En voi käyttää alkoholia enkä haluakaan - muita?
Lääkitysten takia ei alko enää sovi eikä haittaa yhtään. Jo monta juhlapyhää juhlittu täysraittiina. En ymmärrä miksi ylipäätään olen joskus juonut. Join silloin humalahakuisesti, mutta melko harvoin. Nyt en enää yhtään. On ihanaa, kun tietää ettei krapula enää iske.
Kommentit (48)
Ei sovi minullekaan. Tulee vähäisestäkin määrästä rytmihäiriöitä.
Voin käyttää alkoholia, mutta en käytä. Muita?
Voin käyttää ja olen käyttänytkin, mutta nykyisin ei vaan tee mieli enää.
En enää oikein pysty. Tulee krapulassa niin hirveä olo henkisesti ja fyysisesti. Ja menee päivä ihan pilalle kun ei voi kun syödä ja nukkua.
Kyllähän se on hetken hauskaa kun on nousuhumalassa, mutta kännissä en jotenkin osaa olla. En tajua, miten jotkut pystyy olemaan siinä humalan keskivaiheilla niin pitkään. Itsellä se on jotenkin niin, että nousu ja sitten alkaa jo lasku.
Mutta en kaipaa, tai siis se ei ole sen krapulan arvoista. Krapula on aivan hirveä olotila!
Vihreä on hyvä vaihtoehto kun ei halua krapulaa.
Sama. Nuorena, alle 30-vuotiaana join paljonkin. Käytännössä joka viikonloppu ainakin muutaman. Nykyään nelikymppisenä juon saunakaljan ehkä 4 kertaa vuodessa. Ei vaan maistu enää. Ja kalliiltakin tuntuu, ihan rahan haaskaukselta.
Saan migreenin jo kahdesta lasista viiniä.
En voi lääkityksen takia myöskään juoda, mutta mä puolestani kaipaan pikkuhiprakkaa. En silti juo pisaraakaan ja kaikki bileet(ne harvat) olen selvinpäin. Ei haittaa muiden juopottelu.
Kyllähän sitä voisi käyttää, mutta tarvitsen histamiineja jotka eivät sovellu ollenkaan samanaikaisesti käytettävinä alkon kanssa joten alko jää häviölle. Toisekseen elimistöni lähinnä suolisto ei voi hyvin mikäli käytän runsaasti sokeria siältäviä juomia ja aivan kuivat närästää. Aloitin tarkoituksellisen tipattoman muistaakseni marras-joulukuun 2021 vaiheilla. Vaput / jussit / uudetvuodet on olleet jo aikaisemminkin juhlinnan ulkopuolella puolisoni töiden takia. Eipä innosta yksin juhlia alkon kera.
Mä voisin kyllä edelleen juoda, mutta ei vaan enää tee yhtään mieli eikä alkoholi kyllä mulle sovikaan.
Tykkään itsestäni huomattavasti enemmän kun olen oma itseni.
Mä voisin kyllä käyttää alkoholia, mutta miksi ihmeessä lähtisin esim tänään tuonne jonnekin rymyämään ja itselleni krapulaa hankkimaan?
Juuei. Onneksi arvostan itseäni enemmän.
Itse en enää edes halua vaikka voinkin. Harvinaisen hukkaan heitettyä aikaa ensin riekkua jossain ja sitten maata ainakin se yksi päivä krapulassa.
Ja mä en edes käytä aikaani erityisen viisaasti koska notkun palstalla.
Siihen malliin hoette tuota ei tee mieli että suorastaan kuulee kuinka suut napsuu. Itselleenhän sitä ihminen kertoo parhaat valheet.
Meidän perheessä kukaan ei käytä alkoholia. Olen siitä hyvin onnellinen.
En ole koskaan ymmärtänyt mihin tarvitsisin alkoholia. Ei ole terveysrajoitteita. Joskus olen liköörikonvehdeista vähän alkoholia tullut nauttineeksi, kun semmoisia olen syönyt, ja varmaan jossain lounaspaikassa on juhlajälkkärinä ollut jotain rommilla maustettua kermarahkaa. En ole koskaan ollut humalassa muusta kuin rakastumisesta.
M36
Hei haloa:Nyky muoti on EI ALKOHOLIA VAIKKA EI MITÄÄN LÄÄKITYSTÄ OLE!
Mä lopetin kun joka saamarin kerta tuli delirium ja vointinmeni hewngenvaaralluseksi. Kerran kramppasin sairaalassa, tästä eiole mitään muistikuvia. Ihmettelin vaan aamulla miksi joka lihas on hiton kipeä ja miksi ala hampaat heiluu... Koko rintaranka painui kasaan 1mm. Onneksi toivuin täysin. Nyt on hyvä ilman Alkoa.
Vierailija kirjoitti:
Voin käyttää alkoholia, mutta en käytä. Muita?
En ole käyttänyt. En kertaakaan, enkä ole tupakoinut.
Hyvä niin👍