Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vihainen työttömyydestäni. Avioeroko?

Vierailija
04.05.2022 |

Jäin työttömäksi, kun määräaikainen työ loppui enkä uutta saanut. Mies ymmärsi asian ensimmäiset päivät, mutta hyvin pian alkoi valittaa että olen työtön. Olen kyllä hakenut aktiivisesti uutta työtä, mutta eipä ole tärpännyt. Olen nelkyt täyttänyt yhteiskuntatieteiden maisteri, ehkä sitten en sitten kuuminta hottia työmarkkinoilla. Maksan saamastani tuesta osan talouden kustannuksista, mutta en puolia. Mies valittaa työttömyydestäni koko ajan, välillä jopa huutaa vihaisesti miksi en ole töissä. Olen alkanut miettimään, että otan avioeron, jotta saisin rauhassa hakea töitä. Jos mies ei kestä että elän jonkin aikaa tuilla etsien töitä niin minun on varmaan parempi tehdä sitä yksin. Meillä on kaksi lasta, toinen vasta eskari-iässä, harmittaa paljon lasten puolesta. Mitä te muut tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono,tosi huono.

Vierailija
22/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kouluttautunut pitkän kaavan mukaan. Opiskelit hyödytöntä roskaa. Nyt vedät tukia jokapäiväiseen elämiseen. Miksi yhteiskunta jopa kannustaa tälläiseen porsasteluun?

Olen mukana muun muassa kehittämässä ehkäisevän päihdetyön rakenteita ja ehkäisevän puuttumisen toimintamalleja enkä koe, että työni olisi hyödytöntä roskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hae kesätöitä, puutarhalle, maatalouteen hautausmaan hoitajaksi ys, mutta JÄTÄ MAISTERINTUTKINTO mainitsematta, ettet vaikuta ylikoulutetulta

Hautausmaan hoitajan kesätyö ja vastaavat ei ole sellaisia, joihin yli 40-vuotias maisterikoulutettu perheenäiti tulisi palkatuksi. Niihin palkataan nuoria, lukiolaisia ja opiskelijoita. Ja ap taitaa saada tukeakin enemmän kuin mikä palkka tuollaisessa olisi.

Mut ku ja mut ku...mihinkään ei voi hakea, kun sitä ja tätä? Aukko cv:ssä näyttää paremmalta?

Vierailija
24/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kouluttautunut pitkän kaavan mukaan. Opiskelit hyödytöntä roskaa. Nyt vedät tukia jokapäiväiseen elämiseen. Miksi yhteiskunta jopa kannustaa tälläiseen porsasteluun?

Olen mukana muun muassa kehittämässä ehkäisevän päihdetyön rakenteita ja ehkäisevän puuttumisen toimintamalleja enkä koe, että työni olisi hyödytöntä roskaa.

Ja minä johdan vastaanottokeskusta.

Vierailija
25/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sulla on jo siis ansiosidonnainenkin loppu. Just. En ihmettele, että mies on vihainen.

Vierailija
26/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hae kesätöitä, puutarhalle, maatalouteen hautausmaan hoitajaksi ys, mutta JÄTÄ MAISTERINTUTKINTO mainitsematta, ettet vaikuta ylikoulutetulta

Hautausmaan hoitajan kesätyö ja vastaavat ei ole sellaisia, joihin yli 40-vuotias maisterikoulutettu perheenäiti tulisi palkatuksi. Niihin palkataan nuoria, lukiolaisia ja opiskelijoita. Ja ap taitaa saada tukeakin enemmän kuin mikä palkka tuollaisessa olisi.

Mut ku ja mut ku...mihinkään ei voi hakea, kun sitä ja tätä? Aukko cv:ssä näyttää paremmalta?

Älä viitsi heittäytyä tyhmäksi. Tiedät hyvin että nuo kesätyöt on nuorille ja nuoria niihin palkataan.

Vierailija
27/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Hautausmailla on paljon iäkkäitä kausityöntekijöitä, siis 6kymppisiäkin.

Vierailija
28/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sulla on jo siis ansiosidonnainenkin loppu. Just. En ihmettele, että mies on vihainen.

Mistä sen keksit että olisi loppu? Ei AP sellaista kirjoita.

-ohis

Vierailija
29/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kuuntelisi mitään huutoa ja syyllistämistä, ja jos muu ei auttaisi, niin ero olisi edessä. Ei rakastavassa liitossa käyttäydytä noin. Minkäs sille voi jos töitä ei hakemisesta huolimatta saa? Oma mieheni joutui sairastumisen vuoksi työttömäksi. Parannuttuaan alkoi heti etsiä työtä, ei ole vielä löytynyt. En näe, että tilannetta auttaisi mitenkään se, että huutaisin hänelle tai haukkuisin häntä.

Vierailija
30/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän ot, ehkä, mutta teittekö miehesi kanssa töitä samaan aikaan? Esim toimistoajat? Oletko nyt "aina" kotona? Onko miehelläsi sinun jäätyä työttömäksi vähemmän omaa aikaa? Enkä nyt tietenkään meinaa tässä sitä että sika pettää, jätä se, vaan sitä että tuollainen muutos voi käydä psyyken päälle. Eikös pahimpaan etätyöaikaan uutisoitu että liian tiivis yhteiselo on ajanut osan suhteista kriisiin.

Vierailija
31/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista työtä kannata laittaa cvseen. Mielummin ap voisi sanoa, että halusi nauttia pitkän korona-ajan jälkeen lapsen eskarivuodesta tai halusi ottaa aikaa koulun alussa lapsen tukemiseen ja opiskeli samalla aihetta X ja teki vapaaehtoista työtä Y. 

Vierailija
32/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä johdan vastaanottokeskusta.

Ja minä teen työtä työkyvyn kehittämiseksi suomalaisissa pk-yrityksissä, niin että  se pomo osaisi olla vähän vähemmän k*sipää. 

Vierailija
33/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kelpaisi työtön nainen, mutta koska itse olen työtön, niin olen kuin ilmaa naisille. Työtä haen, mutta en vain tule kutsutuksi haastatteluihin. M25

Vierailija
34/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet ollut työttömänä?

Vierailija
35/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mieheltäsi loppuu kanssa työt niin saa maistaa omaa lääkettään.

Vierailija
36/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeitä kommentteja ihmisiltä. Olen itse varmaan jonkun mielestä hyödytön humanisti. Välissä on ollut yli vuodenkin työttömyysjaksoja. Päälle nelikymppisenä sain ensimmäisen oman alan vakituisen työn, josta sekä tykkään, että tunnen olevani hyödyksi. Tunnen Ap tuskasi! Et todellakaan nyt mene minnekään p*skaduuniin, vaan haet ympärillesi kannustavia ihmisiä, jotka jaksavat tsempata kunnes työllistyt taas omalle alallesi. Ja sinähän työllistyt!

Ymmärrän, ettei joku halua deittailla työtöntä, mutta tässä tapauksessa kyse on välikaisesta tilanteesta, ei mistään elämäntapatyöttömyydestä. Onhan mies kaiketi monta vuotta elänyt työssäkäyvän naisensa rinnalla. Jos ei hän nyt jaksa tukea kun on väliaikainen vaikea elämäntilanne, niin joutaa kyllä menemään moinen luuseri.

Vierailija
37/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minut palkattiin hautausmaalle kesätöihin kun olin + 50 ja olin töissä 65 vuotiaaksi, ja suurin osa työkavereistani, myös ne jotka olivat työttöminä talvisin ja palkattiin keväällä olivat  40 täyttäneit ja eläkkeelle jääneen tilallekin palkattiin yli viiskymppisiä  perheenäitejä ja jopa mummoja, koulutus voi olla  este joten sitä koulutusta EI KANNATA joka paikassa hehkuttaa

Vierailija
38/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeitä kommentteja ihmisiltä. Olen itse varmaan jonkun mielestä hyödytön humanisti. Välissä on ollut yli vuodenkin työttömyysjaksoja. Päälle nelikymppisenä sain ensimmäisen oman alan vakituisen työn, josta sekä tykkään, että tunnen olevani hyödyksi. Tunnen Ap tuskasi! Et todellakaan nyt mene minnekään p*skaduuniin, vaan haet ympärillesi kannustavia ihmisiä, jotka jaksavat tsempata kunnes työllistyt taas omalle alallesi. Ja sinähän työllistyt!

Ymmärrän, ettei joku halua deittailla työtöntä, mutta tässä tapauksessa kyse on välikaisesta tilanteesta, ei mistään elämäntapatyöttömyydestä. Onhan mies kaiketi monta vuotta elänyt työssäkäyvän naisensa rinnalla. Jos ei hän nyt jaksa tukea kun on väliaikainen vaikea elämäntilanne, niin joutaa kyllä menemään moinen luuseri.

Täytyy sanoa maailman muuttuneen. Enpä 20 vuotta sitten olisi uskonut mahdolliseksi, että humanisti kirjoittaa luusereista ja p-duuneista. Johtuuko siitä, että siihen aikaan humanistin vanhemmat olivat näitä? Mutta nyt kirjoittaa seuraava polvi, jolle on kihonnut hattuun? 

Minäkin olen ytm, enkä sano näin siksi että pitäisin järkevänä että koulutetut älykkäät ihmiset menevät suorittavaan työhön muuten kuin jos siellä saa hoidettua stressaantunutta päätä lepuuttamatta liikaa kukkaroa samaan aikaan. Eli väliaikaisesti. Olisi järkevämpää että nämä pyörittäisivät yrityksiä ja yhdistyksiä kyvyillään kuin että vievät helpot työt niiltä, jotka eivät maisterien töistä pysty kilpailemaan. 

Vierailija
39/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei mikä äijä. Mitä huutaminen auttaa? Vaimo saa sen avulla paremmin työpaikan?

Vierailija
40/86 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä kun nykyään kaatuu avioliitotkin työttömyyteen(ei tahallinen). Kirkossa lupatte että liitto kestää kaiken myötä- ja vastoinkäymisissä? Miksit sanotte tahdon jos ette tue parneria joka selkeästi yrittää saada töitä.

Eroa.

T töitä etsivä nainen jota mies kannustaa eikä tuomitse, käy itse töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi