Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman valitsisit jos olisi pakko: työn siivoojana vai olla työttömänä?

Vierailija
03.05.2022 |

Jos sinulla olisi vain nämä kaksi vaihtoehtoa. Työttömänä oleminen ei olisi mitään ruusuista kotona makailua ja vapaa-aikaa vaan kuntouttavia työtoimia, haastatteluita ym.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin työttömyyden, ei terveys kestä enää siivoojan työtä. Nuorena olin kuukauden laivasiivoojana.

Vierailija
62/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltajana sairaalassa. Peruspalkka hieman alle 2000 euroa ja lisät normaalisti kuukaudessa noin 300 euroa. Ei ole raskasta työtä vaikka valtaosan päivästä jalkojen päällä. Raskasta työtä oli aiemmin tehtaalla mutta toisaalta siitä tienasi tuplaten tähän verrattuna. Kotona loisiminen ei ole vaihtoehto itselleni kun töitä riittää niin että työpaikan voi valita. Aiemman elämän tuloilla on omistusasunto ym tarpeelliset maksettu sekä säästöönkin kertynyt joten ihan ok tilanne. Työttömänä olo olisi varmasti stressaavampaakin kun pitäisi rahankäyttöään ja tekemisiään selitellä nöyränä ettei eurojen tulo katkeaisi. Työpaikalla saattaa mennä parikin viikkoa ettei pomosta edes kuulu mitään jos ei itse yhteydessä. 

? Vain toimeentulotuella selitellään rahankäyttöä ja tekemisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltajana sairaalassa. Peruspalkka hieman alle 2000 euroa ja lisät normaalisti kuukaudessa noin 300 euroa. Ei ole raskasta työtä vaikka valtaosan päivästä jalkojen päällä. Raskasta työtä oli aiemmin tehtaalla mutta toisaalta siitä tienasi tuplaten tähän verrattuna. Kotona loisiminen ei ole vaihtoehto itselleni kun töitä riittää niin että työpaikan voi valita. Aiemman elämän tuloilla on omistusasunto ym tarpeelliset maksettu sekä säästöönkin kertynyt joten ihan ok tilanne. Työttömänä olo olisi varmasti stressaavampaakin kun pitäisi rahankäyttöään ja tekemisiään selitellä nöyränä ettei eurojen tulo katkeaisi. Työpaikalla saattaa mennä parikin viikkoa ettei pomosta edes kuulu mitään jos ei itse yhteydessä. 

? Vain toimeentulotuella selitellään rahankäyttöä ja tekemisiä.

Jokainen työtön käsittääkseni selittelee onko hakenut töitä yms. Ainakin tulevaisuudessa rankkua heilahtaa jos ei ole napostellut. 

Vierailija
64/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin kokea nöyryyttävänä siivota vaikka jotain Helsingin päärautatieaseman vessaa, mutta vielä nöyryyttävämpänä kokisin työttömänä olemisen. Jotain toimiston tai tehdashallin siivoamista en häpeilisi yhtään.

Työttömyys on ihmisessä minulle yleensä turn-off. En tiedä kunnolla että miksi.

Vierailija
65/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin siivooja.

Vierailija
66/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä palkalla tulee toimeen ja pystyy myös jotenkin nauttimaan elämästä niin siivoaisin. Jos ei niin ei kannata mennä hajottamaan kroppaansa pennejä vastaan.

Vierailija
67/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kahdesta ehdottomasti siivouksen vaikka minulla on pesuaineallergioita ja astmaa. Perustaisin oman siivousalan yrityksen. 

Vierailija
68/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojana olen ollut jo 20vuotta. Brutto 3300e/kk omakotitalo ja kaikki jees.

Valehteleminen on rumaa.

Vierailija
69/69 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai työn siivoojana. Korona-aikaan oman alan hommia ei ollut ja en päässyt edes haastatteluun.