Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla parisuhteenne alkoi naisen aloitteesta. Kertokaa, miten suhteellanne nykyään menee.

Vierailija
01.05.2022 |

Kiinnostaa kuulla tästä harvinaisena pidetystä jutusta, eli naisen aloitteesta ja siitä, millaisia juttuja siitä on syntynyt. Kertokaa:- Miten tapasitte- Missä tapasitte- Miten teitte aloitteen- Kauanko suhteenne on kestänyt- Mikä on suhteenne tila nykyään. Eli seurusteletteko, avoliitossa, kihloissa, naimisissa jne.- Jos haluatte, voitte kertoa myös minkä ikäisiä silloin olitte. Tai minkä ikäisiä olette nykyään.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika myrskyisää on ollut, näinä muutamina kuukausina. Välillä on tuntunut ettei olisi pitänyt, ehkä olin vain liian helppo.
Tapasimme kun työnnyin yökylään.
Tällä hetkellä ollaan yhdessä kyllä.

Vierailija
2/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aloitteellinen mun ihanan rakkaan miehen suhteen, enkä ole katunut päivääkään. Hän on ehdottomasti parasta, mitä minulle on koskaan sattunut. Hän oli ensialkuun, kun tutustuimme, tosi etäinen mua kohtaan. Myöhemmin hän kertoi pelänneensä, että leikin ainoastaan hänen tunteillaan ja särjen lopulta hänen sydämensä, koska mua piiritti niin moni. Olemme olleet nyt yhdessä seitsemän vuoden ajan. Jokainen vuosi on ollut yhtä ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi meillä teki aloitteen:

- Minä (n) vinkkasin Facessa kavereille ja tutuille, että on haku päällä ja saa järjestää treffit kivan miehen kanssa.

- Kaveri laittoi yksäriä, että tuntee "Samin" ja kertoi hänestä pari ihan perusasiaa (missä asuu, parisuhdestatus, koulutus, mielenkiinnon kohteet). Tutustuin Samin FB-profiiliin mutta koska hän ei käytä Facea, vaikka on profiilin sinne joskus tehnytkin, niin siellä ei ollut juuri mitään (ei edes profiilikuvaa). Siispä:

- Minä vastasin kaverille, että saa antaa Samille minun yhteystietoni ja jos häntä kiinnostaa, niin saa ottaa yhteyttä

- Muutaman viikon kuluttua Sami soitti ja kertoi, että on tulossa kaupunkiin auttamaan yhteistä ystäväämme eräissä talkoissa. Kysyi olenko minäkin tulossa ja tavataanko.

- Minä vastasin, että en ollut tietoinen talkoista mutta voin lähteä mukaan ja voidaan tavata

- Sami soitteli lähempänä ajankohtaa uudestaan ja juttelimme jälleen muistakin asioista, ja minä ehdotin, että mennään talkoiden jälkeen vielä kahden kesken kävelylle

- Sami haki minut talkoisiin ja niiden jälkeen menimme kävelylle. Kävelyllä hän tarjosi minulle käsivartta "tueksi", kun oli metsäpolulla hankala paikka, ja minä puolestani otin kontaktia häneen ottamalla tukea ja koskemalla olkapäähän tai käsivarteen "kiinnittääkseni huomion"

- Kävelyn jälkeen minä kysyin häntä luokseni teelle

- Tapaamisen jälkeen minä laitoin hänelle viestiä heti samana iltana

- Hän soitti seuraavana iltana ja pyysi seuraavana päivänä mukaansa erääseen kulttuurikohteeseen

Kaikki parisuhteet, joissa olen ollut, ovat alkaneet tuohon tapaan vastavuoroisesti. Toinen tekee jotain osoittaakseen kiinnostusta, toinen vastaa siihen jne. Jos jonkun mielestä Sami teki aloitteen, koska soitti ensin, niin kannattaa muistaa, että hänellä oli mahdollisuus ensin selvittää fb-profiilistani aika paljon asioita minusta, toisin kuin minulla hänestä.

Vierailija
4/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ei pidä tehdä aloitetta, vaan miehen on saatava metsästää!

Vierailija
5/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys muotoiltu varmaan vähän epäselvästi naisille, koska moni nainenhan luulee tehneensä aloitteen kun vähän vilkaisi miestä päin ja mies lähestyi.

Vierailija
6/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut perässävedettävä alusta saakka. En suosittele.

Vierailija
7/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jokaisessa suhteessa aloitteellinen. Jokainen on myös päättynyt eroon, koska mies on alkanut pitää minua itsestäänselvyytenä ja haikailla kuumempien naisten perään. En tee enää alotteita.

Vierailija
8/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka varmaan pitäisi selvittää onko aloituksen väittämällä mitään totuusperää. Mun käsityksen mukaan suurin osa aloitteista on sellaista molemminpuolista vastavuoroisuutta. Jutustelu lähtee liikkeelle ja etenee luontevasti.

Toki vaikea sellaisen ymmärtää, joka ajattelee pariutumisen olevan jotain klisheisiä vuorosanoja, jotka täytyy lausua tietyssä järjestyksessä.

Vierailija
9/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuuluu olla aloitteellinen, sellaista naista ei arvosteta, jonka saa ilman vaivaa.

Vierailija
10/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet poikkeuksetta tulkitsevat aloitteellisuuteni ehdotuksesta seksiin.

Vierailija
11/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Minä (n) vinkkasin Facessa kavereille ja tutuille, että on haku päällä ja saa järjestää treffit kivan miehen kanssa.
- Kaveri laittoi yksäriä, että tuntee "Samin" ja kertoi hänestä pari ihan perusasiaa (missä asuu, parisuhdestatus, koulutus, mielenkiinnon kohteet). Tutustuin Samin FB-profiiliin mutta koska hän ei käytä Facea, vaikka on profiilin sinne joskus tehnytkin, niin siellä ei ollut juuri mitään (ei edes profiilikuvaa). Siispä:
- Minä vastasin kaverille, että saa antaa Samille minun yhteystietoni ja jos häntä kiinnostaa, niin saa ottaa yhteyttä
- Muutaman viikon kuluttua Sami soitti ja kertoi, että on tulossa kaupunkiin auttamaan yhteistä ystäväämme eräissä talkoissa. Kysyi olenko minäkin tulossa ja tavataanko.
- Minä vastasin, että en ollut tietoinen talkoista mutta voin lähteä mukaan ja voidaan tavata
- Sami soitteli lähempänä ajankohtaa uudestaan ja juttelimme jälleen muistakin asioista, ja minä ehdotin, että mennään talkoiden jälkeen vielä kahden kesken kävelylle
- Sami haki minut talkoisiin ja niiden jälkeen menimme kävelylle. Kävelyllä hän tarjosi minulle käsivartta "tueksi", kun oli metsäpolulla hankala paikka, ja minä puolestani otin kontaktia häneen ottamalla tukea ja koskemalla olkapäähän tai käsivarteen "kiinnittääkseni huomion"
- Hän soitti seuraavana iltana ja pyysi seuraavana päivänä mukaansa erääseen kulttuurikohteeseen
Kaikki parisuhteet, joissa olen ollut, ovat alkaneet tuohon tapaan vastavuoroisesti. Toinen tekee jotain osoittaakseen kiinnostusta, toinen vastaa siihen jne. Jos jonkun mielestä Sami teki aloitteen, koska soitti ensin, niin kannattaa muistaa, että hänellä oli mahdollisuus ensin selvittää fb-profiilistani aika paljon asioita minusta, toisin kuin minulla hänestä.

Eli Sami teki aloitteen teidän suhteelle etkä sinä niin kuin sanoit. Jos sinä olisit tehnyt aloitteen sinä olisit soittanut Samille etkä odottanut että hän soittaa sinulle. Sami otti ensi kontaktin et sinä. Face stalkkaaminen ei ole aloitteen tekoa

Vierailija
12/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Sami teki aloitteen teidän suhteelle etkä sinä niin kuin sanoit. Jos sinä olisit tehnyt aloitteen sinä olisit soittanut Samille etkä odottanut että hän soittaa sinulle. Sami otti ensi kontaktin et sinä. Face stalkkaaminen ei ole aloitteen tekoa

Ok, asia selvä. Tosin ellen itse olisi julkisesti kehottanut järjestämään minulle treffejä kivan miehen kanssa, Sami ei olisi koskaan saanut edes tietää olemassaolostani. Mutta sopii minulle tuokin tulkinta.

Vierailija
13/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisten suhteita on ikävä kyllä naisen aloitteesta, koska suomalaiset miehet ovat mitä ovat. Nämä kiltit miehet ovat hyviä asuinkumppaneita ja puolisoina vakaita, mutta ei siitä himokasta parisuhdetta saa. Seksitön liitto siis, vaikka kestäisi sen 10 vuotta. Sen jälkeen molemmat ovat niin masentuneita, että luovuttavat ja eroavat.

Suosittelen miehiä rohkeasti lähestymään naisia niin olisi suhteissa ehkä sitä kipinääkin. Ennen miehet oli rohkeampia. Ennen kuin tuli Some ja nyrkkikyllikki. Toki saattaa olla että nämä miesten aloitteesta alkaneet suhteet kestävät sen 2 vuotta, mutta ovat kuitenkin kiihkeämpiä.

Me 9 vuotta yhdessä-edelleen toistaiseksi. Nuorina tavattiin.

Vierailija
14/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aloitteellinen mun ihanan rakkaan miehen suhteen, enkä ole katunut päivääkään. Hän on ehdottomasti parasta, mitä minulle on koskaan sattunut. Hän oli ensialkuun, kun tutustuimme, tosi etäinen mua kohtaan. Myöhemmin hän kertoi pelänneensä, että leikin ainoastaan hänen tunteillaan ja särjen lopulta hänen sydämensä, koska mua piiritti niin moni. Olemme olleet nyt yhdessä seitsemän vuoden ajan. Jokainen vuosi on ollut yhtä ihana.

Jatkan vielä, eli aloitteellisuus kannattaa ihan senkin takia, että saa juuri sen miehen, kenestä unelmoi:)

Vierailija
15/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, asia selvä. Tosin ellen itse olisi julkisesti kehottanut järjestämään minulle treffejä kivan miehen kanssa, Sami ei olisi koskaan saanut edes tietää olemassaolostani. Mutta sopii minulle tuokin tulkinta.

Ja ihan aikani kuluksi lisään vielä, että jos minunkin FB-profiilissani olisi ollut vain asuinpaikkakunta ja syntymäpäiväonnitteluita kavereilta, niin voi olla, ettei Samikaan olisi tehnyt aloitetta.

Vierailija
16/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämänaiset tekee vaan aloitteita, eikös se niin mene?

Vierailija
17/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vuotta yhdessä kirjoitti:

Suosittelen miehiä rohkeasti lähestymään naisia niin olisi suhteissa ehkä sitä kipinääkin. Ennen miehet oli rohkeampia.

Lähestyminen voi tuhota miehen koko uran, elannon ja siten elämänhalun, jos nainen päättääkin tehdä lähestymisestä metoo-asian.

Vierailija
18/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideitissä aloitin keskustelun ja pidin sitä yllä, huomasin että mies oli arka (harkitseva) enkä halunnut liian helpolla ja nopeasti luovuttaa. Nyt miehestä onkin paljastunut huolehtiva, keskusteleva ja osallistuva kumppani. Seksi(kin) on alun hapuilun jälkeen parantunut vuosi vuodelta, ja yhdessä ollaan jo kuudetta vuotta. N46

Vierailija
19/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useita kertoja parisuhteessa, nykyään naimisissa, sekä minulla on ollut lukuisia tapailuja ja yhdenillanjuttuja. Koskaan kumpikaan osapuoli ei ole tehnyt aloitetta, vaan yhteistuumin on päädytty siihen mihin onkaan päädytty.

Ehkä kannattaisi tosiaan vähän tarkemmin kertoa mitä kysyy, ja mitä itse tarkoittaa aloitteen tekemisellä.

Vierailija
20/27 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aloitteen exän kanssa. Olin 17v ja perustimme perheen ja olimme yhdessä 20 vuotta. Minä halusin eron.

Nyt olen 43v ja uudessa suhteessa olen ollut viisi vuotta. Minä tein aloitteen. Olimme vuosia työkavereita ennen kuin ihastuin ja otin yhteyttä. Asumme erillään molempien toiveesta. Olemme rakastuneita ja hyvin menee.