Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on se "turvotus" joka lähtee ja millä vinkeillä laihemmaksi kolmessa päivässä?

Hjälppivä
03.05.2022 |

Olen lihonut vuoden mittaan 5 kg. Tuntuu että tästä 1 kg aivan viime päivinä. "Yhtäkkiä" olen turpea ja paisunut paikoista joista ennen en ollut. Söin toki vappuna epäterveellisesti. Mutta mitä se on se kuuluisa turvotus ja nesteet, joista aina puhutaan että jotka ekana lähtevät kun alkaa laihduttaa? Miten saisin itseltäni sen turvotuksen sitten pois?

En ole kovinkaan ylipainoinen, ylipainoa on just tuo 5 kg. Olen aina ollut hoikka, joten nyt sovituskopin peilistä näkyvät selkäläskit kauhistuttavat. Niitä tuskin saan pois muutamassa päivässsä (jolloin tärkeä tilaisuus), mutta onko mitään tehtävissä? Olen ensimmäistä kertaa elämässäni tilanteessa, jossa joudun pohtimaan millaisissa vaatteissa näyttäisin laihemmalta? Ennen lihomista kuljin huoletta slimmeissä vaatteissa. Nyt kaikki farkut kiristävät.

Auttakaa!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok kokeilen leivän vähentämisellä reilusti. Aamupalalla tosin jo söin kaksi leipää. Äsken vedin välipalaksi soijajogurttia ja marjoja (ei sokeria) - siihenkin tulin heittäneeksi sekaan vähän kaurahiutaleita kyllä.

Nyt lenkille. Lounaaksi sitten pitää keksiä jotakin leivätöntä. Ja illaksi!

Taas yksi nainen joka tarttuu helppoon trendidieettiin, eikä tieteellisesti todistettuun. Huoh.

Vierailija
42/47 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ketju täynnä näitä lEiPä lIhoTtAa -h u l l u j a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa päivässä ei mitenkään pysty oikeasti laihtumaan. Nesteitä saa kehosta poistettua välttämällä liikaa veden lipittämistä ja vähentämällä suolan käyttöä. Myös kahvin/teen juominen kohtuuden rajoissa poistaa nesteitä.

Vatsan turvotusta vähentää fodmap-ruokavalion noudattaminen. Eli viljojen, laktoosin, hiilihapotettujen juomien, palkokasvien, kaalien, sipulin ja sokereiden välttely.

Oikea laihtuminen vaatii elämäntapamuutoksia pidemmällä aikajänteellä. Hiilihydraattien vähentäminen toimii tehokkaasti, kunhan muistaa ettei toisaalta tule lisänneeksi esim. rasvan määrää.

Vierailija
44/47 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on annettu neuvot: muutama päivä viljatonta, sokeritonta ja alkotonta ruokavaliota keventää oloa. Saa kokeilla tai olla kokeilematta.

Mutta kansa haluaa inttää vastaan ja syödä monipuolisesti prosessoituja eineksiä ja taivastella tykönään, että mikä on kun turvottaa ja ahdistaa.

Vierailija
45/47 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on annettu neuvot: muutama päivä viljatonta, sokeritonta ja alkotonta ruokavaliota keventää oloa. Saa kokeilla tai olla kokeilematta.

Mutta kansa haluaa inttää vastaan ja syödä monipuolisesti prosessoituja eineksiä ja taivastella tykönään, että mikä on kun turvottaa ja ahdistaa.

Periaatteesta inttävät :) Noin käy kun ei ole tietoa.

Vierailija
46/47 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeaan nesteenpoistoon voit syödä mansikoita, inkivääriä ja ananasta (tuoretta, ei sokeriliemessä). Kaikki nuo kolme ovat diureettejä jotka poistavat nestettä. Mikään laihdutuskikkahan se ei varsinaisesti ole, mutta jos nyt parin päivän ajaksi haluaa silmänlumetta niin itse söisin noita (ja välttelisin muuten sitä suolaa, sokeria ja turvottavia hiilareita - gluteeniton ruoka voisi olla näiden parin päivän ajan ihan sopiva  "dieetti" myös, kun se ei yleensä pahemmin pukkaa turvottamaan).

Oman suolistoni tuntien söisin nyt näinä ekoina päivinä jotain mikä saa vatsan kunnolla toimimaan ja sitten söisin kevyemmin tärkeän tilaisuuden lähestyessä, niin vatsa olisi litteimmillään kun suolisto on tyhjimmillään. Mulle ainakin tulee myös hyvä olo tuosta, mutta mulla onkin suolistoon liittyvä perussairaus.

Laihtumiseen sitten eri asennoituminen, mutta nesteenpoistosta ja nopeasta kikkailustahan tässä olikin kyse.

Vierailija
47/47 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, haluan kyllä ihan pysyvästi laihtua sen 5 kg. Mutta nyt tätä tärkeää tilaisuutta varten kaipaisin pikakikkoja, jotta pöhö vähän häviäisi. Varmaan myös hyvin nukkuminen voisi auttaa - olen viime viikon ja vkolopun aikana paitsi syönyt epäterveesti, myös nukkunut liian vähän.

Tuohon risiiniöljyhommaan en kyllä lähde.

Ajattelin "hoitaa" pitkän tavoitteen laihtumisen jättämällä alkoholin ja sipsit ja purilaiset.