Onko kenenkään muun mies täydellinen kaikkialla paitsi kotona?
Jostain syystä miestyyppini on sellainen, että muille esitetään täydellistä miestä, mutta kotona käyttäydytään kuin itsekäs mulk*ro.Havaitsin tämän nyt nelikymppisenä, että olen eronnut kahdesti täydellisestä miehestä, saanut kuulla olevani hullu, kun eroan.Usein anoppi kääntänyt selkänsä, kun täydellistä poikaa en arvosta.Appivanhemmilla mies hellittelee ja silittelee, mutta mökötys ja itsekkyys alkaa heti kun ulko-ovi sulkeutuu.Huomauttelee kaikesta minussa, kaikki negatiivista, ei koskaan mitään hyvää.Appivanhempien luona on vastenmielistä käydä, kun joudun seuraamaan miehen teatteria.Itsekkyydellä tarkoitan nyt itsekkyyttä seksissä, arjessa ja ajankäytössä.Kun huomasin tämän kaavan toistuvan, turruin jotenkin.Nyt omavaraisena ja miestäni parempituloisena olen tullut lopputulokseen, etten oikeasti tarvitse miestä puitteiden puolesta.Haluan miehestä parhaan ystävän, jonka kanssa ei kilpailla ja joka huomioi minut kuten minä hänet.Exäni ovat olleet samaa laatua, kahden kesken henkinen väkivalta on aiheuttanut monet itkut.Ja joo, jätän sen sian, vaati näin monta vuosikymmentä ymmärtää
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ootko ap lukenut ketjun Narsistin keskustelutyyli ja muutenkin tutustunut narsismiin?
Mitä ongelmia sinulla on ollut äiti- tai isäsuhteessasi?
Kävin lukemassa. En tiedä onko miehellä narsistisia piirteitä, mutta hyvin voimakkaasti kontrolloiva on. Esim. jos mies on loukannut minua pahasti ja viestittelemme siitä, muistan väärin viestin lähettämisen ajankohdan ja sanon vaikka esim: odotin sinua pitkään ja sulla kesti monta minuuttia vastata.
Mies takertuu aikamääreeseen ja alkaa inttää siitä, sitten hakee kuvakaappauksia väitteensä tueksi että kauan kestikään vastata: VALEHTELET AINA mulla kesti kaksi minuuttia ei USEITA!
Siis päädymme aina tappelemaan epäolennaisuuksista kun mies toimii noin. Ja aina huutamalla, nimittelemällä ääliöksi tai mielenvikaiseksi.
Ole yhteydessä auttaviin tahoihin, jos pelkäät tilanteen eskaloituvan.
Omistani kaksi kolmesta narsistista ovat olleet sitä piilouhrinarsistilaatua, jotka itse lemppaavat uhrinsa jollain todella vaurioittavalla tavalla. Vain yksi oli eri tyyppiä, josta piti erota itse ja hän jäi häiriköimään, mutta meillä ei ollut lapsia.
Useimmiten narsisti hommaa uuden kumppanin todella nopeasti, voi olla jopa naimisissa vuoden sisällä erosta. Ja pitää varautua siihenkin, että häntä ei kiinnosta lapset enää eron jälkeen. Tämä ei tietysti estä kiusaamasta eksää eron jälkeen.