Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalisesti taitavat ja luontevat ihmiset puhuvat itsestään introvertteinä ja ujoina

Vierailija
30.04.2022 |

Minusta tuntuu, että olen jo useamman kerran kuullut jonkun sellaisen henkilön suusta tämän saman, että kyse on jo jonkinlaisesta opitusta puhetavasta. Että on jotenkin kiinnostavampi ihmisenä, kun esittelee itsensä näin. "Oikeasti olen tosi introvertti ja ahdistun sosiaalisissa tilanteissa". Ja ihmisen meriitit kuitenkin todistavat ihan muuta.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti lataa akkujaan yksin. Introvertillä voi olla hyvät sosiaaliset taidot. Usein sosiaalisesti kyvyttömät papupadat, jotka eivät anna tilaa muille kuvaavat itseään ekstroverteiksi ja sosiaalisiksi.

Vierailija
22/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalisesti taitava ja ihmisistä kiinnostunut introvertti. Luulen monien pitävän minua ekstroverttinä, koska jutustelen ihmisten kanssa luontevasti ja uskallan olla esillä tarvittaessa.

Introverttiys ei tarkoita ujoa ja sosiaalisesti kömpelöä erakkoa. Introverttinä tarvitsen paljon omaa aikaa ja tilaa sosiaalisista kohtaamisista toipumisessa, mutta en koe tarvetta tiedottaa siitä kohtaamilleni ihmisille.

Ihmisissä on monta puolta ja kaikkia niitä puolia ei näytetä kaikille. Useimmiten terve ihminen tuntee itsensä parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koko termi introvertti on kokenut täydellisen inflaation. On muodikasta olla introvertti. "Siis mä oon niinq tosi introvertti kun käyn kreisibailaamassa valtavalla porukalla VAIN joka toinen viikonloppu".

T. OG introvertti

Vierailija
24/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puolierakko introvertti, en yhtään ujo. Valtava henkilökohtainen tila eikä juuri tarvetta olla ihmisten kanssa tekemisissä. Osaan sen kyllä, ja minusta pidetään esim töissä. En vaan saa siitä itselleni paljon mitään, ja oikeastaan voin paremmin vähemmällä kanssakäymisellä.

Vierailija
25/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tekevät tuota todella paljon. Nykyisin en enää usko, jos nainen väittää olevansa ujo tai introvertti. Todellisuudessa ovat panneet kymmeniä miehiä ja bilettäneet opiskeluaikoina. M27

Olen aina ollut ujo ja perusluonteetani introvertti. Viihdyn hyvin itsekseni. Opiskeluaikoina biletin paljon ja kykenen kyllä sujuvasti juttelemaan eri ihmisten kanssa mistä tahansa. Yksityisimmistä asioistani avaudun vasta, kun tunnen toisen hyvin. Olen pannut vain yhden miehen kanssa.

N28

Vierailija
26/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tekevät tuota todella paljon. Nykyisin en enää usko, jos nainen väittää olevansa ujo tai introvertti. Todellisuudessa ovat panneet kymmeniä miehiä ja bilettäneet opiskeluaikoina. M27

Bilettäminen ja paneminenhan ei estä olemasta introvertti tai ujo. Minä "biletän" koska olen ujo, kännissä en enää olekaan ujo ja siksi ihastuin juomiseen jo nuorena, kerrankin pystyi olemaan rohkea ja puhelias.

Kukaan mies ei halua alkoholistia akkaa.

Vierailija
27/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttiyttä pidetään älykkyyden merkkinä ja siksi sitä viljellään kaikkialla

Vierailija
28/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei introverttiys/ekstoverttiys ole yhteydessä sosiaalisiin taitoihin. Olen sosiaalisesti taitava, työssä ja harrastuksissa ihmisten kanssa paljon tekemisissä, hyvä ystäväkin muutamalla. Mutta kuormitun noista sosiaalisista tilanteista ja lataudun yksin ollessani. Kaipaan paljon omaa aikaa.

Puolison ja siskoni seurassa en kuormitu mutta en varsinaisesti lataudukaan. Kaipaan siis ihan totaalista yksinoloa hieman joka päivä ja enemmän ainakin kerran viikossa. Työn ulkopuolisia sosiaalisia tilanteita (juhlat, kahvittelu kaverin kanssa, kampaajakäynti) en mielelläni sovi kuin max kerran viikkoon. Ja jos jostain syystä olisi hiljaisempaa sosiaalisessa kalenterissa, en tuollaisia kaipaisi ainakaan ensimmäisen kuuden viikon aikana.

Vierailija
29/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ainakin sellainen monien kanssa pannut introvertti. Kun ei ketään jaksa kauaa katsella eikä varsinkaan saman katon alla ja tykkää kuitenkin seksistä. Miksi ihmeessä introvertit kuvitellaan vain ujoiksi ja estyneiksi ihmisiksi?

Harva mies haluaa spermaämpäriä vaimoksi.

Vierailija
30/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intron akku latautuu yksinäisyydessä, rauhassa, omissa jutuissa. Ja se akku kuluu hälinässä, ihmisjoukoissa, esillä olossa.

Ekstrolla päinvastoin.

Vain tästä on kysymys. Se on ihan tutkittua aivokemiaa. Ei liity ujouksiin tai ihmiskammoihin tms. mitenkään.

Vierailija
31/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koko termi introvertti on kokenut täydellisen inflaation. On muodikasta olla introvertti. "Siis mä oon niinq tosi introvertti kun käyn kreisibailaamassa valtavalla porukalla VAIN joka toinen viikonloppu".
T. OG introvertti

Minusta taas se inflaatio tulee siitä, että täälläkin moni julistaa introverttiyttä ja se tarkoittaakin ajan viettämsistä perheen kanssa. Puhun mieluummin muutamalle sadalle ihmisille seminaarissa ja menen joskus edustustilaisuuksiin tai vaikka istumaan iltaakin. Kunhan saan ison osan työajasta ja vapaa-ajasta 95-99 % ilman ihmiskontakteja.

Vierailija
32/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kotiminä ja työminä.

Oon ihan täysin introvertti ja tykkään viettää lähes kaiken apaa-aikani kotona näkemättä muita kuin perheenjäseniäni. En mielelläni lähde edes kahville kaverin kanssa, jos ei ole pakko. En myöskään juurikaan pidä vieraista ihmisistä, eikä mulla ole tarvetta olla sosiaalinen.

Töissä kuitenkin tapaan päivittäin kymmeniä vieraita ihmisiä, ja olen täysin luonteva heidän kanssaan. Olen ystävällinen ja moni ei varmasti uskoisi minkälainen mörkö mä työn ulkopuolella olen. Työminä jää pukkariin kun lähden kotiminän luokse.

Vierailija
33/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bilettäminen ja paneminenhan ei estä olemasta introvertti tai ujo. Minä "biletän" koska olen ujo, kännissä en enää olekaan ujo ja siksi ihastuin juomiseen jo nuorena, kerrankin pystyi olemaan rohkea ja puhelias.

Kukaan mies ei halua alkoholistia akkaa.

Ok, ehkä toi mun mies on ollut vaan mielikuvitusta kuuden vuoden ajan.

Vierailija
34/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ajattele, että nuo tekisivät musta millään tavalla kiinnostavamman. Päinvastoin, sain nuorempana niin paljon kuulla kritiikkiä noista ominaisuuksistani, että tulee kuin automaattisesti ja anteeksipyytäen tuo selitys, ennen kuin toinen ehtii tuomitsemaan. Siinä mielessä on tosiaan päähänpinttymä ja olisi varmaan paikallaan päivittää näkemys itsestäni, koska olen todella paljon työstänyt sos. ahdistusta ja tajuan nykyään itsekin jälkeenpäin, että hyvinhän ne tilanteet meni.

Vierailija
35/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän olevani introvertti.

Olen kuitenkin erittäin sosiaalinen töissä.

Se on se työrooli, ja se oikeasti vie paukkuja. Joiltain se tulee luonnostaan, minulta ei.

Vierailija
36/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itse olen aspa töissä kun ei muutakaan täällä päin ole tarjolla. Pakko yrittää olla sosiaalinen, jotta pärjää töissä eli on ns. työrooli päällä. Se sitten kääntyy niin etten halua nähdä ketään vapaa-ajalla ja viihdyn enempi omissa oloissani, koska se työn sosiaalisuus vie voimat. Samoin jätän mieluusti myös kaikki illanvietot väliin joihin kutsutaan.

Sama. Joku työpaikan virkistyspäivä tai pakollinen pikkujoulu on oikea painajainen, koska siellä en varsinaisesti voi vetää työroolia, mutta en olla oma itsenikään. Kieltäydyn niistä lähes poikkeuksetta, ellei ole mahdollista vaikkapa käydä työnantajan piikkiin syömässä ja sitten poistua välittömästi jollakin syyllä.

Vierailija
37/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa suppea näkökulma aiheeseen. Itse olen introvertti ja sairastanut sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Nyt lääkkeillä tilanne on sikäli parempi että olen pystynyt opiskelemaan ja elämään muutenkin suht normaalia elämää.  Luonteeltani olen aika sosiaalinen ja sanavalmis. Nämä ei millään lailla poissulje toisiaan. Esim. ennen kuin söin lääkkeitä, niin sain välillä tsempattua itseni sosiaalisiin tilanteisiin. Ehkä olin jopa entistä "pirteämpi", koska olin varmana vähän ylivirittynyt enkä pystynyt olemaan rennosti ja rauhallisesti tilanteissa, vaan saatoin esim. aika paljon vitsailla ja naureskella. En siis välttämättä ainakaan usko, että musta sai sellaista kuvaa, että olisin jotenkin ahdistunut tai, että suurimmaksi osin ajasta vietän kotona. 

Ja olen myös luonteeltani introvertti. Viihdyn rauhassa, yksin kotona. En koe oikeastaan ikinä tylsää yksin, mutta samalla varsinkin nyt lääkkeiden myötä olen ihan sosiaalinen sosiaalisissa tilanteissa, koska se on perusluonteeni. 

Vierailija
38/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. OG introvertti

Ekstroverttikö ihminen on jos käy viikonloppuna juhlimassa ja sen jälkeen makaa kotona kännykkä kiinni viikon ajan haluamatta nähdä ketään? "Og introvertti" :D :D Og introvertti ei näköjään tiedä mitä introvertti tarkoittaa.

Vierailija
39/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sosiaalisesti lahjakas. Tulen hyvin toimeen kaikkien kanssa ja pystyn helposti ylläpitämään pitkiäkin keskusteluhetkiä. Paitsi. En ikinä pystyisi pitämään puhetta suurelle ihmisjoukolle. Tuntemattomalle soittaminen vaatii alkuvalmisteluja ja pienen itsenkeräyshetken. En ikimaailmassa esitä kysymyksiä vanhempainilloissa tai muissa tilaisuuksissa, missä ihmisiä on paljon. Jo Hei, olen ***, *** äiti vaatii ponnisteluja. Pienemmässä joukossa tai tuttujen kesken näistä ei ole mitään ongelmaa. En halua esiintyä tai korostaa itseäni. Työpaikallani viihdyn hyvin ja tulen toimeen helposti sadan ihmisen kanssa. Jokaisen kanssa olen keskusteluväleissä ja heidän kanssa on helppoa jutella ja nauraa mistä vain. En voisi sanoa olevani introvertti, mutta olen todella ujo näissä julkisissa tilaisuuksissa.

Ujous on jännä juttu ja todella tilannekohtaista itse kellekin. Itse olen opettaja, ja minulle on helppoa olla luokan edessä tai pitää esimerkiksi esitelmää isommallekin kollegajoukolle. Lähimpien (mies, lapsuuden perhe, paras ystävä) kanssa olen tosi puhelias ja rento. Mutta annas olla, kun pitäisi puhua small talkia esimerkiksi kollegalle ruokalassa, serkulle sukujuhlissa tai vanhan luokkakaverin kanssa. Koen tuommoiset tilanteet tosi vaivaannuttaviksi ja aivot eivät tunnu keksivän mitään sanottavaa.

Vierailija
40/83 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, nuo itsekeskeiset, narsistiset extrovertit ovat aina tuomassa itseään esille, mukamas introvertteinäkin että saisivat painettua oikeat introvertit vielä enemmän varjoon...

Ekstrovertti ei todellakaan ole sama kuin narsisti tai itsekeskeinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi