Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on erikoisin paikka, jossa olet käynyt ulkomailla?

Vierailija
01.05.2022 |

Oletko esim. vahingossa harhaillut outoon/vaaralliseen kortteliin, löytänyt groteskeja tilataideteoksia sisältävän yksityisen puiston tai eksynyt pyhään lehtoon?

Kommentit (426)

Vierailija
141/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyproksella ruumishuoneella silloinen miesystävä halusi esitellä työpaikkansa.

Deitit ruumishuoneella? Romantiikka huipussaan. :D

Vierailija
142/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvostosaavutusten näyttely Moskovan kupeessa Neuvostoliitossa. En ollut, enkä ole sen jälkeen nähnyt, mitään niin pompöösiä.

Minäkin olen käynyt, oli minusta aika kitschiä neuvostoromantiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt World Trade Centerissä eli Twin Towersissa kahden terrori-iskun välissä. Ensin oli isku 1993, sitten kävin minä 1997 ja 2001 tuli terrori-isku, jossa tornit romahtivat.

Myös venäläisen Sojuz-miehistösukkulan replikassa olen käynyt sisällä.

Vierailija
144/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chatham saari maapallon toisella puolella.

Vierailija
145/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Neuvostoliittoa on nähty montakin kertaa. Ainutlaatuista. Ei voi mennä enää.

Vierailija
146/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun alkupuolella Gdanskin telakoilla, joista kuskasin suomalaisia laivanrakentajia lentokentälle. Solidarnosc liike oli jo nostanut päätään ja aseistettuja miliisejä telakkaporteilla ja kaduilla. Ulkonaliikumiskielto öisin. Jälkeen päin ajateltuna ihan turhan hullunrohkea pesti nuorelle naiselle.

Vierailija
147/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreetalla pienen pieni kylä Elunda. Kiva hotelli, mut hotellin ja uimarannan välissä oli yleinen tie. Uima-allas olikin katolla ja mitkä maisemat! Tykkään kreetalaisten huumorista. Kylän läpi meni siis vain yksi tie. Sen puolivälissä oli kyltti ja nuoli toiseen suuntaan, tekstinä the other side of Elunda :DD

Vierailija
148/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukellusveneretki Guamilla. Hienon näköistähän meren pohjalla oli, mutta jännitti kestääkö pienen sukellusveneen ikkunat ja luukut. Samalla reissulla näin myös läheltä amerikkalaisen ydinsukellusveneen pinta-ajossa. Se oli hätkähdyttävän iso.

Mars-maisema Havaijilla. Näyttää aivan samalta kuin Mars-mönkijöiden lähettämät kuvat naapuriplaneetaltamme. Varsin karun mutta vaikuttavan näköinen paikka. 

Köysirata viidakon yli Australian Cairnsissa. Ensin vanhanaikaisella junalla yhteen suuntaan ja sitten 7,5 km matka viidakon yli köysiradalla takaisin. Koko ajan mietin, että mitä puiden ja pensaiden alla on kätkössä. 

Vierailija
149/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etna-tulivuorella käynyt joskus. Ajettiin etelä-italian läpi ja siellä oli jotain mafian tuliteriä autoja semmoisten raunioiden keskellä. 

Vierailija
150/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa mentiin parin miespuolisen kaverin kanssa johonkin vähän syrjäisempään kapakkaan kaljalle.

Muina asiakkaina oli yksi vähän isompi seurue johon emme kiinnittäneet mitenkään huomiota, kunhan hölisimme keskenämme.

Siinä vaiheessa kun tuon toisen seurueen miehet poistuivat tupakalle, tuli yksi seurueen naisista vaivihkaa nopeasti sanomaan englanniksi jotain tyyliin nyt kun lähdette, kerkeätte vielä, tämä on venäläisten baari. Päätettiin sitten poistua ekojen tuoppien jälkeen.

Vierailija
151/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapestin alla oleva joku ääriköyhien tunneliverkosto. Sakki asui siellä pahvilaatikoissa ja meitä todella pelotti siellä.

Yritettiin väistää jotain työmaata ja mitä ilmeisimmin eksyimme reitiltä.

Vierailija
152/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptissä Kairon sivukadulla tuli vastaan jalkavammainen poika, joka kulki istuen vanerin päällä, jossa oli pienet pyörät alla. Otti liikettä käsillä maasta.

Lisäksi kadulla oli viemärityöt ja viemäri oli avoin alle puolen metrin syvyydessä.

Vierailija
153/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spinalongan saari Kreetan edustalla lähellä Agios Nikolaosta. Spitaalisia on viety sinne eristyksiin vielä 1950-luvun alussa. Saaren takaosassa oli vähän kuin maahan upotettu aiv-siilo, johon kuolleet oli sitten heitetty viimeiseen lepoonsa. Siiloa ympäröi joku kettinki ja ruostunut Do not enter-kyltti, mutta jonossahan siellä turistit kävivät luita kurkistelemassa. Puistattaa ajatella, että vieläkin on varmaan elossa ihmisiä, joiden läheisiä on aikoinaan lähetetty saarelle kuolemaan.

Tuosta on tehty hyvä tv sarja. Seurasin aikoinaan.

Vierailija
154/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salzburgissa kävin kauan sitten.

Museossa siellä oli yhdessä huoneessa suurissa lasiastioissa epämuodostuneita sikiöitä. Ne oli jossain nesteessä. Esim yhdellä oli valtavan kokoinen pää.

Vierailija
155/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedlecin luukirkko Kutna Horassa oli kyllä vaikuttava, mutta ei sillai erikoinen kun kuitenkin melko tunnettu. Roswellissa on tullut käytyä ufomuseossa, äärettömän härö paikka. Death metal - keikka Floridassa oli myös hieno tunnelmaltaan. Hevarit on leppoisia ympäri maailman.

Vahingossa on tullut sitten eteen kaikenlaista. Venäläisessä junassa olen joutunut ryyppäämään illan mafian edustajien kanssa, ei sattunut mitään ja naurua riitti. Chicano-alakulttuurin ulkoilmatapahtuma Kaliforniassa. Isot nuotiobileet meren rannalla samalla reissulla. Reeperbahnilla ryöstetyksi tulemista en viitsisi muistella.

Kun matkailee niin näkee, ja paljon on vielä näkemättä.

Vierailija
156/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla käytiin vapaapalokunnan matkalla paloasemalla Leningradissa (nykyisin Pietari). Paloautotkin oli vastamaalatun näköisiä ja näytettiin filmi, miten sodan aikana hoidettiin palojen sammutus.

Meitä kohdeltiin kuin kunniavieraita.

157/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt muualla kuin Marianhaminassa ja "Stokessa". Valvoja varoitteli: älkää sit menkö uuteenkaupunkiin, pysyttelette vaan (tässä) vanhassa-.

Eikö sieltä joku suomeapuhuva hamppi tullut ruinaamaan rahaa; valvoja käski sen ... "meenny siitä". 

Valvoja oli mun kuvismaikka, sen jälkeen mun arvostus nousi 5 - 10!

Ikää oli 15 (nyt 56).

Sama jatkaa:

M oli yksinhuoltajien reissu, olin 10v, Stoke oli sit luokkaretki: toisena vaihtoehtona oli Leningrad.

Pildee ois kuulemma saanut ja vodaa, mut ei vaan silloin kiinnostanut.

Myöhemmin, faija suuttui, no töksähti, kun en halunnut lähtee hänen mukaan etelään (Kanaria, Turkki, ... ). Ei vaan sekään iskeny, ja helteellä mulle tulee sellanen heikko olo.

Sulla voi olla Addisonin tauti, kun helteellä heikottaa. Ole varovainen.

Vierailija
158/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksan keskitysleiri (Munchenin lähellä)

Dachau se leiri on nimeltään. Olen käynyt siellä myös. Ei ole erikoinen paikka siinä mielessä käydä että onhan se turistialue ja muistopaikka. Erikoinen se on siinä, että joutuu omin silmin todistamaan ihmisen käsittämätöntä julmuutta, joka oli vielä saksalaisen byrokraattisesti organisoitu ihan kuin kansanmurha olisi normaalia.

Vierailija
159/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel, pieni mutta paljon nähtävää. 

Vierailija
160/426 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perun viidakossa Iquitosin lähellä juomassa ayahuascaa. Iquitos on maailman ainoa kaupunki, jonne ei vie yhtään tietä. Ainoa ulkomaanreissuni aikuisena ja yksin menin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi