Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun vaatevarasto on kyllä ihan onneton.

Vierailija
02.05.2022 |

Kävin läpi kaappeja. Ei ole oikein mitään päällepantavaa jos johonkin ihmisten ilmoille pitää lähteä, kesäkin tuloss. Nyt koronan aikana olen ollut vain kotona eikä ole ollut mitään syytä päivittää vaatevarastoa sitäkään vähää mitä ennen, se koostuukin lähinnä hiutuneista ja halvoista trikooräteistä. Väriksi on valikoitunut musta kun se on niin helppo yhdistää ja pesukin on helppoa, ei tarvi pahemmin lajitella. Tosi ankeaa. Kaikki ns kivat vaatteet tuntuu nykyään ihan epäsopivilta ja ei omalta tyyliltä edes, kun on osa niin vanhojakin, maku on muuttunut.Vielä kun kroppakin on niin hankalan mallinen pukea. Katselin zalandolta mekkoja yms mutta hankala kuvitella että miten ne sopii, ja olen niin säälittävä raukka että sosiaalisen pelon vuoksi mun on tosi vaikea mennä vaatekauppoihin ns palveltavaksi eli myyjiltä avun pyytäminen vaatevalintoihin on toooodella iso kynnys ylitettäväksi. Kai se pitäisi vaan tilata kauhea kasa kotiin vaatetta sovitettavaksi. En mä tiedä mikä tän aloituksen pointti edes oli. Kunhan valitan.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saanko aikuisena miehenä antaa tällä palstalla ohjetta, mutta mullakin on vauva ja oon itsekin melkein vauva.Eihän tää palsta oo Äiskä.fi.

Jos haluat pukeutua miehiä varten niin ihan turhaan,miehet kun tietävät ettei irtokauneus oo pysyvää,ehkä joskus huviksi vilkuillaan ns. muotimammoja,ei vakavissamme. ja sitten mitä on täydelliset muodot? Jokaisella on omasta mielestään jotain puutteita, naapuri on taas kateellinen niistä, kaikkien mieleistä kroppaa kun ei oo, ja mitä poikien kanssa puhutaan, ollaan jokainen erimieltä mikä meitä miellyttää.

jos toisia mimmejä varten pynttäät se on taas toinen asia , Kun laitat vaateet päälle, se riittää,kukaan ei muista mitä sulla oli eilen.

Vierailija
22/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kuin kuluneet kollarit ja nukkaantuneita puseroita sekä linttaan astutut lenkkarit.
Näillä pitäis mennä työhaastatteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä saanko aikuisena miehenä antaa tällä palstalla ohjetta, mutta mullakin on vauva ja oon itsekin melkein vauva.Eihän tää palsta oo Äiskä.fi.
Jos haluat pukeutua miehiä varten niin ihan turhaan,miehet kun tietävät ettei irtokauneus oo pysyvää,ehkä joskus huviksi vilkuillaan ns. muotimammoja,ei vakavissamme. ja sitten mitä on täydelliset muodot? Jokaisella on omasta mielestään jotain puutteita, naapuri on taas kateellinen niistä, kaikkien mieleistä kroppaa kun ei oo, ja mitä poikien kanssa puhutaan, ollaan jokainen erimieltä mikä meitä miellyttää.
jos toisia mimmejä varten pynttäät se on taas toinen asia , Kun laitat vaateet päälle, se riittää,kukaan ei muista mitä sulla oli eilen.

Saat toki kommentoida. Miehiä varten en pukeudu, oma on jo löydetty ajat sitten ja tuon mainitsemani sos.pelon vuoksi en muutenkaan halua olla mikään huomiota herättävä kenenkään silmissä. Se piristää ja antaa itsevarmuutta jos tuntee itsensä edes siedettävän näköiseksi. Joskus sitä vaan näköjään ihmiselämässä tulee kausia että kaipaa muutosta, on se sitten sisustus tai oma pukeutuminen tai mikä vaan. Nyt on sellainen kausi. Ap

Vierailija
24/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta parit farkut, pari neutraalin väristä yläosaa ja pino valkoisia teepaitoja. Teepaitoja voit käyttää kesällä farkkujen kanssa. Kivat kengät, joissa pystyy kävelemään, ovat myös tärkeät. Kivannäköisiä löytää.

Farkkuja mulla itse asiassa on, mutta ne yläosat on ongelma. Nyt olen jo muutaman vuoden yhdistänyt niihin kaksi tiettyä yläosaa mutta ne alkaa olla jo kohta roskiskunnossa kun on pesty niin moneen kertaan.
Joku teki eilen aloituksen kropan mallista joka on ihan kuin mulla. Eli aika leveät hartia, isot rinnat, vyötärötön ja kapealanteinen. Näytän ihan kaamealta farkut ja t-paita yhdistelmässä :(
Nyt olen käyttänyt niiden kanssa sellaista vähän pidempää, puoleen reiteen ylettyvää vähän vartaloa myötäilevää paksummasta kankaasta tehtyä yläosaa ja se tuntuu mukavalta päällä ja jotenkin jemmaa sen että on niin kapea lantio. Joskus olen käyttänyt a-mallisia farkkuhameita ja jotain neulepuseroa tms.
Ap

Yläosa löysä niin alaosa tiukka ja sitten päinvastoin. Keskeltä ei kannata itseään katkaista, se pahentaa keskivartalon tönkköä vaikutelmaa. Yhdistelee mieluiten vaikka lyhyttä ja pitkää kerroksittain. Yleensä tuossa vartalomallissa reittä löytyy niin huomiota rintoihin ja reisiin. Kokeile peilin edessä miten vartalosi symmetria muuttuu eri vaatteilla ja niiden yhdistelmillä.

Valitettavasti tässä vartalonmallissa löytyy nilkkojen ja leuan välistä kaikkea paitsi p#rzettä ja vyötäröä.

Eikä se symmetria muuksi muutu vaikka kokeilisi päälleen mitä. Edelleen se peilikuva on ja pysyy aivan k¤m¤l¤n ja ihan h!rveän välillä.

Vierailija
25/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole kuin kuluneet kollarit ja nukkaantuneita puseroita sekä linttaan astutut lenkkarit.
Näillä pitäis mennä työhaastatteluun.

Itseä ahdistaa pukeutua "asiallisesti" Jos mua ei hyväksytä hupparissa, niin joku voi ostaa mulle vaatteet joita en tule käyttämään kuin kerran. 

Vierailija
26/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei juuri ole mitään "juhlavaatteita". Tuntuu turhalta törsätä sellaisiin rahaa, kun olen enimmäkseen kotona. Omistan yhden jakun, yhdet siistit housut ja pari mekkoa. Muuten vaatevarasto on legginssejä, farkkuja, t-paitoja, kotimekkoja ja neuleita + muutamia kesävaatteita.

Vierailija
27/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Varmaan, kun pukeudun vaatteisiin, joita olen saanut muilta ihmisiltä lahjoituksena...

Pitäisi kai ostaa pari ihan uutta paitaa ja housut, että ei aina tarviis kulkea revenneissä/ nukkaisissa kuteissa.

Vierailija
28/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävitä vaatevarastosi. Toki tarkoitan lahjoita ne lähimpään Uff laatikon. Kai lähiösi sellainen on?Mitä hittoa kapit ihmisillä notkuu vaateita joista ei pidä tai on liian pieniä?

Vierailija
29/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta parit farkut, pari neutraalin väristä yläosaa ja pino valkoisia teepaitoja. Teepaitoja voit käyttää kesällä farkkujen kanssa. Kivat kengät, joissa pystyy kävelemään, ovat myös tärkeät. Kivannäköisiä löytää.

Farkkuja mulla itse asiassa on, mutta ne yläosat on ongelma. Nyt olen jo muutaman vuoden yhdistänyt niihin kaksi tiettyä yläosaa mutta ne alkaa olla jo kohta roskiskunnossa kun on pesty niin moneen kertaan.
Joku teki eilen aloituksen kropan mallista joka on ihan kuin mulla. Eli aika leveät hartia, isot rinnat, vyötärötön ja kapealanteinen. Näytän ihan kaamealta farkut ja t-paita yhdistelmässä :(
Nyt olen käyttänyt niiden kanssa sellaista vähän pidempää, puoleen reiteen ylettyvää vähän vartaloa myötäilevää paksummasta kankaasta tehtyä yläosaa ja se tuntuu mukavalta päällä ja jotenkin jemmaa sen että on niin kapea lantio. Joskus olen käyttänyt a-mallisia farkkuhameita ja jotain neulepuseroa tms.
Ap

Mulla on kanssa just tämä vartalonmalli (tosin en tuota ketjua ole avannut) ja ihan on mahdoton löytää mitään vaatetta jossa näyttäisi kivalta.
Mekossa näyttää hassulta kun se oikein korostaa kropan tietynlaista maskuliinisuutta. Ja samaan aikaan näyttää kuitenkin myös joltain tätimonikalta. Sama tietenkin hameissakin. Hyvin istuvia farkkuja on ihan mahdoton löytää kun kaikki lepattaa persauksesta tyhjänä kun vyötärön ympärys on riittävä. Muutenkin farkut tuntuu turhan epämukavilta päällä.
Pahinta on, että itse tykkäisi eniten just erilaisista mekoista/hameista sekä sellaisesta klassisesta casual-tyylistä eli farkuista, yksivärisistä t-paidoista, neuleista sekä rennoista pellavapaidoista. Ja näin kevään tullen trenssi-takista ja tennareista.
Ja kaikkea tuota olen sovittanut (useampaankin kertaan) ja ei ei ei. 

