Mitä nykypäivänä käytettävää sanaa tai tapaa sanoa jokin asiat et voi sietää?
Annan esimerkin: nykyään biisit aina _vedetään_ ja kukaan ei enää laula tai soita. Tosi hieno veto, mennääks vetään tää biisi jne. Kuulostaa tyhmälle.
Kommentit (89)
Jengi = väki, ihmiset, ihmisjoukko
Kyllä särähtää korvaan kun tämän kuulee. Miksi muutenkin normaali aikuisten puhe kuulostaa nykyään räppärislangilta?
Haaveilen klassisen englantilaisen yläluokan sivistyksestä ja käytöstavoista.
No TIETYSTI:
Joka toinen sana tai ensimmäinen sana on Naisen sukupuoli elin V.
sitä ja sitä V tapahtuu.
Kohta kai tervehditään toista sanomal v- klä alkavan kirosanan, joka on naisen sukuelin!
Näin' V huomenta( päivää, iltaa hyvää yötä, vappua, äitienpäivää/ isänpäivää, itsenäisyys päivää, joulua , juhannusta, pääsiäistä niin kai toivotetaan)
Kun syödään joku huutaa ,
SIIS TÄÄ on V: n hyvää!
Tai että se on sairaan hyvää, 🙄
Eihän se silloin ole hyvää kun on sairas.
Nää eivät ole siedettäviä ja
Kunnianloukkauksia huudellaan ,
Tai kirjoitellaan pahaa on H.
Ja haistatellaan naisen sukuelintä!
Nainen synnyttää elämää , sitä kautta !
Ei oisi ilman naista ihmistä täällä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että jokin asia oksettaa. Tuntuu musta todella vastenmieliselle tavalle ilmaista, ettei pidä jostain.
Samoin tuli vähän oksennusta suuhun.
Höh, mihin lainausmerkit tuosta katosivat?
Vierailija kirjoitti:
En osta tätä, kun tarkoitetaan ettei uskota jotain väitettä.
Juurikin
Dinneri
Huippukokkijargon:
Nakit kera muusin
Nakkeja muusin kylkeen
Muusin kaveriksi nakit
Jos puhutaan jostain vähän paremmasta kuin nakit ja muusi, niin mun mielestä nämä viimeiset esimerkit on ihan mukavaa ruuan esittelyn piristämistä. Tylsältä se kuulostaa, jos tarjoilija vaikka toteaa lakonisesti, että tässä ois teidän perunat, liha ja kastike.
Vierailija kirjoitti:
Master bedroom, ensuite, walk in closet ym.
Sitten on tekstuuria ja struktuuria
Ja tuo pöytäryhmä pitää daunsaizata Ihan telkkarin sisustusohjelmasta kuultua.
Vierailija kirjoitti:
"this comment sent me"
Tätä näkyy paljon, mutta mitä se edes tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Master bedroom, ensuite, walk in closet ym.
Sitten on tekstuuria ja struktuuria
Terveisin joku, jolla ei ole varaa näistä mihinkään?
Ottaa koppia (asian hoitaminen), kontaktoida (yhteydenotto), lomille lomps, sorvin ääreen.. ja kauhein kaikista > jumpataan jonkin työasian parissa.. miksei voi sanoa, että selvitellään / hoidetaan työasia?
Vihaan sanaa podcast josta tulee mieleen joku mauton raakapuuro. Joku pavuista tehty mössö jossa on kovia korsia seassa.
Ylävitonen. Sekä itse sana mutta myös ele.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa koppia (asian hoitaminen), kontaktoida (yhteydenotto), lomille lomps, sorvin ääreen.. ja kauhein kaikista > jumpataan jonkin työasian parissa.. miksei voi sanoa, että selvitellään / hoidetaan työasia?
Mulle noi on ainakin hyvin arkista omassa työympäristössä. Jumppaamista en itekään käytä, mutta ei se mua häiritse. Mun mielestä se antaa sen mielikuvan, että vaatii pientä säätöä, mutta ei mahdoton juttu.
Lasten - - - -> lapsien 😫
Miesten - - - - > miehien 😫
Voi kiesus nää repii korvia ja silmiä -toi "lapsien" vielä yleisempi.
Vierailija kirjoitti:
En pysty sanoa, mikä sellainen voisi olla.
Tämä! Niiin tämä! Ja toinen mikä tuli mieleeni, on "tahalteen" eli tahallaan. Ollaanko nykyään enää mahallaankaan, vai pitäiskö maata mahalteen?
Olen oppinut SANOITTAMAAN tunteitani ja on ollut VOIMAANNUTTAVAA huomata, että pärjään ilman miestä. Aikaisemmin olin tunnontarkkana SUORITTAJA, mutta nyt olen oppinut olemaan ARMOLLISEMPI ITSEÄNI KOHTAAN.
Samoin tuli vähän oksennusta suuhun.