Millainen on sinun lompakko vuonna 2022?
Käytätkö pelkkää korttikoteloa vai peruslompakko, iso vai pieni? Mitä kaikkea säilytät?Nimimerkillä 20v vanha lompakko alkaa olemaan sellaisessa kunnossa, että uusi ostettava.
Kommentit (18)
Minulla on isohko 7x15 cm lompakko, joka harvoin on edes mukana. Käyttökortit kulkee puhelimen suojakuoressa. Käteistä en käytä yleensä koskaan.
Korttikotelo. Lompakkoa ei ole ollut vuosiin.
Perinteinen, käytän käteistä. Kolikkakukkaro on lisäksi.
Pieni miesten nahkalompakko mutta odottelen postista isompaa n. 11x19cm kokoista, kolikot ja kortit pursuavat tuosta vanhasta niin että se ratkeaa kohta. Käytän paljon käteistä niin kolikoille/seteleille tarvii aina tilaa puhumattakaan kaikista korteista ja muista tärkeistä lappusista.
Secrid-merkkinen korttikotelo, rfid-suojattu. Sinne menee lisäksi setelit ym. litteää. Jos joskus sattuu olemaan käteistä niin mahdolliset kolikot pyörii laukun pohjalla, harvoin kyllä on.
Jos kolikoita todella käyttää maksamiseen niin tilaongelma ratkeaa itsestään. Kai tuo alle 5 euroa kolikoita mahtuu pieneenkin lompakkoon.
En muista. Lojunut lipaston laatikossa varmaan vuoden. Kännykän kotelossa kulkee muutama tärkeä kortti ja joskus irtorahoja taskussa. Lompakosta on tullut tarpeeton.
Nykyään ei kukaan kanna lompakkoa mukana, eikä kyllä kortrejakaan. Puhelimella maksan kaiken ja ajokorttikin on sovelluksena.
Furlan pieni lompakko, jossa on yleensä vain kortteja. En muista, milloin olisin viimeksi käsitellyt käteistä. Kolikoita käsittelin viime joulun alla ollessani keräämässä rahaa hyväntekeväisyyteen mutta silloinkaan ne eivät olleet omiani vaan ihmiset pudottivat niitä lippaaseen, jota pitelin :-)
En ole käyttänyt moneen vuoteen lompakkoa. Tärkeimmät kortit löytyvät puhelimen kuoresta. Lisäksi on Marimekon korttikukkaro sekä toinen Marimekon kukkaro käteiselle, jos joskus on tarvetta ottaa niitä mukaan. Ruokakauppareissulla en pidä niitä matkassa.
Ihan perus kulunut pullottava lompakko. Täynnään kuitteja. Kolikoita. Käteistä seteleinä jonkun verran-maksan pääosin käteisellä.
Kortit myös lompakossa. Puhelin on vain puhelin, tekstiviestilaite ja netti.
Normaalissa käytössä sellainen isohko lompakko jossa useampi korttipaikka. Jos mulla on käytössä pieni laukku enkä tarvitse mukaan kuin ehkä vähän käteistä, ajokortin ja pankkikortin, niin sitten on pienempi lompakko tätä varten. Se on aika litteä niin mahtuu pieneen laukkuun. On mulla joku pieni pussukkakin jossakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme :D. Korttilompakko, perinteinen lompakko ja rahakukkaro. Kolikot kukkarossa, setelit perinteisessä ja kortit kolmannessa.
Eikö tuo ole hankalaa kun on noin monessa eri paikassa tavarat?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei kukaan kanna lompakkoa mukana, eikä kyllä kortrejakaan. Puhelimella maksan kaiken ja ajokorttikin on sovelluksena.
Olet varmaan tietoinen, että mobiiliajokorttikokeilu on lopetettu 2020.
Mulla on kolme :D. Korttilompakko, perinteinen lompakko ja rahakukkaro. Kolikot kukkarossa, setelit perinteisessä ja kortit kolmannessa.