Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman valitsisit jos olisi pakko: työn siivoojana vai olla työttömänä?

Vierailija
03.05.2022 |

Jos sinulla olisi vain nämä kaksi vaihtoehtoa. Työttömänä oleminen ei olisi mitään ruusuista kotona makailua ja vapaa-aikaa vaan kuntouttavia työtoimia, haastatteluita ym.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojana olen ollut jo 20vuotta. Brutto 3300e/kk omakotitalo ja kaikki jees.

Missä on noin hyvä palkka?

Vierailija
22/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä. Mielummin teen kuntouttavia työtoimia ja haastatteluita vaikka kuinka paljon että pääsis oman alan töihin. Olen joskus lukioaikoina ollut siivoojana kun keräsin rahaa matkaa varten, enkä enää koskaan halua sitä työtä tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siivooja jo monta vuotta ja palkka 2400-3000/kk, joten mieluummin olen siivooja kuin työtön.

En tiedä paljonko työttömyyskorvaus on, mutta luulisin että aika paljon vähemmän.

Vierailija
24/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole siivousalan koulutusta eli en voisi siihen työhön lähteä.

Vierailija
25/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ei edes puolia tosta tienaa hulluna raatamalla. Alueet on kellotettu juoksemalla läpi ja sen ajan mukaan maksetaan.

Vierailija
26/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 vuorotyö sairaalassa.

Vierailija
27/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti siivoojan palkka nykyisin noin hyvä?

Itse olin 10v vakityössä ja korkeintaan netto oli 1800e

Vierailija
28/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan työtä on monenlaista. Kotisiivousta, toimistosiivousta, rappusiivousta... kaikkea löytyy. Uskon, että useimmissa siivoustöissä on kamalat ammattitaidottomat esimiehet, korkeintaan keskinkertainen palkka, kiire eikä esim. likaisen työn lisää makseta kuin joissakin paikoissa. Jos olisi mukavat työkaverit ja esimies, pikkupalkkainenkin pesti kelpaisi minulle. Mutta oman kokemukseni pohjalta sanoisin, että ehkä kuitenkin työttömyys voittaa.

Vierailija
29/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä siivoustyön halveksuntaa, kelpaisi, jos saisi tehdä yhdessä paikassa täydet tunnit niin että sillä eläisi. Työttömyyden valitsisin, jos se olisi taloudellisesti yhtä kannattaa laskien mukaan työssä käymisen kulut. Valitettavasti palkat ovat monilla aloilla Suomessa niin huonot, että parempi jäädä kotiin. Palkkoja pitäisi nostaa sen sijaan että ulistaan tukien pienentämisestä. Ja sanottakoon nyt, että työelämää takana 23 vuotta, työttömyyskorvausta en ole nostanut päivääkään.

Vierailija
30/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutusta ei tarvita esimerkiksi porrassiivoukseen talonyhtiöihin. 

Vierailija
31/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa ainakin mahdollisuus saada noin hyvin palkkaa, jos tekee vuorotyötä ja ylitöitä.

Vierailija
32/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokkuuteni ei kestäisi alentua muiden taskulla eläväksi loiseksi joten ottaisin siivoustyön, onhan minulla edes vähän itsearvostusta.

Vierailija
33/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan työ elättää jos ei omista autoa vaan ainoastaan pyörän ja työ on riittävän lähellä. Auton ylläpito vie aikamoisen siivun siivoojan pienestä palkasta.. 

Vierailija
34/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan työn, jos sillä tienaisi kuussa nettona 2000e. Muuten työtön, koska ei se mitään herkkua ole, se siivoojan työ

Mun netto on 2000, tosin ikälisillä ja pienellä veroprosentilla, en ole ympäri vuoden töissä. Laitoshuoltajaksi siis, alkuun pääsee ilman koulutustakin.

Vierailija
35/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka pskana pysyvästi, joten työttömyyden

Vierailija
36/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet, että työttömän elämä on matkailua?

Suurimmalla osalla työttömistä ei ole rahaa matkustella. Mietit nyt jotain varhaiseläkkeelle jääneitä toimaritason tyyppejä, jotka voivat eläkevuosinaan tehdä ihan mitä huvittaa. 

Vierailija
37/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan työ elättää jos ei omista autoa vaan ainoastaan pyörän ja työ on riittävän lähellä. Auton ylläpito vie aikamoisen siivun siivoojan pienestä palkasta.. 

No mä ostin siivoojan palkalla talon ja auto oli pakko olla.

Vierailija
38/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutusta ei tarvita esimerkiksi porrassiivoukseen talonyhtiöihin. 

Onko tosiaan niin, että kouluttamaton ne siivoaa? Koska niissäkin pitää tehdä aika-ajoin lattianhoidot ym. Käykö ne tekemässä joku joka osaakin jotakin?

Entä siivoajia kerrostalojen saunat joku eri henkilö?

Vierailija
39/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys. Olin yhden kesän siivoojana ja kiitos ei enää.

Vierailija
40/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikkona (+muitakin sairauksia) olisi pakko valita työttömyys. Nuorempana tein jonkin aikaa hommia siivoajana ennenkuin kouluttaiduin toiselle alalle. Jo silloin iho ym. oireili, joten en yksinkertaisesti pystyisi siihen työhön.

Sen verran kuntouttavasta työtoiminnasta, että se nyt ei noin yleensä ottaen varsinaisesti kuntouta, vaan siinä tehdään usein ihan tavallista työtä puoli-ilmaiseksi (9/pv). Olin aikoinaan työtön ja ajattelin, että mieluummin teen jotakin järkevää (kuntouttavassa työtoiminnassa) kuin vaan makaan kotona. Harmittaa, kun työnantajillakin on siitä niin negatiivinen kuva, työtä se sekin on.