En voi käyttää alkoholia enkä haluakaan - muita?
Lääkitysten takia ei alko enää sovi eikä haittaa yhtään. Jo monta juhlapyhää juhlittu täysraittiina. En ymmärrä miksi ylipäätään olen joskus juonut. Join silloin humalahakuisesti, mutta melko harvoin. Nyt en enää yhtään. On ihanaa, kun tietää ettei krapula enää iske.
Kommentit (48)
En juo alkoholia ja moni luulee minua raitistuneeksi alkoholistiksi. Minua ei myöskään kutsuta mihinkään, missä tarjotaan alkoholia.
Vuosi 2022 ja jengi vetää edelleen liuotinta naamariin. Mikä v I T T U teitä vaivaa. Ei oo tainnu syöpälööpit alkoholista osua silmiin.
Juu, ei enää jaksa. En ole kyllä koskaan kovasti juonut. Nuorempana oli yksi vuosi, jonka aikana tuli kokeiltua. Nykyään muutama olut korkeintaan menee vuodessa, maun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Voin käyttää ja olen käyttänytkin, mutta nykyisin ei vaan tee mieli enää.
Sama mulla paitsi että välillä nykyisin tulee fiilis, että olisi kiva ottaa lasillinen/kaksi kivassa seurassa vaikka näin vappuna. Tai kauniina kesäiltana. Tosin enemmänkin sitä kaipaa vaan sellaista kivaa yhdessäoloa pienellä porukalla tai vaikka ihan kaksin puolison kanssa. Että istuttaisiin iltaa, syötäisiin yhdessä ja juteltaisiin niitä näitä.
Mitään kännäämistä en kaipaa enkä jaksa enää katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi 2022 ja jengi vetää edelleen liuotinta naamariin. Mikä v I T T U teitä vaivaa. Ei oo tainnu syöpälööpit alkoholista osua silmiin.
Onko meillä muita laillisia päihteitä? No ei ole niin siinä syy runsaaseen alkoholin käyttöön.
Monille kehopositiivisille ihralöllyköille maistuu hyvin alkoholi. Instagrammissakin on kuvia, kun mässäilevät ruoalla ja kittaavat alkoholia samalla. Ovat olevinaan huippunaisellisia.
Periaatteessa voisin käyttää, mutta olen alkoholisti niin en käytä. Se on putki päällä välittömästi. Raittiina 10 vuotta ja hyvä niin.
Minä käytän ja usein.Ei se hyvä asia ole.Ehkä joskus loppuu tai vähenee.
Vierailija kirjoitti:
En juo alkoholia ja moni luulee minua raitistuneeksi alkoholistiksi. Minua ei myöskään kutsuta mihinkään, missä tarjotaan alkoholia.
Jotenkin kummallista, että alkoholin käyttämistä ei saisi/voisi lopettaa ennen kuin siitä on tullut ongelma.
Tosin niinhän sitäkin joutuu selittelemään miksi ei (tänään) juo. Oletko autolla? Raskaana? Lääkekuurilla? Vai oletko kenties h*llu? Sitä sen sijaan ei tarvitse selitellä käytännössä koskaan kenellekään, että miksi (tänään) juo.
En minäkään voi käyttää eikä haittaa yhtään. Koskaan en suurkuluttaja ollut ja sekin vähä jäi helposti. Tupakkaa en ole edes maistanut ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa voisin käyttää, mutta olen alkoholisti niin en käytä. Se on putki päällä välittömästi. Raittiina 10 vuotta ja hyvä niin.
Itsekin ole ollut liki 10 vuotta nyt raittiina enkä viitsi ottaa edes lasillista, vaikkei mulla ikinä aikoinaankaan jäänyt ns ränni päälle vaan se oli max 2 kosteaa iltaa peräkkäin ja esim juhannuksena ei enää lauantaina kyennyt juomaan.
Ja olipahan muuten harvinaisen pöljää väkeä ne jotka veti sen to-pe-la viinaa kun niitä selvinpäin katseli sen yhden illan.
Ap, onnea uudelle terveellisemmälle elämällesi!
Nuorempana ärsytti, kun kaveripiirissä moni käytti alkoholia. Itse koin sen aina turhaksi rahanmenoksi, vaikka esim. krapulaa en koskaan saanut. Se taisi johtua terveistä elämäntavoista, vaikka harvoin otin edes yhtä lasillista.
Suomalaista alkoholikulttuuria kuvastaa hyvin se, että mentiin sitten teatteriin, elokuviin, urheilutapahtumaan, konserttiin tai vaikka vain syömään, niin aina se alkoholi on siinä mukana. Joko ennen tai jälkeen "päätapahtuman".
Varsinkaan näin vanhemmalla iällä olen tehnyt selväksi, että minua on turha pyytää mukaan jos touhuun kuuluu alkoholia. Viihdyn paljon paremmin ilman alkoholia kuluttavaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko meillä muita laillisia päihteitä? No ei ole niin siinä syy runsaaseen alkoholin käyttöön.
Miksi pitää saada itsensä päihtyneeksi?
En ole ikinä käyttänyt, en edes kokeillut. Ei vaan ole ikinä kiinnostanut tippaakaan. Epäterveellistä, en halua myrkyttää elimistöäni turhilla karsinogeeneillä enkä halua päänsärkyä tai käyttäytyä kuin ääliö humalassa.
Minä en ole vielä reilu 30 vuotisen elämäni aikana löytänyt yhtään syytä juoda alkoholia, joten en sitten ole tullut juoneeksi. Hyvin on juhlapyhätkin sujuneet ilman.
Mullakin on alkotonta aikaa takana 3 vuotta paitsi tänään maistoin kuoharia lasillisen - ja aivan turhaan. Ei antanut yhtään mitään tai tuntunut missään, ei maistunut sekään kunnolla vaikka vappuseuralainen joi siinä sivussa pullollisen valkkaria...
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi minullekaan. Tulee vähäisestäkin määrästä rytmihäiriöitä.
Minusta tulee jo vähäisestäkin määrästä kuin toinen ihminen ja se onkin sitten sen sortin känniääliö, että parempi ilman.
Olisi kyllä kivaa jos voisi ottaa sen pari lasillista hyvässä seurassa, mutta en osaa juoda kuin humalahakuisesti.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin käyttää alkoholia, mutta en käytä. Muita?
En ole käyttänyt. En kertaakaan, enkä ole tupakoinut.
Sinä, joka laitoit tälle loistavalle kommentille alapeukun, vedä naru kaulaan ja hyppää kaivoon. Olet joko nikotiininarkkari tai arvostat alkoholia. Urpo.
Vierailija kirjoitti:
Onpas naiivi kommentti.
Mun isä sai infarktin, löysin hänet lattialta. Häkeen soitto ja veivät sitten keskussairaalaan: asuin siellä, kaupungissa siis, ja kävin kattomassa: eka päivänä: voi luoja sentään - tuosta ei tule ikinä kotona olijata :( Trendikkäästi herra sitten lueskeli Iltsraria seur. iltapäivänä Neurologisella :))
Kävin 7/8 päivänä kattomassa, sen jälkeen vetelin 6-7 kaljaa (ns. kävi hermoille).
Mulla putos paino ja verenpaine! - Todella outoa, siis tuo vp. Lie joku stressireaktio tms. ollut sen ajan päällä, mitä lie....