Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Onko nää syömishäiriön merkkejä?
03.05.2022 |
Oon jo pitempään halunnut pudottaa painoa ja oonkin nyt jo jonkin aikaa ollut 1200 kcal/päivä dieetillä. Eilen söin alle 800 kcal ja vaikka siitä jäi nälkä, mulle tuli siitä kanssa ihan hirveen hyvä mieli. Oon joskus ollu melkein koko päivän syömättä ja saanut siitäkin hyvää mieltä, vaikka vatsa kurnii. Mulla oli yläasteella ahmimishäiriö niin ehkä vähän stressaa, että mulla olisi taas kehittymässä joku syömishäiriö.. Voiko kukaan samaistua?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Kun sinulla nyt kerran on sh-taustaa, sanoisin että vaarallisella tiellä olet.
Tuosta on niin valtavan helppo lipsahtaa, juuri tuo hyvän olon tunne kun pystyy kieltämään nälän on tyypillistä anoreksiassa.
Ei ole ollenkaan epätavallista että syömishäiriö muuttaa muotoaan, juuri esim. ahmimisesta anoreksiaan tai päinvastoin.
Jos ei ole ennen tutustunut, tähän kannattaa tutustua. https://syomishairioliitto.fi/
Koska olet vasta noin alkuvaiheessa ongelmasi kanssa, kannattaa ehdottomasti hakea apua heti.
Tämä on sairaus joka vie mennessään ja hyvin nopeasti jos sille antaa pikkusormen, ja sitten ollaankin ansassa ja lujasti. Siitä onkin sitten työ ja tuska päästä pois.
Itse nuoresta asti anoreksian kanssa elänyt aikuinen nainen joka en ole vieläkään täysin selvillä vesillä.
Sairaalat on kierretty, terapiaa käyty, tuskallista kamppailua käyty. Ja vieläkään ei ole tervettä suhdetta ruokaan, hengenvaarassa kuitenkaan en enää ole.
Joten hae apua nyt. Heti.