Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaksivuotiaalle kyniä??

09.10.2006 |

lapseni näyttää olevan kiinnostunut kynistä ja tykkää niillä " piirrellä" . Millaiset kynät olisi hyvät näin ensi alkuun?? puuvärit? huopavärit? vahaliidut? vai mitkä olisi hyvät? olisi synttärit poitsulla kohta ja voisi lahjaksi sitten niitä pyytää...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hankittiin ihan ekana tavalliset paksut myrkyttömät puuvärit. Nyt sitten (kun tyttö piirtää ja tytön kanssa pitää piirtää niin paljon että noista lyhyistä kynistä on tullut liian lyhyitä) ostin profiililtaan kolmion muotoisia kyniä. Ne kuulemma ohjaavat lapsen kynäotetta oikeaan suuntaan, siis sitten kun lapsi alkaa opetella kämmenotteen sijaan kynän pitämistä sormissa.

-minskuliina

Vierailija
2/3 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin vahaliiduilla, tietenkin niin, että mä olin vieressä katsomassa ettei suuhun laita. Tyttö taisi olla alle vuoden ikäinen kun ensimmäisen kerran " piirteli" . Mutta anttilassa olen nähnyt vahaliituja, jotka ovat hyvin pieneen käteen sopivia. Oisko ollu jotenki pallon muotoinen se osa mistä pidetään kiinni... Vahaliiduissa on se hyvä puoli, että niistä lähtee enempi väriä paperiin kuin puuväreistä, joita saa pieni painaa enempi. Seuraavaksi meillä otettiin käyttöön tussit. Vesiliukoiset ja myrkyttömät. Kannattaa tässäkin vahtia mihin piirtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi piirtää jo ihan tavallisilla liiduilla, myrkyttömillä mielellään :)

Pienille on myös mehiläisvahasta tehtyjä liituja (taiteilijatarvikeliikkeet, stocka, muut isot kaupat), joiden maistelusta ei ole mitään haittaa :) Mutta sellaiset hankkisin esim. 1-v lahjaksi. 2-v:lle ihan tavalliset väriliidut.

Meillä ainakin lapsi on 1-v asti tykännyt " piirtää" , 1,5v alkaen sormiväreillä, vesiväreillä, liiduilla ja melkein millä tahansa (mustekynä, lyijykynä... mitä käteen saa).