Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Lasten Vaatetuksesta, moniko IsoVanhemi maksaa?

09.10.2006 |

Hei,

ihan mielenkiinnosta :D

Monenko IsoVanhemmat kaivavat kuvetta kun

ÄITI haluaa lapselle KALLISTA Vaatetta ?

Minulla PALJON Ystäviä joiden IsoVanhemmat

joutuvat rahoittamaan esim. Kalliit TalviVaatteet.

Toki se on useamman lapsen kanssa ISO säästö

kun joku toinen maksaa vaatteet, lelut, huvit yms.

Ehkä pieni kateuden poikanenkin mukana itselläni

koska meillä ei ole Isovanhempia maksajina =D

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saattavat omasta halusta ostaa vaikkapa talvihaalarin, saappaat tai takin - eniten kuitenkin tulee juhlamekkoja tms matkatuliaisina. Joskus myös lahjana tullut isompaa esim huonekaluja (esim koulupöytä koululaiselle) tai polkupyörä.

Syntymäpäivinä ja jouluina tulee kyllä paljon lahjoja, kumpienkin isovanhempien ainoat lapsenlapset kun toistaiseksi ovat - mutta se on tietty eri asia kuin jatkuva, säännöllinen kustantaminen.

Vierailija
22/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta anoppini on ollut halukas ottamaan osaa mm. lasten sadevaatteiden hankintaan :)

Emme ole pyytäneet, vaan halukkuus niiden maksamiseen on lähtenyt täysin anopista :)

Ei tulisi mieleenikään mennä pyytelemään kummankaan meidän vanhemmista, että " ostaisitkos tuon ja tuon vaatteen?" .

Mutta ilolla toki olemme avut ottaneet vastaan, mutta nimenomaan niin, että AINA halukkuus on lähtenyt siitä antavasta osapuolesta ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä ostata heillä erikseen mitään kalliita haalareita tai kenkiä. He ostavat siis lahjaksi tai tuliaisiksi jotain silloin tällöin. Tämä ajatus kyllä lähtee ihan heistä itsestään, ovat kaikki vielä työelämässä, joten taloudellisestikin on mahdollista vähän tuhlata lastenlapsiin.

Joulu- tai syntymäpäivälahjatoiveita kyseltäessä voisin tosin ihan hyvin pyytää mieluummin tarpeellistä käyttövaatetta kuin pelkkiä leluja tai krääsää. Mutta lahjaksikaan en pyytäisi kallista vaatetta vain sen takia, että sitä ei itse tarvitse maksaa, vaan pyytäisin sellaista, jota itsekin muuten tulisi ostettua.

Vierailija
24/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina ole niin, että vanhemmat haluavat isovanhempien ostavan vaan isovanhemmatkin haluavat ostaa. Lapseni päiväkodissa iäkkäämpi lastenhoitaja sanoi ostavansa joka kaudelle lastenlapsilleen ja kummilapsensa lapselle reimatecit, sillä haluaa, että heillä on hyvät varusteet vaikka lasten vanhemmilla ei olisi sellaiseen hankintaan mahdollisuutta.

volga:

Monenko IsoVanhemmat kaivavat kuvetta kun

ÄITI haluaa lapselle KALLISTA Vaatetta ?

Minulla PALJON Ystäviä joiden IsoVanhemmat

joutuvat rahoittamaan esim. Kalliit TalviVaatteet.

Toki se on useamman lapsen kanssa ISO säästö

kun joku toinen maksaa vaatteet, lelut, huvit yms.

Ehkä pieni kateuden poikanenkin mukana itselläni

koska meillä ei ole Isovanhempia maksajina =D

Vierailija
25/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat saattavat jotain sisävaatteita ostaa joulu- tai synttärilahjoiksi. Ja anoppi ostaa joskus alesta jotain sisävaatteita Kaikki ulkovaatteet ja kengät on itse ostettu ja maksetttu. Joskus kun esikoinen syntyi niin harmitti se hieman kun ei ollut ketään tuttuja keneltä olisi voinut ostaa/saada vanhoja vauvan vaatteita... ja joutui kaiken ostamaan itse. Nykyään olenkin sitten tullut jo liian tarkaksi vaatteiden suhteen ja ostan ne mieluiten itse, näin saan valita sellaiset kun haluan :=)

Vierailija
26/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta isovanhemmilla onkin monia lastenlapsia jo.

