Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaako purkkihernekeiton ja itse keitetyn eroa?

Vierailija
02.05.2022 |

Lupasin tutuille remppamiehille hernekeittoa, mutta ei kerkeä ja jaksa lähteä enää kaupoille ostamaan herneitä likoamaan. Kaksi purkkia valmista löytyy, riittääkö kahdeksalle miehelle jos on leipää lisäksi ja huomaavatkohan eroa? Yleensä omalle miehelle menee varsinkin nälkäisenä hyvin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkki riittää kuudelle syöjälle hyvin.

Vierailija
2/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa eron ja 2 purkkia ei mitenkään päin riitä 8 miehelle 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen eron huomaa. Voit toki lisätä valmiiseen keittoon savukinkkua (sellaista valmiiksi kypsää) ja meiramia. Ja jos viitsit vähän enemmän nähdä vaivaa, niin pieniä porkkanakuutioita mukaan. Purkkisopassahan ei sattumia ole juuri lainkaan, joten hyvä siihen on lisätä lihaa, jotta edes tuntuu hernekeitolta.

Vierailija
4/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo edellä mainittu niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Kaksi purkkia ei millään riitä kahdeksalle miehelle elleivät he ole jotain tuulessa kaatuvia kukkakeppejä.

Vierailija
5/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero kuin yöllä ja päivällä. Itse teen hernekeiton uunissa hauduttamalla yön yli valurauta padassa.

Vierailija
6/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kaksi purkkia kahdeksalle miehelle? Jopa pitäisi olla vähintään 4 litran purkkeja...

Tee lihasoppaa ennemmin. Ostat valmista keittoperuna-pakastetta kolme isoa pussia ja paistat siihen kilon verran jauhelihaa tai pilkot kunnon köntin kinkkua. Se korvaa kyllä hernesopan.

Tekaiset vielä vaikka sämpylät siihen kylkeen.

Vierailija
7/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kaksi leipää ja viisi tölkkiä hernaria. Sitten riittää.

Vierailija
8/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkikeitto on hernesosekeittoa, yäk.

Vierailija
9/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, mutta se työ.. syön eurin purkkia.

Vierailija
10/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tule liian pitkää ruokataukoa tuolla määrällä.

Vierailija
11/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, muista, että veden määrää säätelemällä pystyy vaikuttamaan keiton määrään eli lurautat litran vettä alle ja lihaliemikuutioita pari niin kummasti alkaa riittämään. Hyvä sinappi on myös kaiken aa ja gee, eli X-tran sinapit ovat parhaita hinnasta huolimatta.

Vierailija
12/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa eron. Purkkihernari on maukkaampaa.

Vierailija
13/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, muista, että veden määrää säätelemällä pystyy vaikuttamaan keiton määrään eli lurautat litran vettä alle ja lihaliemikuutioita pari niin kummasti alkaa riittämään. Hyvä sinappi on myös kaiken aa ja gee, eli X-tran sinapit ovat parhaita hinnasta huolimatta.

Joo ja toisen purkin voi jättää vaikka kaappiin, kun vielä lisää litran vettä ja niitä kuutioita pari tai kolme... 🙄

Vierailija
14/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron huomaa heti (äiti jaksaa joskus tehdä ja ihan eri planeetalta on hänen tekemä). Tosin olen niin laiska yksinelävä mies että teen silloin tällöin purkkihernekeitosta ja syön kokonaan yksin purkillisen kerralla. Ja tosiaan olen sellainen tuulessa kaatuva 180 cm / 70 kg kukkakeppi. Älä edes yritä mitään kahdella purkilla tuohon miesmäärään.

Vierailija
15/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi!

Vierailija
16/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkikeitto on niin hyvää (ja eroaa lopulta niin vähän itsetehdystä), että ei maksa vaivaa tehdä itse alusta asti.

2 purkkia riittää meillä nippa nappa neljälle syöjälle, että 2 purkkia kahdeksalle työmiehelle on kyllä aivan liian vähän. Laita lisäksi ruisleipää tarjolle.

Vierailija
17/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purkkikeitto on niin hyvää (ja eroaa lopulta niin vähän itsetehdystä), että ei maksa vaivaa tehdä itse alusta asti.

2 purkkia riittää meillä nippa nappa neljälle syöjälle, että 2 purkkia kahdeksalle työmiehelle on kyllä aivan liian vähän. Laita lisäksi ruisleipää tarjolle.

Sekaan 1 pss atrian palvirouhetta per tölkki. Ja sinappia tarjolle!

Vierailija
18/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan, en missään, ole saanut itse tehtyä hernekeittoa, joka olisi purkkikeittoa parempaa. Ne on löysiä ja mauttomia aina.

Pistä monta purkkia, 2 ei riitä. Ainakin 4 miehille.

Vierailija
19/21 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysymys on vähän kun että huomaako valmiin makaronilaatikon ja itse tehdyn eroa. Kaksi purkkia kahdeksalle on kyllä aika laihat eväät. Neljä purkkia nyt on ihan minimi kun ruumiillisen työn tekijöistä ilmeisesti puhuutaan.

Vierailija
20/21 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Itsekeitetty ei koskaan ole sellaista sakeaa ja ihanaa vaan liemi erottuu. Sitä pitäisi hauduttaa vähintään yön yli jossain leivinuunissa että tulisi samanlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi