Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykypäivänä käytettävää sanaa tai tapaa sanoa jokin asiat et voi sietää?

Vierailija
01.05.2022 |

Annan esimerkin: nykyään biisit aina _vedetään_ ja kukaan ei enää laula tai soita. Tosi hieno veto, mennääks vetään tää biisi jne. Kuulostaa tyhmälle.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ottaa korvaan, kun kaikki on HUIKEAA. Tunnelma on huikea, suoritus on huikea, kilpailu oli huikea, ruoka on huikeaa, joukkue on huikea . . .

Eikö edes joskus välillä voisi käyttää jotain muuta adjektiivia.

Vierailija
82/89 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin televisiossa joka lauseeseen pitää nykyään tunkea sana NARRATIIVI, kuullosta v###n tyhmältä sanalta ja ihmiset yrittää näitä sivistys sanoja käyttämällä esittää fiksumpaa kuin oikeasti on. Tuntuu että NARRATIIVI:n käyttö on uusi status symboli. Menee tunteisiin, anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio suomen nämä 'toimittajat' kun soittaa 'levyn kappaletta'. Voisivat vaan sanoa biisi. Vaikka välillä. Vaikka vahingossa.

Vierailija
84/89 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuva otettiin kaverin toimesta. Argh!

Vierailija
85/89 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäillään - vaikka joku selvästi teki jonkun rikoksen sitä vaan epäillään

woke - mitä h.... sekin tarkoittaa?

oletettu - oletettu mies/nainen

voimaantuminen - en tiä, vaivaantuminen..

Nykyään Suomessa on kaksoismerkitys kaikella, kuten Venäjällä kuunaan. Julkisesti ollaan niin moderneja ja suvaitsevia. Keittiön pöydän ääressä kyllä puhutaan ihan reilusti homoista, mustalaisista, saamelaisista, hulluista, jne.

Vierailija
86/89 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa - eihän se tarkoita mitään, ei ole tunne, ei kirosana, ei tule mitään mielleyhtymää mihinkään, ainoastaan kuulostaa rumalta.

Eikös lopeteta tuon hokeminen kun se ei oikeasti tarkoita mitään.

Vierailija
87/89 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abauttiarallaa. En tiedä onko mitään ärsyttävämpää sanaa olemassa. Miksei voi vaan sanoa noin tai suunnilleen?

Palttiarallaa on vielä pahempi. Aivan kamala ja tavattoman juntti ilmaisu.

Minua myös ärsyttää, kun ihminen puhuu 1. persoonassa ja käyttää sanoja huolissaan ja mielellään.  Ei sitten mitenkään voi sanoa esim. olen huolissani tai teen mielelläni.

Olin huolissaan ja menin lääkäriin. Lääkäri käski minua menemään selälleen. Menin polvilleen ihan mielellään. Lääkäri käski minua pitämään itsestä huolen.

Vierailija
88/89 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut hokevat "sairaan" sitä ja tätä. 90-luvun alun teinisana. Jos haluaa manifestoida hyviä asioita elämään, joku muu sana mieluummin joka on positiivinen.

Vierailija
89/89 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävä kuitti

Hulvaton ja huikea

Sairaan hyvä, törkeen siisti

Kipuilin pitkään itseni kanssa, kunnes voimaannuin ja opin sanoittamaan tunteitani. Pitkässä juoksussa minun täytyy vielä työstää potentiaaliani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän