Onko kenenkään muun mies täydellinen kaikkialla paitsi kotona?
Jostain syystä miestyyppini on sellainen, että muille esitetään täydellistä miestä, mutta kotona käyttäydytään kuin itsekäs mulk*ro.Havaitsin tämän nyt nelikymppisenä, että olen eronnut kahdesti täydellisestä miehestä, saanut kuulla olevani hullu, kun eroan.Usein anoppi kääntänyt selkänsä, kun täydellistä poikaa en arvosta.Appivanhemmilla mies hellittelee ja silittelee, mutta mökötys ja itsekkyys alkaa heti kun ulko-ovi sulkeutuu.Huomauttelee kaikesta minussa, kaikki negatiivista, ei koskaan mitään hyvää.Appivanhempien luona on vastenmielistä käydä, kun joudun seuraamaan miehen teatteria.Itsekkyydellä tarkoitan nyt itsekkyyttä seksissä, arjessa ja ajankäytössä.Kun huomasin tämän kaavan toistuvan, turruin jotenkin.Nyt omavaraisena ja miestäni parempituloisena olen tullut lopputulokseen, etten oikeasti tarvitse miestä puitteiden puolesta.Haluan miehestä parhaan ystävän, jonka kanssa ei kilpailla ja joka huomioi minut kuten minä hänet.Exäni ovat olleet samaa laatua, kahden kesken henkinen väkivalta on aiheuttanut monet itkut.Ja joo, jätän sen sian, vaati näin monta vuosikymmentä ymmärtää
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Se esiintyminen on jotain niin mieletöntä ettei mitään rajaa. Muut ihmiset katsoo kuinka mahtava tyyppi tuo onkaan! On siinä tuuri käynyt kun on puolisokseen saanut näin ihanan ihmisen. Ja tämä ky. kuspää nauttii kaikesta huomiosta ja jatkaa samaa rataa.
Joo mun mies on entinen SM-tason urheilija ja voittanut SM-mestaruuksia.
Kus* vissiin kroonisesti päässä.
Käyttäytyy myös kuin keisari kotona ja minä olen hänen hovinsa. Jostain syystä en enää kykene ihailemaan häntä ja osoittamaan kunnioitusta.
Samaa tekevät naiset. Julkisesti kehutaan ja arvostetaan mutta kotona ollessa haukutaan ja nalkutetaan kun mies ei tee mitään oikein ja jos tekeekin niin se ei ole naiset tottumalla tavalla joka oikeuttaa nalkuttamisen ja haukkumisen
Oon ajatunut aina myös samanlaisiin suhteisiin. Viimeisimmän suhteen tajusin laittaa itse poikki, kun hälytyskellot soivat, kun tajusin taas saman kaavan toistuvan. Tiedän ongelmani, joka on se, että olen liian kiltti. Olen opetellut pitämään puoliani ja sanomaan myös myös mitä itse tahdon. Ongelma on myös siinä, että koska olen noiden miesten mielestä "seksikäs ja hyväkroppainen" , niin seksiähän minulta pitäisi aina saada.
Nyt olen yksin ja pelottaa edes mennä mihinkään deittailemaan. Toisaalta haluan olla rohkea ja mennä päin pelkoa, koska haluan pistää tälläisen kierteen poikki, ja eihän se onnistu kuin tappailemalla uusia ihmisiä. Semmoisia ihmisiä, jotka eivät ole tuollaisia yliseksuualisia ja manipuloivia.
Teillä on kamalia miehiä, ei tulisi mieleenkään olla tuollaisien kanssa yhdessä.
Minulla oli rankka menneisyys ja kovaa itsetutkiskelua koko pienen elämäni. Tämän ansiosta olen löytänyt miehen joka on täyttä timanttia kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Oon ajatunut aina myös samanlaisiin suhteisiin. Viimeisimmän suhteen tajusin laittaa itse poikki, kun hälytyskellot soivat, kun tajusin taas saman kaavan toistuvan. Tiedän ongelmani, joka on se, että olen liian kiltti. Olen opetellut pitämään puoliani ja sanomaan myös myös mitä itse tahdon. Ongelma on myös siinä, että koska olen noiden miesten mielestä "seksikäs ja hyväkroppainen" , niin seksiähän minulta pitäisi aina saada.
Nyt olen yksin ja pelottaa edes mennä mihinkään deittailemaan. Toisaalta haluan olla rohkea ja mennä päin pelkoa, koska haluan pistää tälläisen kierteen poikki, ja eihän se onnistu kuin tappailemalla uusia ihmisiä. Semmoisia ihmisiä, jotka eivät ole tuollaisia yliseksuualisia ja manipuloivia.
Mä en luota itseeni enää parinvalinnassa. Rakastun vaan itsekkäisiin näköjään.
Pitää mennä yksilöterapiaan setvimään että miksi.
Ap
Mun mies. Muiden kanssa mukava, hauska jne.. töissäkin kuulema aina niin pidetty ja kiva. Puhuu kavereilleen miten perhe on niin tärkeä ja kaikkikaikessa. Kotona on ihan kamala. Määrää kaikesta, suuttuu jos asiat ei mene mielensä mukaan. Jakaa lapsille aivan kohtuuttomia rangaistuksia mitä pienemmistä jutuista. Saattaa huutaa vaikka siitä, että astianpesukoneen tyhjennyksestä tulee liian kova ääni, kun hän katsoo televisiota. Rahansa käyttää vain itseensä. Menonsa ja lomansa suunnittelee kavereidensa kanssa. Nytkin esim kesäksi jo 4-5 reissua kavereiden kanssa tiedossa, ja syksyllekki pari viikkoa. Perheen kanssa tai minun kanssa tehtäväksi ei ole mietitty mitään. Yllättävää, että kotona on varsin kireä ilmapiiri, ja ero on otettu esille monesti. Ja kun se ero joskus tapahtuu, saa nähdä miten pahasti kaikki kääntyy minun syyksi. Omat juttunsa kääntää aina jonkun toisen syyksi.
Ootko ap lukenut ketjun Narsistin keskustelutyyli ja muutenkin tutustunut narsismiin?
Mitä ongelmia sinulla on ollut äiti- tai isäsuhteessasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mun mies alkaa vaikka spontaanisti hieroa mun hartioita kun ollaan "ihmisten ilmoilla". Kotona ei tee sitä ikinä, kohtelee kuin ilmaa.
Teatteria tosiaan.Joo tuo hierominen..? Meilläkin saattaa silitellä vieraspaikassa
Niin ja mies nauraa mun jutuille, ojentaa tuolin ja tarjoilee kahvia anopin luona minulle, kotona ei ikinä. Minä olen kotona se, joka huomioi ja tosi yksinäistä, etten saa takaisin mitään.
Mä vaikutan kyläpaikoissa ulospäin siltä nyrpeältä muijalta, joka irvistää täydellisen miehensä rakkaudelle.
Ap
Olen huomannut tämän saman ja tässä toistuu usein sama kaava.
Kotona ollaan ennen kyläpaikkaan lähtöä tai ennen vieraiden saapumista riidelty ja olen siitä vielä niin pahoilla mielin tai poissa tolaltani, etten kykene käyttäytymään normaalisti.
Muut ihmiset siis näkevät myrtsin tai kiukkuisen akan ja mukavan, rauhallisen miehen, joka yrittää olla ystävällinen myös tuolle ilonpilaajalle.
Kyllä siinä vieraat ajattelee, että kuinka noin mukava mies joutuu kärsimään tuollaisen pirttihirmun takia.
Jospa vaan tietäisivät totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mun mies alkaa vaikka spontaanisti hieroa mun hartioita kun ollaan "ihmisten ilmoilla". Kotona ei tee sitä ikinä, kohtelee kuin ilmaa.
Teatteria tosiaan.Joo tuo hierominen..? Meilläkin saattaa silitellä vieraspaikassa
Niin ja mies nauraa mun jutuille, ojentaa tuolin ja tarjoilee kahvia anopin luona minulle, kotona ei ikinä. Minä olen kotona se, joka huomioi ja tosi yksinäistä, etten saa takaisin mitään.
Mä vaikutan kyläpaikoissa ulospäin siltä nyrpeältä muijalta, joka irvistää täydellisen miehensä rakkaudelle.
ApOlen huomannut tämän saman ja tässä toistuu usein sama kaava.
Kotona ollaan ennen kyläpaikkaan lähtöä tai ennen vieraiden saapumista riidelty ja olen siitä vielä niin pahoilla mielin tai poissa tolaltani, etten kykene käyttäytymään normaalisti.
Muut ihmiset siis näkevät myrtsin tai kiukkuisen akan ja mukavan, rauhallisen miehen, joka yrittää olla ystävällinen myös tuolle ilonpilaajalle.
Kyllä siinä vieraat ajattelee, että kuinka noin mukava mies joutuu kärsimään tuollaisen pirttihirmun takia.
Nämä on niin peruskauraa ihmissuhteissa narsistin kanssa. Oma pääkoppa kuntoon ja narsistit pihalle!
Minä olen totaalisen traumatisoitunut tällaisesta käytöksestä! Saan aivan hillittömiä paniikki- ja rauvokohtauksia pienimmästäkin alistamiseleestä tai puheesta sukupuoleen katsomatta. Tuollainen kontrolloiva ja kaksinaamainen käytös tuhoaa sielun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän vielä lisäyksenä, että mies siis tehnyt tuota tahallaan vuosien ajan ja nykyisin osaan jo paremmin välttää tuota, mutta vaikeaa se on.
Koska mies jatkaa ja tuntuu kaivavan riitaa aikaiseksi vaikka yksinään, kun en lähde hänen vedätyksiinsä enää mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä!! En pysty esittämään onnellista, toisin kuin mies.
Ap
Pistäkää ne narsistit pois elämästänne. Ne sairastuttavat teidät. Miettikää elämäänne ja haaveitanne ennen suhdetta ja itseänne nyt. Tuotako toivoitte suhteelta ja elämältänne?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen totaalisen traumatisoitunut tällaisesta käytöksestä! Saan aivan hillittömiä paniikki- ja rauvokohtauksia pienimmästäkin alistamiseleestä tai puheesta sukupuoleen katsomatta. Tuollainen kontrolloiva ja kaksinaamainen käytös tuhoaa sielun!
Olet kai jo nollakontaktissa tuon tunteen aiheuttajiin? Onko olo helpottanut?
Luulin aikanaan olevani mielenterveysongelmainen, kunnes selvisi, että suhde sairastutti minut. Paniikkihäiriö ja masennusoireet katosivat ja ailahteleva käytös tassantui ja myös fyysisten sairauksien sairastelukierre päättyi.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ap lukenut ketjun Narsistin keskustelutyyli ja muutenkin tutustunut narsismiin?
Mitä ongelmia sinulla on ollut äiti- tai isäsuhteessasi?
En ole ap, mutta lukiessani tuota mainitsemaasi ketjua on kyllä silmät avautuneet. Itkukin tullut välillä, kuinka jutut ovatkaan niin tuttuja.
Mutta en ole tajunnut asioiden oikeaa laitaa, vaan olen selittänyt asioita itselleni milloin milläkin verukkeella.
Kannattaa lukea kaikkien, joiden puolisoilla paljon näitä narsistisia piirteitä.
Miten olette päässeet eroon näistä narsistisista miehistä?
Onko teillä yhteisiä lapsia ja kuinka huoltajuus on ratkaistu?
Entä muut käytännön asiat, onko teillä ollut jo asunto valmiiksi hankittuna ennen erosta miehelle ilmoittamista?
Itseäni pelottaa kovasti mitä eroilmoituksesta seuraa.
Henkinen väkivalta on jo nykyisellään kovaa ja pelkään miehen kostavan myös lapsille ja/tai lasten kautta.
Vierailija kirjoitti:
Se esiintyminen on jotain niin mieletöntä ettei mitään rajaa. Muut ihmiset katsoo kuinka mahtava tyyppi tuo onkaan! On siinä tuuri käynyt kun on puolisokseen saanut näin ihanan ihmisen. Ja tämä ky. kuspää nauttii kaikesta huomiosta ja jatkaa samaa rataa.
Kuulostaa tyypilliseltä pers.häiriöiseltä. Kaikkihan nää hurmaa lirkuttelullaan. Paitsi ne, jotka tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ongelmia sinulla on ollut äiti- tai isäsuhteessasi?En ole ap, mutta lukiessani tuota mainitsemaasi ketjua on kyllä silmät avautuneet. Itkukin tullut välillä, kuinka jutut ovatkaan niin tuttuja.
Mutta en ole tajunnut asioiden oikeaa laitaa, vaan olen selittänyt asioita itselleni milloin milläkin verukkeella.
Kannattaa lukea kaikkien, joiden puolisoilla paljon näitä narsistisia piirteitä.
Sen takia itse huutelen siitä ketjusta kaikkiin ketjuihin, missä on red flageja. Ihmiset eivät tiedä tarpeeksi narsisteista ja ne selitykset itselle toisen puolesta ovat kaikenlaisia ja oma terveys ja mielenterveys ja elämä menee.
Itsellä narsistivanhempi ja muutaman vuoden parisuhde ja muutaman kuukauden parisuhde narsistiin.
Kukaan ei haluaisi uskoa, että oma läheinen ja rakas ihminen olisi niin perustavanlaatuisesti pilalla ja etenkin, kun ainoa ratkaisu on etäisyys, mieluiten nollakontakti.
Tsemppiä meille kaikille! <3
Sähköalalla on, mutta ei myyntipuolella/asiakastehtävissä. Ei ole yhtään lipevän oloinen, ja oikeastaan tosi ihastuttava tyyppi kaikkialla paitsi suhteessa.
On sovin istinen ja tosi veemäinen, eikä mitään asiaa voi ottaa esille hänen kanssaan ilman, että pillahtaa.
Kaikki ei ylistävä puhe on syyttämistä ja häntä kohtaan väärin.
Kokeiltiin terapiaa, oli sielläkin täydellinen ja ymmärtäväinen. Ne opit jäivät terapeutin tuolille, jo hississä alkoi tiuskiminen.
Ap