Juu tuo mekon ja vaatteiden malli on hankala. Se on hyyyvin tarkkaa mikä näyttää hyvältä ja mikä ei. Esim hameet, jos siinä on vähänkään liikaa rypytystä niin se korostaa vaan tasapaksua vaikutelmaa. Toisaalta jos on ihan vaan levenevä a-linjainen hame vielä jotain paksumpaa kangasta, riskinä on että näyttää joltain kirkonkellolta.
Vyötärösaumat (mekoissa esim) on mulla yleensä ihan väärässä kohtaa ja eivät sovi muutenkaan kun se vähä vyötärö mitä löytyy, on tosi korkealla melkein rintojen alla. Monesti sauma osuu liian alas ja se näyttää tosi oudolta. Ns prinsessaleikkaus on paras, mutta niitä on tosi harvassa kun mihinkään vaatteisiin ei tehdä enää leikkauksia, ovat suoria laatikoita vaan.
Neuleet on oltava hyvin ohutta, mielellään sileää matskua kun liian paksu tai pörröinen tai liian väljä korostaa yläosan epäsuhtaa.
Nämä oli vaan pari esimerkkiä, paljon muutakin on.

Vaikeaa on, siksi se vaatteiden ostokin kai on tällaista tervanjuontia😄 Ap

Vierailija
30/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulla sama vartalonmalli ja se on kyllä hankala. Nykymuoti ei sovi (isot löysöt cropatut paidat ym). En tiedä osaanko pukeutua hyvin omalle vartalotyypilleni, mutta tässä jotain esimerkkejä miten itse pukeudun. Rento asu: leggingsit ja toppi/kireä v-aukkoinen t-paita + pepun peittävä huppari. Juhla-asu: v-kaula-aukkoinen liehuva A-linjainen mekko, joka ulottuu joko polviin tai maahan asti ja tarvittaessa rento jakku. Perussiisti asu: suoran malliset farkut korkealla vyötärölle (ei täysin pillifarkut tai ihan superleveät) ja tiukahko t-paita/pusero+ pitkä neuletakki TAI v-kaula-aukkoinen neule. Koti-asu: löysähkö trikoomekko. Kaikista suurin virhe on pukea yläosaksi pelkästään jotain todella löysää ja tiukalla kaula-aukolla, kuten miesten t-paita. Se oikein korostaa ylävartalon kokoa, kun suuret rinnat tekevät telttamaisen vaikutelman ja leveät hartiat lisäävät siihen volyymia.

Vierailija
31/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen voi käyttää hupparia tai collegepaitaa. Mikä niissä on yläikäraja?

Vierailija
32/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittäisin materiaaleihin huomiota erityisesti kesävaatteissa. Puuvilla ja pellava hyvä, ainakin hennesiltä saa pellavapaitoja ja housuja edullisesti neutraaleissa väreissä. Siniset farkut ja valkoinen pellavainen kauluspaita on mun luottoasu. Paitamekot myös hyviä, niitä eri pituisia ja saa helposti siistin asun tai rennomman vaikka tennareiden kanssa.

Vierailija
33/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen voi käyttää hupparia tai collegepaitaa. Mikä niissä on yläikäraja?

Näyttää minusta ihan hyvältä vielä noin 60-vuotiaiden päällä. Ketään kasikymppistä en ole nähnyt ihmisten ilmoilla treenivaatteissa.

Vierailija
34/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnittäisin materiaaleihin huomiota erityisesti kesävaatteissa. Puuvilla ja pellava hyvä, ainakin hennesiltä saa pellavapaitoja ja housuja edullisesti neutraaleissa väreissä. Siniset farkut ja valkoinen pellavainen kauluspaita on mun luottoasu. Paitamekot myös hyviä, niitä eri pituisia ja saa helposti siistin asun tai rennomman vaikka tennareiden kanssa.

Tuollaiset tönköt materiaalit on juuri niitä hankalia tälle vartalontyypille (isot rinnat ja hartiat, ei erottuvaa vyötäröä).

Vierailija
35/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset tönköt materiaalit on juuri niitä hankalia tälle vartalontyypille (isot rinnat ja hartiat, ei erottuvaa vyötäröä).

Joo, pellava on ihan pahin! Rypistyy herkästi ja rypyt tekee isorintaisella jotenkin epäsiistin ja raskaan vaikutelman toisin kuin pienirintainen joka näyttää samassa paidassa rennolta, kesäiseltä ja siltä että noinhan sen kuuluukin olla. Tai mulla on sellainen olo pellavavaatteessa. Ap

Vierailija
36/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulla sama vartalonmalli ja se on kyllä hankala. Nykymuoti ei sovi (isot löysöt cropatut paidat ym). En tiedä osaanko pukeutua hyvin omalle vartalotyypilleni, mutta tässä jotain esimerkkejä miten itse pukeudun. Rento asu: leggingsit ja toppi/kireä v-aukkoinen t-paita + pepun peittävä huppari. Juhla-asu: v-kaula-aukkoinen liehuva A-linjainen mekko, joka ulottuu joko polviin tai maahan asti ja tarvittaessa rento jakku. Perussiisti asu: suoran malliset farkut korkealla vyötärölle (ei täysin pillifarkut tai ihan superleveät) ja tiukahko t-paita/pusero+ pitkä neuletakki TAI v-kaula-aukkoinen neule. Koti-asu: löysähkö trikoomekko. Kaikista suurin virhe on pukea yläosaksi pelkästään jotain todella löysää ja tiukalla kaula-aukolla, kuten miesten t-paita. Se oikein korostaa ylävartalon kokoa, kun suuret rinnat tekevät telttamaisen vaikutelman ja leveät hartiat lisäävät siihen volyymia.

Millaisia trikoomekkoja olet löytänyt, tai mistä? Voitko linkata? Ap

Vierailija
37/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös sama vartalomalli. Käytän nykyisin arkena aina urheilurintsikoita, jotta rinnat litistyvät ja rennommassa menossa käytän yleensä legginsejä ja hupparimekkoja. Käytän muutenkin paljon hameita, koska sääret ovat kunnossa, mitta polven yläpuolelle. Yläosa onkin sitten hankalampi, mutta parhaiten sopivat tiukahkot topit, jotka ovat paksuhkoa trikoota ja ehdottomasti v-aukkoisia. Lempimekoissani on kapeampi kohta heti rinnan alla, mutta sellaisia ei oikein ole enää saatavilla. Joustava materiaali ehdoton, ettei rintavarustuksen takia tarvitse ottaa muualta roikkuvaa kokoa.

Vierailija
38/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävitä vaatevarastosi. Toki tarkoitan lahjoita ne lähimpään Uff laatikon. Kai lähiösi sellainen on?Mitä hittoa kapit ihmisillä notkuu vaateita joista ei pidä tai on liian pieniä?

Laihdutin pois koronakilot, joten olisipa harmittanut, jos hyvät vaatteet olisi tullut heitettyä viime kesänä pois. Kaikilla paino ei pysy aina samoissa lukemissa, isoksi jääneetkin pakkasin nyt kellariin talteen. Toisekseen Uffin laatikkoon ei kanneta mitään roskiskamaa vaan pelkästään käyttökelpoisia vaatteita. Ohis.

Vierailija
39/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah selasin zalandossa 20 sivua mekkoja läpi ja neljä oli sellaisia mitä voisin harkita, niistä tuo vihreä kirjava on kyllä sen pituinen mitä en osaa käyttää (pitkä). Ja yks on musta. Toivotonta😅 ap
https://www.zalando.fi/niza-maksimekko-verde-nix21c08y-m11.html
https://www.zalando.fi/gap-new-dress-vapaa-ajan-mekko-navy-dot-gp021c0l…
https://www.zalando.fi/selected-femme-slfcaro-tunni-34-short-dress-b-no…
https://www.zalando.fi/we-fashion-vapaa-ajan-mekko-green-wf521c0e5-m11…

Vierailija
40/52 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin juuri ison kasan vaatteita kotiin sovitettavaksi. Helpompaa ja halvempaa näin.

Miten se on helpompaa ja halvempaa kuin mennä kauppaan ja sovittaa siellä? Minua ainakin turhauttaisi tilata iso kasa vaatteita ja postittaa puolet takaisin. Jos käyn vaatekaupassa ja otan vaikka kymmenen vaatetta sovituskoppiin, niin varmaan ainakin puolet on sellaisia, jotka ei istukaan kivalla tavalla tai ei muuten vaan miellytäkään kun ne on yllä. Paljon vaivalloisempaa postitella niitä kuin vain laittaa "sovitetut"-rekkiin koppien ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme