Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin huvittava tuo yo-lakkiperinne vappuisin

Vierailija
01.05.2022 |

Hei kahtokaa, mie oon käyny lukion v.1969. Tämän kevään ylioppilaille se sopii, mutta täytyykö sitä joka ikinen vappu 50-vuotta elostella että lukio on käytynä?

Kommentit (196)

Vierailija
41/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hauska perinne.

Vierailija
42/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen ylioppilas itsekin, mutta enemmän pidän sitä itsestäänselvyytenä kuin kehuskelun arvoisena asiana. Ja jotenkin huvittaa nuo yo-lakki päässä tuulipuvut kahisten lenkkeilevät tai pihaa haravoivat naapurit. Paljonkohan on porukkaa, jotka ei koskaan ikinä milloinkaan kykenisi liikkumaan vappuna ilman lakkiaan, ettei vaan kukaan luule ettei sellaista olekaan...

Vaikutat todella katkeralta, mutta hyvää vappua sullekin.

Mistä ihmeestä olisin katkera? Sen voin myöntää, että olen allerginen asioille jotka "kuuluu" tehdä. Että mennään laumana ja tehdään jotain sen enempää asiaa miettimättä. Toki perinteet on tärkeitä, mutta tämä on jotenkin hupaisa sellainen. Jos oikeasti haluaa arvostaa omaa saavutustaan, niin miksei sitä yo-lakkia voi käyttää joskus muulloinkin? Silloin siitä tulisi oman näköinen juttu. Mutta tuo tökkii, että tehdään niin kuin "kuuluu".

No sä voit sitten just tästä perinteestä huvittua ihan rauhassa ja kunnioittaa niitä muita mielestäsi parempia perinteitä.

Mä pidän lakkia ja muistelen lämmöllä omaa mummoani, joka oli meidän jokaisen lapsenlapsen lakista sanoinkuvaamattoman ylpeä. Maailma oli hänelle niin erilainen paikka kuin se on meille. Tällä ei ole mitään tekemistä lauman mukana määkimisen kanssa vaan perinteiden kunnioittamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä yo-lakkiperinne on saanut alkunsa? Eikö vappu ole työväenjuhla? Piti selvittää tämä tänä vappuna, mutta en ole jaksanut.

Tosi vaikea googlaustehtävä etsiä vappuartikkeli wikipediasta...

Vierailija
44/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoaa pää, kun nämä samat, iänikuiset i...D....i...o...o...TT....ivirheet toistuvat UUDESTAAN JA UUDESTAAN JA UUDESTAAN JA UUDESTAAN v....u vuodesta toiseen!!!

Tajutkaa nyt h....tin id....to (sensurointi PALSTAN takia), että se on X VUOTTA, X-VUOTIAS!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
45/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Id....tit*

Vierailija
46/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan joka vappu tohtorin takin. Stetoskooppi kaulaan. Seuran saanti taattu.

Vierailija
47/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elostella? Lakki on itsestäänselvyys.

Miksi sitä sitten pitää näyttää? Kaikillahan on se.

Vierailija
48/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suodaan meille valkolakin saajille edes kerran vuodessa nostaa itsemme jalustalle. Ihminen kaipaa sellaista (jos on vähän vajaa).

Vierailija
49/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ylioppilaaksi 20 vuotta sitten, kertaakaan ei ole vappuna ollut yo-lakki päässäni. Onhan se toisaalta vähän hassu tapa, mutta jos jotkut siitä tykkää niin anti mennä vaan.

Vierailija
50/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä nolompaa on käyttää tradenominlakkia. Tai lähihoitajan.

Kyllä.kaikkea koulutusta ja loppuun suoritettuja tutkintoja pitää arvostaa.

Vierailija
51/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä sitten pitää näyttää? Kaikillahan on se.

Miksi ei pidettäisi? Siksi kun suomalaiset on nolosteleva kansa?

Vierailija
52/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ennen aikaan ylioppilaslakkia pidettiin päässä koko kesä.

Vierailija
53/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän yo-lakin saa kuka tahansa.

Senkun kävelee hattukauppaan ja hakee omansa mukaansa.

Ei siihen lukiota tarvita.

Vierailija
54/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen apupoika raksalla, mulla on keltanen kypärä.

Vierailija
56/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo tapa on nykypäivänä hieman jo huvittava, mutta suodaan perinne niille, jotka sitä vielä ylläpitävät. Eipä siinä mitään pahaa ole. Enemmänhän tuo on iäkkäämmän väen perinne.

Vierailija
57/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on lakki edes tallessa? Mä oon pistänyt lakin 20 vuotta sitten roskikseen.

Haluatko sä tietää nimiä, vai? Mun nimi on Anna. Mulla on lakki tallessa.

Noloa pitää jotain vanhaa tallessa. Eikö hävetä?

Ei mua hävetä se, että susta on joku asia nolo. En koe, että sun tunteet liittyvät mun tunteisiini.

- Anna

Vierailija
58/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen ylioppilas itsekin, mutta enemmän pidän sitä itsestäänselvyytenä kuin kehuskelun arvoisena asiana. Ja jotenkin huvittaa nuo yo-lakki päässä tuulipuvut kahisten lenkkeilevät tai pihaa haravoivat naapurit. Paljonkohan on porukkaa, jotka ei koskaan ikinä milloinkaan kykenisi liikkumaan vappuna ilman lakkiaan, ettei vaan kukaan luule ettei sellaista olekaan...

Mistä ihmeestä olisin katkera? Sen voin myöntää, että olen allerginen asioille jotka "kuuluu" tehdä. Että mennään laumana ja tehdään jotain sen enempää asiaa miettimättä. Toki perinteet on tärkeitä, mutta tämä on jotenkin hupaisa sellainen. Jos oikeasti haluaa arvostaa omaa saavutustaan, niin miksei sitä yo-lakkia voi käyttää joskus muulloinkin? Silloin siitä tulisi oman näköinen juttu. Mutta tuo tökkii, että tehdään niin kuin "kuuluu".

Ah, meillä on uniikki yksilö seurassamme. Ja rokotuksiahan me ei otettu, eikä Natoon mennä?

No nyt menee kyllä mutkat suoriksi. Kerro minulle, miksi on upeeta ja mahtavaa käyttää yo-lakkia vappuna, mutta joskus muulloin se olisi nolointa ikinä? Tällä tarkoitan sitä, ettei Sirkku 46 vee ikimaailmassa kehtaisi käyttää lakkia vaikkapa itsenäisyyspäivänä. Tai milloin vaan. Miksi siitä yo-lakista on ok olla ylpeä vain kerran vuodessa? Eikö se ole aikamoista ahtautta, jolle sietääkin vähän virnuilla?

Vierailija
59/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkäävät meriiteistä ja vuosien opiskelulla hankitulla rintamerkillä jolla tänäpivänä ei ole ps ankaan merkitystä.

Jos laittais vaikka intin lippalakin ens vapuks..

Vierailija
60/196 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, meillä on uniikki yksilö seurassamme. Ja rokotuksiahan me ei otettu, eikä Natoon mennä?

No nyt menee kyllä mutkat suoriksi. Kerro minulle, miksi on upeeta ja mahtavaa käyttää yo-lakkia vappuna, mutta joskus muulloin se olisi nolointa ikinä? Tällä tarkoitan sitä, ettei Sirkku 46 vee ikimaailmassa kehtaisi käyttää lakkia vaikkapa itsenäisyyspäivänä. Tai milloin vaan. Miksi siitä yo-lakista on ok olla ylpeä vain kerran vuodessa? Eikö se ole aikamoista ahtautta, jolle sietääkin vähän virnuilla?

Sä et oikeasti siis ymmärrä? Se on PERINNE. Juhannuksena sit kukkaseppele ja jouluna tonttulakit. Luulet olevasi jotenkin muita yläpuolella huvittumalla yhdestä lakista, oikeasti teet van itsesi naurettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi