Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT*** vk 41

09.10.2006 |

Heippa kaikille kotiloille ja uusille tervetuloa mukaan!!!

Tänne ei mitään ihmeellistä kuulu, viikkoja kasassa tällä hetkellä 15+4 ja kauhean nopeasti aika on kulunut, juurihan vasta plussasin:-)

Olo alkaa olla jo suht normaali, ei juurikaan enää pahoinvointia eikä edes sitä kauheaa kokoaikaista nälän tunnetta, joka on vaivannut koko alkuraskauden.

Ilma alkaa olla jo melko syksyinen, vaikkakin vielä on aika lämmin ulkona. Lehdet ovat alkaneet pudota puista ja viikonloppuna saikin vähän hyötyliikuntaa niitä haravoidessa.

Kuopuksen 3-vuotissynttärit (26.10) lähestyy ja kävinkin jo hänelle viime viikolla ostamassa ison kauko-ohjattavan pajeron lahjaksi, mahtaa poika olla tyytyväinen. On nimittäin kuolannut naapurin pojan samanlaista tässä jo jonkin aikaa. Meillä on pihalla ja kadulla hyvä ajella niillä.

Eipä kai tässä muuta tällä kertaa kuin kirjoitelkaahan kuulumisia!!!

LapaLepa rv 15+4

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nää viikonloput, kun aamut on pitkiä ja raukeita.. Saa vaan olla ja levätä. Ja istua netissä tuntikausia!

Kiva kun adalat " löytyi" taas ja leekolassekin pitkästä aikaa. Täällä tosiaan tuntuu vaan nää samat, muutamat nimet pyörittävän tätä palstaa, vaikka plussanneissa on huisin pitkä lista. Missä lie tyypit sitten luuraavat :)

Olinpa muuten taas kade adalatille, siellä kun tunnutaan jo elävän sitä seesteistä keskiraskautta ja mulla vaan jatkuu tää huono olo edelleen :( Ei oikeestaan enää muuten tee pahaa, mut heti kun jotain syö tai juo niin tulee vähän sellanen kuvotus... Jonkun vesilasillisen kun heittää huiviinsa, niin hyvä etten heti sitä takasin yökkää! Alkaakin jo pelottaa, et mitäs jos tää jatkuukin koko raskauden, eikä lopukaan tähän 16-17 viikkoon niinkun ennen. Ajatuskin masentaa, kun oon niin kauheesti odottanut et palautuis taas ennalleen tää olotila ja pystyis ihan täysillä vaan nauttiin tästä raskaudesta. No, nyt on jo 17. viikko menossa, et pian sen sit pitäis loppua jos se meinaa. Peukut pystyyn!

Moni on miettinyt siihen 4d ultraan menoa ja minä sitä kanssa harkitsen, ainakin jos ei rakenneultrassa selviä sukupuoli niin se olis melkein " pakollinen" :) Ja muutenkin, kun tää nyt on mulle viimeinen raskaus niin olis se kiva kokeilla tuokin " tekniikan ihme" vielä kun on mahdollisuus. Hinta vaan hirvittää, Tampereella se maksaa kuulemma n. 200e kelakorvausten jälkeenkin vielä, enkä kyl sitä ihan yksinäni pystyis maksaan, mutta kun toi ukko ei oikeen ole innostunut asiasta. Pitää sitä kai turhana, kun näkeehän sen sukupuolen sitten synnytyksessä! No joo, tosiaan. Ehkä senkin mieli tässä vielä muuttuu, mut katsotaan nyt ensin se rakenneultra.

Luna ja Nuppu rv 16+1

Vierailija
42/54 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, eipä nyt enään mikään aamu oo, mutta minä nukun pitkään sillon kun siihen on tilaisuus!

Kiitos kaikille tsemppaajille! Sain eilen kirjallisena selostuksen siitä ultrasta ja olo helpotti hieman..

Ei se tainnut ollakaan niin vakavaa, kun kuvittelin! Joku aortan nousevan osan yhteys vasempaan kammioon jäi niiltä näkemättä kunnolla vauvan asennon ja kovan liikehdinnän takia.

Muuten teksti on aika positiivista luettavaa ja kaikki tuntuu olevan kunnossa!

Lapsilukukyselyyn: Meillä taitaa tämä kolmas lapsi olla se " iltatähti" !

Eli enempää ei tule.. (vannomatta paras)

On tämä kolmas raskaus ollut sen verran rankkaa henkisesti, etten ainakaan ihan äkkiä ala tähän uudestaan!

Toivotaan teille huonovointisille mahdollisimman nopeaa viikkojen kulumista ja että se huono olo loppuu myös viim. viikoille 16-17!!

Minulla huono-olo loppui viikolle 10 ihan kun seinään ja samalla hävisivät kaikki muutkin oireet ja arvatkaa huolestuinko!?

Eipä sitten kuitenkaan mitään hätää ollut..

Joku puhui ruskeasta kaudesta..! Täällä myös yksi ruskea/beigeen " hurahtanut" !

Ostin vauvalle vaatteita ja olin ihan onnessani, kun vaatteita on paljon ruskean ja beigen eri sävyissä. Melkein kaikissa ostamissani vaatteissa on ainakin vähän ruskeaa, ellei ole kokonaan..

Minä myös tykkään joulusta, mutta en ihan vielä ole miettinyt valojen asennusta ym. Normaalisti haaveilen kaikenlaisten lyhtyjen ja valojen laitosta heti kun alkaa illat pimetä, mutta nyt on ollut niin paljon muuta mietittävää, että en ole ehtinyt..vielä..

Tässä tämänkertaiset kuulumiset

mammutti ja Vilppu rv 22+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se olikin joku tuolla helmikuisissa, jolla oli se ruskea-kausi..

Ihan olin muistavinani, että juuri luin sellasen jutun kotiloista!..

..raskausdementian piikkiin menee kai tämäkin..= )

Vierailija
44/54 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
45/54 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun noi muksut riehuu, hermot menee...

Aloin tässä miettiä, kun mulla ei tosiaan oo niitä vauvanvaatteita juur lainkaan varastossa, et kuinka paljon niitä oikein tarvii hankkia? Ihan paniikki alkoi iskeä, kun sitä mietin, et kuin kauheet läjät mun tarvii niitä vaatteita oikein ostaa, apua! Ja mitä kokoja, pienet 50 cm nyt ei kauheen kauaa päälle mene, mut kyllä niitäkin tarvii olla. Iiks, ihan tuntuu kun esikoiselle olis vaatteita hankkimassa, kun kaikki tarvii alusta saakka haalia, eikä mistään enää tiä (muista) mitään...

Äitiyspakkaustakaan en aio ottaa, eikä siinä taida niitä pieniä kokoja ollakaan millä alkuun pääsis. Ja harmittaa, kun ei voi pikkuhiljaa hankkia niitä kun ei tiedä sitä sukupuolta vielä. Mä kun oon sitten niin ehdoton, että tytölle en mitään sinistä tai muuta " poikien" väriä laittais päälle, jos viimeinkin olis tilaisuus niitä vaaleanpunaisia käyttää! Enkä kyl pojallekaan tykkäis laittaa edes vaaleankeltaista tai jotain lilaa.

Eli eipä tässä sit auta kun odotella vaan. Mammuttiko se oli, kun siihen ruskeaan oli hurahtanut? Munkin mielestä ne ruskeat vauvanvaatteet on ihania, mutta kun niissäkin on sit vaihtoehtoina joko vaaleansinisellä tai -punaisella terästetyt yksityiskohdat, et aina se tyssää siihen sukupuoli hommaan... plääh...

Eikös meillä pitänyt olla täällä yks odottaja jolla oli laskettu aika tässä lokakuussa? Muistanko ihan väärin? Tarvii käydä tuolta esittelystä katsomassa. Josko pian saatais kuulla vauvauutisia!

Luna ja Nuppuliini rv 16+2

Vierailija
46/54 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kurkkaan sieltä esittelypinosta ja löytyi peräti kaksi jolla on laskettuaika tässä kuussa. Eli hexu83 jolla oli l.a. jo 2.10, jokohan siellä on jo nyytti kainalossa... ja sit Ceto jolla l.a. on 17.10. eli ensi tiistaina. Eipä oo naisista kuulunut kovin useesti tällä palstalla, mut tulkaapa nyt ilmotteleen joko ootte jakautuneet :)

Luna edelleen

Vierailija
47/54 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on taas lopuillaan... Ihanaa kun on ollut töistä vapaaviikonloppu, tosin se mennyt näissä syksyisissä omakotitalon pihahommissa=) Ihanaa kun vointi on jo lähes normaali,väsymys vaan välillä iskee päälle. Töissä kerroin vauvauutisen,kun oli työkokous.Onko muille tullut mitään erikoisia ruokahimoja?Minä olen syönyt satsumia ihan älyttömästi. Ja tuntuu muuten, että sitä sallii näin raskausaikana itselleen " helpommin" kaikkia herkkuja kuin yleensä. Mä olen kans katsellut jo kaupoissa kaikkia ihania pikku vaatteita, mitään en ple vielä ostanut. Odottelen sitä rakenneultraa, jos se sukupuoli siellä näkyis! Kiva kun on tullut muutama uusi odottaja kotiloihin! Syksyisin terkuin: NAKSU rv 15+1

Vierailija
48/54 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos oonkin jo kertonu, niin menköön sit raskauden piikkiin sekin kömmähdys. x)

Lapsiluvusta; me ollaan ajateltu aina neljää,mut taitaa tää kuitenkin käytännön syistä jäädä viimeiseksi. Ja ehkä on ihan hyvä jättää aina sille yhdelle " vahingolle" mahdollisuus.

Varasin ultraan ajan. Se ois 8+0, mut silloin todennäköisemmin ois vasta 7+3, mut kaipa siellä silloin jotain jo näkyy. Nlaan en oo aikaa varannu, vasta ens viikolla ajattelin sen tehdä. Jotenkin en osaa vielä ajatella olevani raskaana, kun viikkoja on niin vähän.

Vaatteita mullakaan ei oo mitään jäljellä. Sain hirveen synnytyskammon toisen jälkeen ja suunnilleen poltin äitiysvaatteet ja kaikki pieneks jäävät vauva-tavarat... x) Nyt oon sit pikkuhiljaa hamstrannu äitiysvaatetta. Vauvalle alan ostella sit kun sukupuoli selviää. Sehän selviää sit vaikka maksamalla hirveen summan siit brunon ultrasta, mut sen ON selvittävä! x) Ekasta sukupuoli selvis lapsen syntyessä, toisesta rv 35, mut tästä on kyllä saatava tietää jo aiemmin, jotta voi varautua ostamaan oikean värisiä nuttuja.

Äitiyspakkausta oon harkinnut kyllä. Tuleeko mulle sama pakkaus mikä nyt on tullu kaikille vai vasta joku seuraava? (LA 8.6)

Sellaista tänään, ei mitään ihmeitä oireita, rv 6+2.

Vierailija
49/54 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama " ongelma" kun sulla, eli on hirveen hankalaa tietää, että paljonko niitä vauvan vaatteita pitäs olla ja minkä kokosia..

Tietysti alkuun muutamat ihan pienet ja sit vähän isompia jonkun verran, ettei heti lopu kesken, mutta mistäs sen tietää paljonko on tarpeeks!?

IHAN KUN OLIS EKA LAPSI TULOSSA!

Mitenkähän sitä on pärjännyt sen ensimmäisen kanssa ja mistä on tiennyt onko tarpeeks vaatteita valmiina? Minä kun olin juuri 18-v kun ensimmäisen sain, enkä kyllä muista, että tällästä ongelmaa vaatteista olis sillon ollut!

...ja mitä kaikkee muuta sitä pitää hommatakaan! Rasvat ja sakset ja harsot ym. ym.

Onneks tässä on puolet ajasta vielä jäljellä, että ehtii miettiä ja hommata kaikki tarpeellinen valmiiks!

mammutti ja Vilppu rv 22+2

Vierailija
50/54 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä taidat saada vuoden 2007 pakkauksen, kun sun l.a. on noin pitkällä ens vuoden puolella!

En oo ihan varma asiasta, mutta uskoisin niin..

Vierailija
51/54 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips minunkin puolesta ja täytyy myöntää pitkästä aikaa... On vaan aika mennyt niin nopeasti, perhe ja työ tuntuvat vievän kaiken ajan. Ja tämä raskaus vie loputkin mehut, olen iltaisin niin kuitti, etten jaksa raahautua koneelle...tunnustettava on, että en ole käynyt lukemassakaan viestejä moneen päivään. Ihme juttu, ennen raskautta ehdin vierailemaan koneella tiuhemmin, tuntuukin, että kaikki " oma aika" menee toipuessa ja levätessä. Pahoinvointi ei ole vielä helpottunut ja pari viikkoa olen kärsinyt yöllisistä päänsärkykohtauksista, varmasti siinä syy tolkuttomaan väsymykseeni. Pisteenä ii:n päälle vanha vaivani, rasitusastma on alkanut oireilemaan päivittäin, joten mitä muuta voin todeta kuin: valivalivali...onneksi " ongelmat" liittyvät vain itseeni, muuten perheellä menee hyvin!

Minulla on ensi vkolla np-ultra, vähän jännittää, mitä sieltä saa tietää. Olemme ajatelleet kertoa lapsille ultran jälkeen vauvasta, siis, jos kaikki on ok. Muutoinkin raskausuutiset olemme pitäneet vielä omana tietonamme, ehtiihän sitä kertoa myöhemminkin.

Täällä taisi olla kaiken näköistä kyselyä esim. lapsiluvusta, meille tämä vauva on viimeinen, aion huolehtia asiasta synnytyksen yhteydessä. Näin päätimme jo ennen vauvan suunnittelua. Mielestämme perheellemme kolme lasta on sopiva luku.

Mukavaa sunnuntain jatkoa ja aurinkoista tulevaa viikkoa kanssasisaret!

t. Helmis, rv. 12+2

Vierailija
52/54 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin pikaisesti!

No itselläni on kyllä kaikki vauvatavarat tallella, joten mitään ei periaatteessa tarvitsisi hankkia, mutta on niin ihanaa ostella niitä pieniä vaatteita ;) Olen jo nyt ostellut jotain vaatteita kirppiksiltä, kun on ollu tosi ihania, lähinnä siinä pojan toivossa ;) Mutta menee ne tytölläkin. Mun mielestä tytölle sopii vaaleansininenkin ja itsekin olen hurahtanut ruskeaan :) Meille ainoa iso ja tärkeä hankinta on tuplarattaat.

Nyt on alkanut kauhea väsymyskausi! Tuntuu ettei silmät pysy auki illalla sen jälkeen, kun on muksut saanut nukkumaan. Muita oireita ei oo. Ens viikko menee kämppää siivotessa, kun on kuopuksen 1v synttärit lauantaina :)

PP 5+0

Vierailija
53/54 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle kuumepuolella on niin jännät paikat että...

Mitäpäs tänne. Tänään ollut taas väsympi päivä ja kuvotuskin kiitettävästi seurana. Mies parka sai tuta mun yökkäilyni ihan konkreettisesti, kun pitkästä aikaa (pelkäsin että näin käy) muistin hänen " pikkuveljeään" ... No joo en viitsi sen tarkemmin kertoa, käyttäkää mielikuvitusta.. ;)

Meillä on noita muksujen vaatteita ihan kamalan paljon. Esikoiselta säästin kuopukselle ja nyt kuopukselta säästän kolmoselle. Tietty jos sattuis niin, että poika tulis niin sitten joutuu ostelemaan uutta. Ei kehtaa noita prinsessamekkoja pikkuherralle päälle laittaa... (ja meillehän on tulossa siis poika ;) )

Saas nyt sit tosiaan nähdä kumpi tulee kun hedelmöitys ollut joko ovispäivänä tai päivän sen jälkeen.

Meillä torstaina esikoisen synttärit. Hurrjat 2v! Vieraitakin tulee jokunen, eli kakku täytyy hankkia ja sellasta. Ei mitään ohjelmia ruveta suunnittelemaan, kun vieraidenkin muksut niin pieniä vielä. Sitten isompana vois jotain kivaa kehitellä.

Huomenna täytyy käydä shoppailemassa sitten synttärijuttuja. Esikoiselle ois tarkotus ostaa talvikengät ja mummo ja vaari lupas maksaa ne näin niinku synttärilahjaksi. Me ei sen kummemmin lahjaa osteta, kun usein tulee jotain pientä hankittua kirppikselta ja muutenkin.

Jokos ootte joulujuttuja miettineet? Viikolla kun tuli noita joulukuvastoja niin mä tilasin kahdesta lasten kirjakerhosta ja Anttilasta lahjat jo. Eipä tarvii sitten kun kortit kirjoittaa ja paketoida ja postiin laittaa. Mä inhoon sitä viimehetken kaupassa ravaamista! Mieluummin ajoissa. Mä tässä haaveilin esikoiselle joululahjaksi sellaista keittiötä ja tadaa! Anttilassa on ja vielä tarjouksessa! Tuli sitten tilattua.

Mekin varmaan saatas se uus äitiyspakkaus (la 27.5) mut saas nyt nähdä otetaanko.

Joo meitä on pari lokakuussa la:n omaavaa, mutta mitään infoa syntyneistä ei ole tullut. Ilmotelkaahan tosiaan! Ois kiva, kun listalle tullaan niin tiedettäs mitä sitten kellekin kuuluu! Ja tietty jos ei halua, niin voihan nimen ottaa poiskin... Jepu jee! Meillä nään esikoisen synnäri 19.10, niin ettei vaan tulis samalla päivälle...

AIHA Rv 7+6

Vierailija
54/54 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin uskomatonta miten nopeesti tämä aika on mennyt, huomenna Rv 20+0. Ja yhä jaksaa ihmetyttää sekin miten paljon vauva kasvaa toisen raskauspuoliskon aikana, kun tämä meidänkin tulokas on rakenneuä:n mukaan 266g. On se vaan tuo ihmiseksi kehittyminen ihmeellistä, kahdesta mikroskooppisen pienestä soluta kehittyy ja kasvaa ihmisyksilö ja jos kaikki menee hyvin, niin vieläpä terve sellainen. Kun oikein rupeaa ajattelemaan, niin hiljaseks vetää... Että tämmösiä täällä nyt meikäläisen päässä näin sunnuntai-iltana liikkuu.

Mammutti80: Todella huojentavaa ja mukavaa kuulla, että pääsitte sitte säikähdyksellä siitä ultrahommelista ja vauva jatkaa kasvuaan normaalisti.

Minulla olis huomenna neuvola, puntarille *iik* pitäs siellä mennä. Mulla on paino noussut semmoset 5kg ja ihan kivasti tätä on jo ennestäänkin, että eipä tarviis kovin paljon yli 10kg:n mennä. Ekan kerran nyt varmaan mittaa sitten sitä sf-mittaakin. Eipä siellä mitään ihmeempiä ole odotettavissa, taas saa ihmetellä matalia verenpainelukemia. Ihan mukavahan siellä neuvolassa on silti käydä, onpahan se vain minua ja tätä vauvaa varten se aika siellä.

Kovasti touhuilee vauveli tuolla masussa, liikkeet vaan tuntuu tämän etuseinäistukan takia uudenlaisilta. Päivittäin niitä kuitenkin tuntuu ja tunne on aikasta kiva.

Pian alkaa suomalaista poliisisarjaa tuolla telkussa, joten lopettelen tällä erää tähän ja palailen taas joku päivä.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille Kotiloille ja nautitaan olostamme!

Rouvar Rv 19+6