Mitä nykypäivänä käytettävää sanaa tai tapaa sanoa jokin asiat et voi sietää?
Annan esimerkin: nykyään biisit aina _vedetään_ ja kukaan ei enää laula tai soita. Tosi hieno veto, mennääks vetään tää biisi jne. Kuulostaa tyhmälle.
Kommentit (89)
Varsinkin televisiossa joka lauseeseen pitää nykyään tunkea sana NARRATIIVI, kuullosta v###n tyhmältä sanalta ja ihmiset yrittää näitä sivistys sanoja käyttämällä esittää fiksumpaa kuin oikeasti on. Tuntuu että NARRATIIVI:n käyttö on uusi status symboli. Menee tunteisiin, anteeksi.
Radio suomen nämä 'toimittajat' kun soittaa 'levyn kappaletta'. Voisivat vaan sanoa biisi. Vaikka välillä. Vaikka vahingossa.
Valokuva otettiin kaverin toimesta. Argh!
epäillään - vaikka joku selvästi teki jonkun rikoksen sitä vaan epäillään
woke - mitä h.... sekin tarkoittaa?
oletettu - oletettu mies/nainen
voimaantuminen - en tiä, vaivaantuminen..
Nykyään Suomessa on kaksoismerkitys kaikella, kuten Venäjällä kuunaan. Julkisesti ollaan niin moderneja ja suvaitsevia. Keittiön pöydän ääressä kyllä puhutaan ihan reilusti homoista, mustalaisista, saamelaisista, hulluista, jne.
vituttaa - eihän se tarkoita mitään, ei ole tunne, ei kirosana, ei tule mitään mielleyhtymää mihinkään, ainoastaan kuulostaa rumalta.
Eikös lopeteta tuon hokeminen kun se ei oikeasti tarkoita mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abauttiarallaa. En tiedä onko mitään ärsyttävämpää sanaa olemassa. Miksei voi vaan sanoa noin tai suunnilleen?
Palttiarallaa on vielä pahempi. Aivan kamala ja tavattoman juntti ilmaisu.
Minua myös ärsyttää, kun ihminen puhuu 1. persoonassa ja käyttää sanoja huolissaan ja mielellään. Ei sitten mitenkään voi sanoa esim. olen huolissani tai teen mielelläni.
Olin huolissaan ja menin lääkäriin. Lääkäri käski minua menemään selälleen. Menin polvilleen ihan mielellään. Lääkäri käski minua pitämään itsestä huolen.
Jotkut hokevat "sairaan" sitä ja tätä. 90-luvun alun teinisana. Jos haluaa manifestoida hyviä asioita elämään, joku muu sana mieluummin joka on positiivinen.
Jäätävä kuitti
Hulvaton ja huikea
Sairaan hyvä, törkeen siisti
Kipuilin pitkään itseni kanssa, kunnes voimaannuin ja opin sanoittamaan tunteitani. Pitkässä juoksussa minun täytyy vielä työstää potentiaaliani.
Minulla ottaa korvaan, kun kaikki on HUIKEAA. Tunnelma on huikea, suoritus on huikea, kilpailu oli huikea, ruoka on huikeaa, joukkue on huikea . . .
Eikö edes joskus välillä voisi käyttää jotain muuta adjektiivia.