluttautunut. Palkka ja arvostus eivät ole kummoisia. Ja mitä tekee mies: jättäytyi pois töistä ja lähinnä matkustelee. No, erohan siitä tuli.

Vierailija
54/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen korkeasti koulutettu ja hyvässä ammatissa, joten kriteerini naiselle on se, että hän käy töissä. En ala elättämään luuseria.

Kuka sun koulutukset on maksanut?

Vierailija
55/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, AP:n kannattaa hakea työpaikkaa jostain Savonlinnasta ja ilmoittaa miehelleen, että nyt on keskustelun paikka: ottaako mies vastuun lapsista ja kodista vaimon tienatessa leipänsä muualla, vai ryssiikö AP työhaastattelun tarkoituksellisesti, ettei tule valituksi em. työpaikkaan. 

Sen jälkeen miehelle voisi muistuttaa tarvittaessa, että AP:n työttömyys oli yhteinen päätös ja mies on ihan yhtä syyllinen ikävään tilanteeseen. 

Vierailija
56/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne on erilaisia. Mun mies oikein kannusti ilmoittautumaan vapaaehtoiseksi lähtijäksi yt:ssa. Eikä todellakaan ole patistellut töihin, kun tietää että oon tyytyväinen näin.

Vierailija
57/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, ottakaa omat asunnot niin miehen ei tarvitse olla vihainen siitä että elättää yksin sut ja koko perheen.

Eihän mies elätä yksin tuotakaan perhettä. En lukenut aloitusta pitemmälle, mutta arvaan, että se työtön nainen tekee tuossakin kaikki kotityöt yksin.

Vierailija
58/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse kuuntelisi mitään huutoa ja syyllistämistä, ja jos muu ei auttaisi, niin ero olisi edessä. Ei rakastavassa liitossa käyttäydytä noin. Minkäs sille voi jos töitä ei hakemisesta huolimatta saa? Oma mieheni joutui sairastumisen vuoksi työttömäksi. Parannuttuaan alkoi heti etsiä työtä, ei ole vielä löytynyt. En näe, että tilannetta auttaisi mitenkään se, että huutaisin hänelle tai haukkuisin häntä.

Hullu mies! Juuri silloin, kun kaipaat tukea ja kannustusta, puoliso huutaa ja lyttää. Tuollainen toiminta ei ainakaan tue hyvinvointia ja työnsaantia. Jos mun puoliso toimisi noin, poistuisin avioliitosta Noin ei vain kohdella omaa puolisoa ja lasten äitiä!!

Sanoisin hullu ap jos työttömänä asustaa samaa asuntoa jonkun sellaisen kanssa joka tienaa. Meilläkin poikkis joskus tokaisee, että mene töihin, mutta en ole oikein uskaltanut sanoa, että ei se hänen taloudellinen tilanne siitä paranisi. Saisi uuden raivarin siitä. Nyt meillä omat asunnot ja hän maksaa omastaan n. 400. Itse maksan 1200 eli jos menisin töihin mitä se hänen tilannetta parantaisi, omaani kylläkin. Vaikka muutettaisiin yhteen (hän luopuisi omastaan) hänen asumismenot kasvaisi, koska totta kai tuolloin en maksaisi yksin tätä, vaan puolet ja puolet eli 600 ja muutenkin katsoisin tarkemmin että menee puolet kaikesta esim. ruuasta.

Hänen autokulujaan en esim. ottaisi itselleni puolet, koska käytän sitä todella vähän, hän päivittäin ja se on hänen oma hankinta eli oma henkilökohtainen kulu. Hän ei toisin sanoen voi pistää puolitettavaksi omia isoja laskujaan.

Tietenkin yksi kristillinen vaihtoehto on laittaa kaikki tulot yhteen ja puolittaa kaikki laskut. En siinäkään kyllä tappiolle jäisi, hänellä kuitenkin isommat tulot.

Vierailija
59/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän mies elätä yksin tuotakaan perhettä. En lukenut aloitusta pitemmälle, mutta arvaan, että se työtön nainen tekee tuossakin kaikki kotityöt yksin.

No mut kyllähän se elättää oikeastaan jos maksaa yksin asunnon ja toinen saa vain jotain 500 kouraan. En minä suostuisu tuollaiseen.

Vierailija
60/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pystyisinkö tilanteessasi antamaan anteeksi sittenkään kun olet työllistynyt ja ukko lopettaa raivoamisensa. Perusluottamus olisi mennyt. Hän teki Putet ja paljasti oikean karvansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä