Sosiaalisesti taitavat ja luontevat ihmiset puhuvat itsestään introvertteinä ja ujoina
Minusta tuntuu, että olen jo useamman kerran kuullut jonkun sellaisen henkilön suusta tämän saman, että kyse on jo jonkinlaisesta opitusta puhetavasta. Että on jotenkin kiinnostavampi ihmisenä, kun esittelee itsensä näin. "Oikeasti olen tosi introvertti ja ahdistun sosiaalisissa tilanteissa". Ja ihmisen meriitit kuitenkin todistavat ihan muuta.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin kirjoittaa mielipiteestäni romaanin, mutta suullisesti osaisin sanoa jotain tyhmää kahdella sanalla.
Introverteille luonteille on tyypillistä että ajatuksia on luontevampaa ilmaista kirjoittamalla kuin puhumalla. Kirjailijan stereotyyppi on introvertin perikuva.
Jos ihminen osaa ilmaista itseään kirjallisesti, myös suullisesti hyvä ilmaisutaito on mahdollista. ;)
On, mutta usein kuitenkin parhaat luovat kirjoittajat ovat kömpelöitä suullisessa ilmaisussa.
Introvertti ja ujo on ihan eri asioita!
Itse olen tosi taitava ja dupliikki sosiaalisissa tilanteissa ja hyvä puhumaan ja keskustelemaan, enkä yhtään arkaile tai jännitä esiintymistä tai uusia ihmisiä, MUTTA kuormitun js väsyn kovasta sosiaalisuudesta helposti ja vietän vapaa-aikani lähes kokonaan yksin.
Sä oot pannu sun äitiis siks susta tuli noin kallu