Millainen ihminen on kiero kuin korkkiruuvi?
Välillä kuulee tämän lauseen, mutta koskaan en esimerkkiä ole kuullut millainen korkkiruuvi ihminen on. Voisitteko valaista minua esimerkeillä, miten tämä ilmenee?
Kommentit (42)
Niin kiero, ettei kusekaan suoraan.
Ei vastauksia asialliseen kysymykseen.
Miksi edes vaivaudut kirjoittamaan?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei vastauksia asialliseen kysymykseen.
Miksi edes vaivaudut kirjoittamaan?
-ap
Katso peiliin.
Olen eri kuin ap, vaikuttaa ettei osata kertoa.
Sanonta taitaapi olla vaan sanonta😆
Melkein kaikki kokoomuksen edustajat käy esimerkiksi.
Sellainen joka levittää vääriä juoruja, valehtelee päin naamaa, eikä myönnä virheitään, syyllistää muita.
Olen käyttänyt tuota ilmaisua muutamiin ihmisiin elämäni aikana.
Minulle ilmaisu tarkoittaa sellaisia tyyppejä, jotka pelaavan oman etunsa nimissä muiden kustannuksella. Siihen tarvitaan oveluutta, vastuuntunnottomuutta, syyn sysäämisestä muiden niskoille, korostunutta itsekeskeisyyttä, selän takana juonittelua ja röyhkeyttä sanoa valheita päin naamaa. Usein sellaisen tyypin on tuntenut jo jonkin aikaa, mutta kierous selviää pikku hiljaa ja valitettavasti jonkun itselleen tärkeän tilanteen yhteydessä. Kiero korkkiruuvi ajaa vain omaa etuaan ja häneltä puuttuu oikeudenmukainen asenne muita kohtaan.
Joskut nimittävät kieroja korkkiruuvityyppejä narsisteiksi, mutta minun mielestäni ehkä liian vahva nimitys. Kierot korkkiruuvityypit ovat vinksahtaneet jo lapsuudessa ja kasvaneet sellaisiin elämänarvoihin, jotka suurimmasta osasta ihmiskuntaa ovat moraalisesti väärin.
En tiedä osasinko selittää, mutta sanontana se on ihan osuva
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt tuota ilmaisua muutamiin ihmisiin elämäni aikana.
Minulle ilmaisu tarkoittaa sellaisia tyyppejä, jotka pelaavan oman etunsa nimissä muiden kustannuksella. Siihen tarvitaan oveluutta, vastuuntunnottomuutta, syyn sysäämisestä muiden niskoille, korostunutta itsekeskeisyyttä, selän takana juonittelua ja röyhkeyttä sanoa valheita päin naamaa. Usein sellaisen tyypin on tuntenut jo jonkin aikaa, mutta kierous selviää pikku hiljaa ja valitettavasti jonkun itselleen tärkeän tilanteen yhteydessä. Kiero korkkiruuvi ajaa vain omaa etuaan ja häneltä puuttuu oikeudenmukainen asenne muita kohtaan.
Joskut nimittävät kieroja korkkiruuvityyppejä narsisteiksi, mutta minun mielestäni ehkä liian vahva nimitys. Kierot korkkiruuvityypit ovat vinksahtaneet jo lapsuudessa ja kasvaneet sellaisiin elämänarvoihin, jotka suurimmasta osasta ihmiskuntaa ovat moraalisesti väärin.
En tiedä osasinko selittää, mutta sanontana se on ihan osuva
Itsekeskeisyyttä ja narsismia ei kuitenkaan ole se, että pitää huolta itsestään ja hyvinvoinnistaan. Tästäkin kuulee ilkeää juorua ja haukkumista, jos joku kieltäytyy tai on eriävää mieltä jostain asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslainen.
Perussuomalainen pikemminkin. Lupailevat sellaisia asioita mitkä ovat nykypäivän maailmassa mahdottomuus ja kauhea rähinä/uho päällä. Diplomaattisuus kannattaa. Ei palstalle muuta asiaa tämän enempää.
Palstajuoru. Iskee puukkoa heti kun selän käännät. Älä ihmettele, jos ei kuulu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslainen.
Perussuomalainen pikemminkin. Lupailevat sellaisia asioita mitkä ovat nykypäivän maailmassa mahdottomuus ja kauhea rähinä/uho päällä. Diplomaattisuus kannattaa. Ei palstalle muuta asiaa tämän enempää.
Kokoomuslaisuus on ahneutta ja vastuuttomuutta. Sillä ei ole mitään tekemistä diplomatian kanssa.
Yleensä henkilö, joka esim kerää itselleen tietoa toisesta henkilöstä, jota sitten käyttää eri konteksteissaan joko omaksi hyödykseen tai sitten manipuloidakseen henkilöstä muille tietynlaisen, yleensä negatiivisen vaikutelman. Tällainen kierroilija on kaikessa epäluotettava ja valehteleva, sekä työssään että siviilihenkilönä. Näitä löytyy helposti julkisten terveyden- ja sosiaalihuollon ammateista. Varmasti jokainen tunnistaa vähintään yhden. Kannattaa olla varovainen näiden kanssa.
Valehtelija , notoorinen rahanvippaaja , pahansuopa .
Vierailija kirjoitti:
Todella pahasta skolioosista kärsivä.
Pahasti ja loukkaavasti sanottu. Tämä sattuu ryhmään jotka siitä kärsivät.
Sellainen joka esittää rehellistä, monasti uskovaisissa näitä. Kerätään muista tietoa jota voidaan käyttää tuota henkilöä vastaan. Oman edun tavoittelua hinnalla millä hyvänsä. Oma kilpi killotettuna ja alennetaan muita.
Itsensä paremmaksi nostaminen toisten kustannuksella. Samalla kun mollaavat muita, nostavat itseään jalustalle. Reilu ihminen ei näin toimi. Tälläisiä on kierot kuin korkkiruuvit.
Todella pahasta skolioosista kärsivä.