Joskus toki ostavat synttäri- tai joululahjaksi tai matkatuliaiseksi vaatetta oma-aloitteisesti, mutta siitä ei tainnut olla kysymys. Äitini ostaa joskus kirpputorilta jotain sopivaa, jos sattuu tulemaan vastaan. Minusta hyvä näin, koska lahjaksi saadut vaatteet ovat aika harvoin mieleisiä.

Vierailija
27/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis tosiaankin ihan omasta halustaan.. Itse koen sen välillä hiukan ' kiusallisenakin' , mutta toisaalta olen itse varmaan ihan samanlainen joskus tulevaisuudessa :o) Nyt jo tulee ostettua aika isojakin lahjoja esim. veljen lapsille (kummilapsia). Itse ostamme kyllä myös paljon vaatetta ja välillä marmattavatkin siitä, etteivät keksi mitään ostettavaa, kun lapsia on jo niin monen sorttista ;) Ulkovaatteet metsästän yleensä alesta itse, koska välikausiksi haluan vedenpitävää (eli yleensä Reimatecciä), kenkiä, mekkoja yms tulee sitten isovanhemmiltakin. Ja isoisovanhemmilta ja parilta sukulaistädiltä rahaa. Pärjäämisestämme ei siis ole kiinni vaan heidän omasta halustaan lahjoa lapsikatrastamme ;)

Vierailija
28/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähinnä jotain halvempaa, paitoja, mekkoja tms. Kalliimmat talvivaatteet ostan aina itse.

Aikaisemmin mummi piti tapanaan ostaa tytölle joka syksy, talvi ja kevät kengät. Ne ovat hänen mielestään tärkein osa vaatetusta ja hän halusi " varmistaa" , että ostan hyvät. ;)) Nyt olen talvikengät ostanut itse, ilmeisesti osaan jo asiani...

Vierailija
29/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, samaan hengen vetoon täytyy sitten todeta, että meillä kyllä isovanhemmat ostaa välillä kalliita lahjoja / antaa rahaa, mutta pyytämättä tai meillä ei ole tarvetta, mutta meidän vanhemmat eivät ole hirveän köyhiä tai pienituloisia, ettei se kyllä heiltäkään ole mistään pois.

Mutta kyllä mä rahaa enemmän arvostan yhteydenpitoa ja lastenhoitoapua, eikä sitäkään voi ottaa itsestäänselvyytenä !

Vierailija
30/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joululahjaksi jokainen saattaa saada yhden pehmeänkin paketin (minun vanhemmiltani), joissa onkin sitten asukokonaisuus eli paita+housut/mekko/hame.

Lapsia meillä neljä, jotka ovat neljän isovanhemman ainoat lapsenlapset. Vain yksi heistä on jäänyt eläkkeelle, mutta ovat kyllä (ainakin toiset) varsin hyvin toimeentulevia. Ehkäpä ostaisivatkin kalliita talvihankintoja, mutta en ainakaan minä osaa pyytää sellaista, eikä edes synttärit osu tuohon hankinta-aikaan (jolloin voisi lahjaksi toivoa, kysyvät joskus lahjatoiveita).

Vierailija
31/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mun vanhemmat olivat ostaneet pojalle jo valmiiksi 104cm Reimatecin haalarin ja kengät :)

Aivan mun tietämättä.

Tuo setti kyllä varmaan menee vasta parin vuoden päästä. Meillä poika 1v.

Mummu osti täksi talveksi kyläilysetin (50e) pojalle synttärilahjaksi.

On ostellut myös kenkiä yms. mutta aivan omasta halustaan ja meidän tietämättä. Kaikki noi vaatteet niin isoja et ei mene tänä talvena vielä :)

Pääasiassa ostetaan itse lapsen vaatteet ja tarvikkeet. Jos isovanhemmat haluavat ostaa niin tottakai otetaan ilomielin vastaan. Kyllähän se säästää pienituloisten vanhempien menoja.

Vierailija
32/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisena minäkin kuuntelen kavereiden jorinoita kuinka isovanhemmat sitä ja tätä maksaa. Kaiken huippu on perhe (5hlöä), jonka ruokakaupassa on tili, jonka isomummo maksaa.

Meillä on ollut tapana että isoISOvanhemmat maksaa yhden haalarin/vuosi, eli käytännössä esikoiselle aina uusi haalari. Minun vanhemmat maksaa aina tarpeen tullen kumppari esikoiselle (tähän mennessä kolmet).

Joskus on pyydetty kyllä sitten lahjaksi esim. villahaalari tai kurahaalarit.

Vierailija
33/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua nurkkiin pyörimään sellaisia vaatteita joista en pidä (anopin ja mun maku ei kohtaa).Mieluummin sitten vaikka rahaa (jos saisin valita).

Vierailija
34/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi tyttö, toinen lapsi tulossa loppuvuodesta, ja itse ostetaan vaatteet. Ollaan molemmat miehen kanssa opiskelijoita, mut hyödynnetään alet tosi tarkkaan. Synttärilahjaksi ovat isovanhemmat tietenkin ostaneet vaatetta, yleensä niin et olen itse ne valinnut.

Mun vanhemmille meidän tyttö on ainoa lapsenlapsi, miehen vanhemmille toinen. Miehen siskolla on kuukautta vanhempi tyttö mitä meidän tyttömme, ja tälle lapselle isovanhemmat ostavat talvikengät, haalarin ym. (kuten sängyn) koska lapsen äidillä ei ole varaa (mutta on varaa käydä baarissa 1-2x/vko) Joskus hieman ärsyttää...

Vierailija
35/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisen puolen mummu ostaa jos löytää tarjouksesta ja tietää meidän tarvivan juuri kyseistä tuotetta.

Vierailija
36/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hannahto:

Ja ihan mielelläni ostankin ne ihan itse ja omilla rahoillani. Meillä kun minä tuppaan vielä maksamaan omasta pussistani lastenvaatteet. Mies makselee sitten kaikki autoihin liittyvät asiat - taitaa olla vielä kalliimpaa hommaa :).

Tämä kuulostaa hyvinkin tutulta :)

Itse ostetaan kyllä lähes kaikki vaatteet!

Vierailija
37/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluamme ostaa lapselle vaatteet itse. Yhden lapsen vaatetus ei ole niin kauhean suuri investointi. Isovanhemmat avustavat niin paljon jo muulla tavalla, että en ilkeäisi ottaa vaatelahjoituksia vastaan (saadaan marjat, hillot, mehut, sienet. Isovanhemmat ottavat lapsen " lomalle" n. kerran parissa kuussa, yms.).

Vierailija
38/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan hyvä näin.

Mummi kutoo villakamppeet, ja ihanat aina kutookin. Ja riittävästi =) Lapasia ja sukkia pursuaa eteisen kaapista joka hyllyltä. Niistäkin kyselee että minkä värisiä tänä vuonna pistetään.

Vierailija
39/43 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja mielenkiintoinen aloitus! Olen itsekin usein miettinyt tätä.

Toisen puolen isovanhemmat eivät puutu vaatepuoleen lainkaan, ostavat lahjoiksi ja tuovat joskus tuliaisiksi kirjoja ja leluja. Tämä käy meille.

Toisen puolen mummi joskus kyselee, tarvitseeko lapsemme jotain ja kysyy myös lahjatoiveita. Olemme sitten toivoneet aika usein jotain sisävaatetta lahjaksi, ja mummi kyllä kysyy tarkkaan koon ja värin ja tuo sitten sellaista, mitä on toivottu.

Kerran on tullut (toiveen mukaisesti) lahjaksi kumisaappaat ja kerran Lassien vk-haalari, joka oli alessa. En osaisi pyytää mitään Reimatecia tai muuta, tuota vk-haalariakin mietin pitkään, kehtaanko pyytää n. 35e hintaista juttua.

Hiukan ihmetellen ja myönnän, kateellisenakin kuuntelen niitä, jotka pokkana selittävät, kuinka ovat taas uudeksi kaudeksi ilmoittaneet isovanhemmille, mitä kaikkea Ruskovillalta tai Reimalta pitäisi nyt hankkia... Mikäs siinä, jos homma on ok kaikille, mutta eipähän tarvitse ihmetellä, kuinka toisilla tuntuu olevan rahaa vaikka mihin ja toisilla on jatkuvasti tiukkaa. Kyllä on iso ero budjetissa, jos toisen perheen isovanhemmat esim. kustantavat kahdelle lapselle juuri Ruskovillan ja Reimatecin juttuja (haalarit, 2x asusteet, villapuvut, -sukat ja -lapaset sekä kypärähatut).

- tiukkis

Vierailija
40/43 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan niin paljon tytölle vaatteita, että äitini on osittain jo sitä mieltä että olen menettänyt järkeni valon. Tytöllä on kaikkea vähän liikaakin. Toisekseen meillä on aivan erilainen maku, että jos äitini innostuu jostain tuomaan jotain, niin se on minusta jotain aivan hirveätä, joten isäni on sanonut äidille, että antaa minun hoitaa aivan itse ja makuni mukaan ostokseni :)